tinaalpfält skrev 2012-08-23 09:06:29 följande:
Menyn ska vi stoppa in menyn i festprogrammet. Vigselprogrammet kommer bli ganska kort och det printar vi ut själva på lite tjockare vitt papper (typ 120g ist.f. 80g) och klistra fast det på en tjockare lila kartong. Lila är en av temafärgerna.
Om ni tog inbjudningarna från Vistaprint kanske det blir enhetligare att ta de andra sakerna därifrån med. Kan ni fråga dem om de kan göra vissa justeringar från det som syns på nätet? Jag beställde provkort från något företag i höstas och tyckte att de var lite sladdriga och mailade och frågade om det gick att göra nåt åt det, trots att det inte stod på nätet, och det hade gått.
Vi tänker oss nog också printa ut vigselprogrammet själva för att kunna göra ändringar, annars måste vi beställa nu nu nu och vi är inte säkra på psalmer osv... Kom i alla fall fram till detta inatt någon gång.
Vi sover inte längre här hemma, stressen är på topp. Lyckas med konststycket att flytta, påbörja ny utbildning och gifta oss inom loppet av 6 veckor !
Inbjudningarna var blå och guld/gult/beige och vi ska ha orange och rött som tema, så tänkte ha menyerna i samma stil/tema som inbjudningarna men i rött istället. Känns inte som något problem, folk har väl inte med sig inbjudningarna o lägger upp bredvid hoppas jag ;P
Camilla837 skrev 2012-08-21 11:40:30 följande:
Någon som har funderat på sminkningen? Ska på provsminkning på Lördag och är så kluven när det gäller villket typ av sminkning jag ska ha. Har ganska mycket smink annars och vill ju känna mig som mig själv. De runtomkring tycker att jag ska köra på en nartulig makeup.
Blivande frun blir sminkad av vänner och svägerska. De är duktiga och vännen har sminkat henne förr, MEN jag oroar mig lite för då såg hon väldigt sminkad ut och hon är verkligen inte den som har smink, ens mascara, annars.
Jag kommer sminka mig själv, ytterst lite mascara och bronzepuder lite snabbt. Ett rödtintat läppbalsam tänkte jag. Vill också känna mig som mig själv :) Grinar dessutom som en tok så det är ingen idé att spackla på mig för det kommer bli rännilar i spacklet efter fem minuter i sådana fall :D