• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • Hoffsennanen Tottoplex
    Tokig skrev 2012-08-29 15:40:08 följande:

UPS!!!

Jag har visst blivit med klänning... ingen.

Har ju en fantastisk klänning hemma i garderoben som jag ska fixa hos skräddaren i september. Men e-bayfingret slant lite och vips kommer klänningen få en syster. Potentiellt kan detta betyda bekymmer. Tänk om den också är underbar.

ÅÅÅHHH!!!! denna har jag sett så många gånger! Du måste få se oss en bild på denna i verkligheten sen!
  • Tokig

Det var som sagt inte riktigt meningen. Känns som att klänningen kastade sig på mig :) Vi får se hur det blir. Inte säkert att den hinner bli klar, eller är fin, eller att jag hinner göra eventuella ändringar... We'll see!

• Hoffsennanen Tottoplex
    Tokig skrev 2012-08-29 21:52:52 följande:
    Det var som sagt inte riktigt meningen. Känns som att klänningen kastade sig på mig :) Vi får se hur det blir. Inte säkert att den hinner bli klar, eller är fin, eller att jag hinner göra eventuella ändringar... We'll see!
    om du beställt i en 36/38 så är jag intresserad om den visar sig fin och du känner att ja...det inte blev som det skulle?
  • tinaalpfält

£85 är ju huuuur billigt som helst! Hoppas den sitter bra när den kommer fram!

• caruba

sitter här med festprogramet. Så irriterad på mig själv att jag inte börjat med det tidigare.

Vi har i alla fall bestämt oss för att använda broshyrerna i vistaprint och så samtidigt använda reklamblad till menyn, vin och drink lista.

Men innehållet. Det är desto värre. ;0)

• erikojohanna

Hej!

Jag gifter mig den 6 okt och hoppas att det är okej om jag slinker in i denna tråden. Har inte haft tid att hålla till så mycket här på forumet, viket tydligen varit synd då det verkar vara skönt att dela ideer och annat :) Är så mycket tankar som snurrar nu kring dukning, temo osv.

Ser att efternamnen är i fokus just nu. Jag kommer mest troligt att ta fästmannens namn vilket känns okej men ändå lite sådär. Jag har inga problem med att byta från mitt nuvarande namn, men däremot känns det lite motigt att ta ett namn som jag egentligen inte har någon anknytning till. Skulle helst av allt ta ett gammalt släktnamn som är fint, som vi båda kan göra till vårt, men som många av er erfarat är det inte det enklaste.

• Tokig

Erikojohanna: Välkommen! Var ska du gifta dig och hur går planeringen? Det där med efternamn är svårt, jag har alltid velat ta min sambos namn, har inga problem med det. Däremot ville jag ju ha min farmors flicknamn som mellannamn vilket tyvärr inte gick. Vad säger din blivande?

• erikojohanna

Den här kyrkan gifter vi oss i och den ligger i norra björke, ca.1,5 mil från Trollhättan där vi bor. En relativt liten kyrka som tar 150 personer, men det passar oss. Vi blir ca.83 gäster (oss inkluderat) och sedan vet vi att några extra tillkommer på vigseln. Kyrkan är väldigt ljus och fin inuti :) Det enda jag egentligen saknar är ett klocktorn, men det finns ett klockspel i ett separat valv så klockringning blir det ändå :)

Med planeringen går det väl helt okej. Vi har träffat prästen, klänningen är inne för uppläggning och sambons högtidsuniform är betald och klar för avhämtning torsdagen innan bröllopet. Frisören har jag varit hos. En vän till mig skulle egentlige gjort mitt hår men hon tyckte att jag skulle gå till en verksam frisör, så jag fick det i bröllopsgåva. Ska tillägas att hon känner frisören mycket väl och jag hoppas innerligt att det inte blir något fullpris för då skäms jag lite! 

Ringen ska vi beställa i veckan, det blir jag som får en till ring och sambon behåller sin förlovningsring. Lokalen har vi varit i för att kolla bordsplacering, så nu är det färdigt. Kanske att vi flyttar någon enstaka person framöver, men det känns riktigt skönt att vara klar med. Buketten gör min svägerska som är florist :) 

Så nu är det mest "smågrejjer" kvar, sådant som jag inte alls är bra på. Typ bordsdekorationer, placeringskort. Festprogrammen gör värdarna och vår toastmadame tillsammans :)

Hur går det för er med planeringen? Hur gör ni med färger, teman osv? 

Jättefin klänning Tokig,  spetsklänningar är superfint men tyvärr hittade jag själv ingen som passade sådär som handsken! 
  • erikojohanna

Nu blev det mycket text och stora bilder, men orkar inte fixa med bildstorleken. Inte så bra på datorer etc.! Här kommer en bild på färgerna jag vill att buketten ska innehålla. Lite mörklila vill jag ha i med. Komemr att vara blandade blommor i den och lite kompaktare och rundare i formen så att det passar bra ihop med klänningen. 

Och ringen "elsa" som är längst till höger med flera stenar i är den som kommer bli min vigselring. Precis som med klänningen hade jag en bild av vad jag ville ha, denna stämde visst inte med verkligheten. Ville ha en enkel klänning utan pärlor, utan tyll etc.. Precis detta blev det. Ville ha en enkel ring som den längst till vänster, men när jag väl fick på mig min ring sa det bara klick!

• Tokig
    Erikojohanna: Det verkar ju verkligen som att du har stenkoll :) Vilken underbar kyrka!

Vi planerar ju för, och hoppas på, en utomhusvigsel. Måste erkänna att jag redan börjat snegla åt väderleken. Såg igår att de spår att oktober ska bli ovanligt torrt... kan ju inte annat än att hoppas att de har rätt.

Annars vill jag bara att min nya klänning ska skynda sig hem så att jag kan välja vilken jag ska ha. Känns galet att så här tätt inpå börja vela om klänningen.

Nästa vecka ska jag hur som helst till sömmerskan med orginalklänningen och fixa till den. Jag hoppas de kan göra den underbar.

Beställde fyra halsband med berlocker igår. Tänker sätta ett i handtaget på min respektive min tärnas bukett och en i brudnäbbens korg. På så sätt får de en gåva/minne av dagen men det har ett syfte/en funktion samtidigt. I berlocken står ett väl valt citat från en favoritlåt från en artist hemifrån.

Det fjärde halsbandet tänkte jag ge till min mamma någongång under dagen.

Annars rullar dte på. Ringde Skatteverket igår och undrade var vår hindersprövning tog vägen. Det visade sig att de skickat det den 1 augusti så det har slarvats bort av posten :S Så de får skicka ut en ny.

Hur många tärnor har ni? När jag läser här inne på BT och ser bildspel och så så verkar det som att alla har ett helt gäng runt sig hela dagen. Jag har min bästa vän som tärna och det är vi som kommer tillbringa dagen ihop och göra oss i ordning. Är det konstigt?
Svar på tråden Oktober 2012