Den här kyrkan gifter vi oss i och den ligger i norra björke, ca.1,5 mil från Trollhättan där vi bor. En relativt liten kyrka som tar 150 personer, men det passar oss. Vi blir ca.83 gäster (oss inkluderat) och sedan vet vi att några extra tillkommer på vigseln. Kyrkan är väldigt ljus och fin inuti :) Det enda jag egentligen saknar är ett klocktorn, men det finns ett klockspel i ett separat valv så klockringning blir det ändå :)

Med planeringen går det väl helt okej. Vi har träffat prästen, klänningen är inne för uppläggning och sambons högtidsuniform är betald och klar för avhämtning torsdagen innan bröllopet. Frisören har jag varit hos. En vän till mig skulle egentlige gjort mitt hår men hon tyckte att jag skulle gå till en verksam frisör, så jag fick det i bröllopsgåva. Ska tillägas att hon känner frisören mycket väl och jag hoppas innerligt att det inte blir något fullpris för då skäms jag lite!
Ringen ska vi beställa i veckan, det blir jag som får en till ring och sambon behåller sin förlovningsring. Lokalen har vi varit i för att kolla bordsplacering, så nu är det färdigt. Kanske att vi flyttar någon enstaka person framöver, men det känns riktigt skönt att vara klar med. Buketten gör min svägerska som är florist :)
Så nu är det mest "smågrejjer" kvar, sådant som jag inte alls är bra på. Typ bordsdekorationer, placeringskort. Festprogrammen gör värdarna och vår toastmadame tillsammans :)
Hur går det för er med planeringen? Hur gör ni med färger, teman osv?
Jättefin klänning Tokig, spetsklänningar är superfint men tyvärr hittade jag själv ingen som passade sådär som handsken!