• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • Tokig
    Camilla837 skrev 2012-08-21 11:40:30 följande:
    Någon som har funderat på sminkningen? Ska på provsminkning på Lördag och är så kluven när det gäller villket typ av sminkning jag ska ha. Har ganska mycket smink annars och vill ju känna mig som mig själv. De runtomkring tycker att jag ska köra på en nartulig makeup.
    Jag har turen av att en av mina gäster äger en Facebutik så hon kommer hjälpa mig.

Jag hade en tydlig bild från början hur jag vill blir sminkad och vi har testat både den idén och andra flera gånger . Både för att få till det perfekt men också för att jag ska känna på alternativ och vara säker. Men det kommer bli ursprungsidén (trots att det är lite opraktiskt).

Eyeliner, knallröda läppar, och röda naglar. Tänk lite 50tals stil.

Det är de röda läpparna som är lite opraktiskt. hur bra än läppstiftet sitter så är det ju inte tatuerat. Och en sån dag blir det förhoppningsvis många pussar och kramar. Men jag tänker att det löser sig.

Efter middagen eller under middagen ska jag "blanda" upp läppstiftet med läppglans istället så att jag inte alls behöver tänka mig för sen.

Jag har provat men mer "klassisk brudsminkning". Var hur fint som helst, men jag kände mig blek. Knappt vardagssminkad. Jag har ofta sotning eller läppstift eller nån rolig färg på naglarna till vardags så jag kände inte igen mig i den "naturliga" looken.
  • Pyttsan
    Tokig skrev 2012-08-21 11:12:16 följande:
    Vi har satt föräldrarna (och alla andra par) mittemot varandra... blir inte lika tomt om någon är ensam/singel då.
    Men hur blir det i ett bord med fem pers? Ser det inte framför mig. Obestämd

Jag ska sminka mig på samma ställe där jag klipper mig. Har aldrig träffat människan förr, ska på provsminkning den 5sep. Jag vill absolut ha diskret sminkning då jag inte sminkar mig annars, men jag tycker det är galet läckert med knallröda läppar! Bara inte på mig.. Är mest nojig över att jag har mycket fräkar och vill att de ska synas. Vet inte hur de gör, men jag skulle känna mig väldigt spacklad om de inte syns.
  • Daludd

Håller på med tryck av meny och vigselprogram som bäst - hur gör ni, några tips på bra tjänster? Hittar inga vettiga vigselprogram på vistaprint.se - de trycker liksom inte på alla sidor. hittat bröllopstryck.se som verkar OK även om det är lite lite färg, men är förmodligen billigast att ta både och från samma ställe för fraktens skull. Hade vistaprint för inbjudningarna som vi var jättenöjda med. De har också menyblad i samma stil som vi skulle kunna ta men det känns inte livsviktigt.

Hur gör ni? Calligraphen är inte ett alternativ, det är alldeles för dyrt. 

• tinaalpfält

Menyn ska vi stoppa in menyn i festprogrammet.  Vigselprogrammet kommer bli ganska kort och det printar vi ut själva på lite tjockare vitt papper (typ 120g ist.f. 80g) och klistra fast det på en tjockare lila kartong. Lila är en av temafärgerna.

Om ni tog inbjudningarna från Vistaprint kanske det blir enhetligare att ta de andra sakerna därifrån med. Kan ni fråga dem om de kan göra vissa justeringar från det som syns på nätet? Jag beställde provkort från något företag i höstas och tyckte att de var lite sladdriga och mailade och frågade om det gick att göra nåt åt det, trots att det inte stod på nätet, och det hade gått.

• Daludd
    tinaalpfält skrev 2012-08-23 09:06:29 följande:
    Menyn ska vi stoppa in menyn i festprogrammet.  Vigselprogrammet kommer bli ganska kort och det printar vi ut själva på lite tjockare vitt papper (typ 120g ist.f. 80g) och klistra fast det på en tjockare lila kartong. Lila är en av temafärgerna.

Om ni tog inbjudningarna från Vistaprint kanske det blir enhetligare att ta de andra sakerna därifrån med. Kan ni fråga dem om de kan göra vissa justeringar från det som syns på nätet? Jag beställde provkort från något företag i höstas och tyckte att de var lite sladdriga och mailade och frågade om det gick att göra nåt åt det, trots att det inte stod på nätet, och det hade gått.
    Vi tänker oss nog också printa ut vigselprogrammet själva för att kunna göra ändringar, annars måste vi beställa nu nu nu och vi är inte säkra på psalmer osv... Kom i alla fall fram till detta inatt någon gång. 

Vi sover inte längre här hemma, stressen är på topp. Lyckas med konststycket att flytta, påbörja ny utbildning och gifta oss inom loppet av 6 veckor !

Inbjudningarna var blå och guld/gult/beige och vi ska ha orange och rött som tema, så tänkte ha menyerna i samma stil/tema som inbjudningarna men i rött istället. Känns inte som något problem, folk har väl inte med sig inbjudningarna o lägger upp bredvid hoppas jag ;P
    Camilla837 skrev 2012-08-21 11:40:30 följande:
    Någon som har funderat på sminkningen? Ska på provsminkning på Lördag och är så kluven när det gäller villket typ av sminkning jag ska ha. Har ganska mycket smink annars och vill ju känna mig som mig själv. De runtomkring tycker att jag ska köra på en nartulig makeup.
    Blivande frun blir sminkad av vänner och svägerska. De är duktiga och vännen har sminkat henne förr, MEN jag oroar mig lite för då såg hon väldigt sminkad ut och hon är verkligen inte den som har smink, ens mascara, annars.
    Jag kommer sminka mig själv, ytterst lite mascara och bronzepuder lite snabbt. Ett rödtintat läppbalsam tänkte jag. Vill också känna mig som mig själv :) Grinar dessutom som en tok så det är ingen idé att spackla på mig för det kommer bli rännilar i spacklet efter fem minuter i sådana fall :D

• Camilla837
    Pyttsan skrev 2012-08-22 22:29:43 följande:
    Men hur blir det i ett bord med fem pers? Ser det inte framför mig. Obestämd

Jag ska sminka mig på samma ställe där jag klipper mig. Har aldrig träffat människan förr, ska på provsminkning den 5sep. Jag vill absolut ha diskret sminkning då jag inte sminkar mig annars, men jag tycker det är galet läckert med knallröda läppar! Bara inte på mig.. Är mest nojig över att jag har mycket fräkar och vill att de ska synas. Vet inte hur de gör, men jag skulle känna mig väldigt spacklad om de inte syns.
    Jag har med mycket fräknar och det skulle krävas många lager foundation för att täcka dom. Förstår att du vill att de ska synas. Skulle ju vara som man har fått ett hellt nytt ansikte annars. är ju så van vid dom. Sen tycker ajg de är väldigt charmiga medGlad Ska på provsminkning imorgon så får se hur resultatet blir. De är ju profesionella så det ska nog gå bra. Har bestämt mig för att prova både en neutral sminkning och en med lite mer ögon.
  • tinaalpfält

Min svägerska är helt plötsligt inte svägerska längre så jag kommer få ta tag i sminket själv. Ni som ska på provsminkning vart ska ni? Jag funderar på en sån kurs/sminkning på MUS och sen köpa lite produkter. Jag behöver komplettera med foundation och puder.

I helgen blir jag hippad =) Fick en tågbiljett till Sthlm i morse av m2b och instruktionen att ta med aerobicskläder. Ska bli sjukt kul och spännande!

• caruba
    Daludd skrev 2012-08-22 23:58:57 följande:
    Håller på med tryck av meny och vigselprogram som bäst - hur gör ni, några tips på bra tjänster? Hittar inga vettiga vigselprogram på vistaprint.se - de trycker liksom inte på alla sidor. hittat bröllopstryck.se som verkar OK även om det är lite lite färg, men är förmodligen billigast att ta både och från samma ställe för fraktens skull. Hade vistaprint för inbjudningarna som vi var jättenöjda med. De har också menyblad i samma stil som vi skulle kunna ta men det känns inte livsviktigt.

Hur gör ni? Calligraphen är inte ett alternativ, det är alldeles för dyrt. 
    Vi funderade på att använda vistaprints broshyrer som festprogram.  Vet inte om det hade funkat. ;0)
  • Daludd
    caruba skrev 2012-08-24 17:37:18 följande:
    Vi funderade på att använda vistaprints broshyrer som festprogram.  Vet inte om det hade funkat. ;0)
    Vi använder dom! Perfekt vikning. Insidan blir tre-uppslag med bordsplaceringen och en mening om alla gäster, framsidan blir framsida, baksidan blir "det här händer ikväll" alltså tidschema med lite skämt inbakat, och så menyn på sidan som viks in och syns först när man öppnar den. Tycker den blir perfekt! 1000 kr för program o meny :) Men det är ju bara för att vi inte har så mkt innehåll som det funkar.
  • Camilla837

Ca 40 dagar kvar nu! Jag börjör bli ordentligt nervös. Kan inte sova längre, vi har ju så mycket som ska göras.
    Ni andra som ska gifta er runt samma datum (6 oktober) Hur mycket har ni kvar? Har ni träffat prästen, provat klänningen? Tänk om den inte passar! 

Svar på tråden Oktober 2012