• Tokig

Oktober 2012

Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

• Svar på tråden Oktober 2012
  • erikojohanna

När jag radar upp allt vi har gjort så verkar det som att jag har koll.. men det känns långt ifrån som så! Haha :) Men det är väl nerverna som börjar pirra så smått nu!

Vad mysigt med halsband som gåva, personligt!

Hoppas att hinderprövningen kommer fram snart, vi har inte skickat in vår än heller. Har skrivit ut och skrivit på, och slarvat bort :P Så gubben från skriva ut en ny på jobbet.

Vi har faktiskt ingen tärna alls. Vår dotter som är strax över 1,5 år när vi gifter oss kommer att gå brudnäbb och min brorsson på 4,5 kommer att hålla henne i handen så att hon går framåt och inte bakåt ;) Sedan har jag min bästa vän som eventuellt kommer att ställa sig upp och ta min bukett när det är dags för det. 
    Under självaste dagen B så kommer hon att vara med mig hela dagen, förutom vid fotograferingen kanske. Någon bild vill jag nog ta med henne. Sedan kommer två andra tjejer att vara med en liten sväng när den ena av de två ska lägga min makeup :)
    Så det är inte alls konstigt!

Vår vigsel är inte förrän 16.30, hur dags viger ni er? Härligt med utomhusbröllop, hoppas verkligen att vädret håller! Har ni en plan B annars? 

• Tokig
    erikojohanna skrev 2012-09-04 14:36:07 följande:
    Hoppas att hinderprövningen kommer fram snart, vi har inte skickat in vår än heller. Har skrivit ut och skrivit på, och slarvat bort :P Så gubben från skriva ut en ny på jobbet.
    Oj, se till att få det gjort så snabbt ni kan. Och ring sedan någon dag senare för att skynda på dom. De har en handläggningstid om minst tre veckor!!!
  • Tokig
    erikojohanna skrev 2012-09-04 14:36:07 följande:
    Vår vigsel är inte förrän 16.30, hur dags viger ni er? Härligt med utomhusbröllop, hoppas verkligen att vädret håller! Har ni en plan B annars? 
    Vi viger oss kl. 15:00, förhoppningsvis på gräsmattan vid sjön. Precis framför festlokalen. Plan B är att vigas inne i festlokalen.

Funkar helt ok det med, men vi har tänkt anlända via sjön och det kan vi ju inte om det är dåligt väder. Tänkte göra vindsnurror och sticka ner i gräsmattan som "altargång" det går ju inte heller om vi ska vara inomhus. Så det är lite såna småsaker som faller bort men på det stora hela så spelar det ingen roll. Men vi hoppas så klart på 17 grader solsken :)
  • Tokig

Hahaha... vad länge sedan det känns sen vi skickade ut filmen. Då ländes det som en evighet till bröllopet och nu är det drygt en månad bara. fyra ynka lördagar kvar... var tog tiden vägen?

http://nukörvi.se/Filmen/

Jag tycker fortfarande om den...

• Pyttsan

3lördagar kvar. Jag börjar blir lite stressad, har börjat jobbat och typ inte hunnit med nånting. Är dock ledig hela veckan innan bröllopet. Men ändå, mycket, mycket som ska klaffa kvar!

Jag har inte heller någon tärna och fästmannen har ingen marskalt. Vår guddotter och hennes syster är näbbar och så kommer vår dotter på 1,5år att vimsa med på ett hörn antagligen.

Under dagen kommer dock min syster att skjutsa på oss och fixa lunch åt oss, hon ska fota lite också, men under porträttfotograferingen kommer min äldsta barndomsvän också att vara med, för hon har grymt öga för detaljer, hon ska kolla så att bh-band inte syns, att klänningen faller vettigt, att kragen ligger rätt på kostymen osv. Vi har en fotograf som tar jättefina bilder, men hon är liksom inte jättebra på att se detaljer som kanske stör en själv sedan, som att underkläderna skymtar eller halsbandet hänger helt snett.

Vi har valt att spendera dagen mest på tu man hand utan en massa människor runt.

• Hoffsennanen Tottoplex

Måste fråga er...vi har bestämt oss för oktober nästa år...men vilken helg i oktober månad är det som vackrast ute??

• csq

Hej! inte varit inne på ett tag, här händer det grejor =)
    Hos mig går bröllopspaniken i vågor, ena dagen tycker jag att jag har rätt ok koll och andra dagen är det full panik och inen koll på något alls. passa på att byta jobb mitt uppe i allt oxå, puh! hur går det för er? stressade?

jättefin klänning Tokig! hur ser ditt andra alternativ ut?
    jag ska oxå ha spets, kommer vara en rätt så avskalad axelbandslös sidenklänning med djup rigning i ryggen. från midjan kommer det vara en spetsöverdel som är v-ringad och långärmad och liksom täcker allt det nakna. ...MEN klänningen finns inte än. har en sömmerska som ska sy den. var ute i supergod tid men hon har inte börjat än! vet inte om jag ska slappna av och lita på att hon gör sitt jobb, eller om jag ska få totalpanik... balanserar på randen...

Hur har ni bestämt namn? jag och min kommande har rätt så likvärdiga namn. vi kom tidigt fram till att det ända sättet att välja var att lotta. men nu har vi bestämt att vi ska lotta på bröllopet, som en överraskning =) får väl se hur det blir =)

Tokig: Hoppas du har hört rätt om vädret!!! det skulle vara så himla härligt att kunna vara ute.

erikojohanna: vi ska gifta oss på en gammeldac skärgårdsbåt. antingen på övre eller undre däck beroende på väder. vi räknar med inne men håller tummarna för att det ska gå att vara ute...
    Vilken supervacker bukett!!! den kanske jag lånar lite inspiration från =)

• KochM

Vilken fantastisk film Tokig! Älskade den! Vi kommer ha min lillasyster som tärna och min m2bs två kusinbarn som brudnäbbar. Fick hindersprövningen här om dagen så den har vi koll på. Känns bra! Skönt med varje grej som kan bockas av. Fick besked att min klänning är lite sen men ska komma den 10/9 har de sagt och det är ju ändå en månad innan så det är ju ok. Annars är det full fart med planeringen. Träffade floristen i lördags och det kändes jättebra. Tror det kommer bli toppen. :) Sista anmälan i lördags och som det servut kan alla 104 inbjudna gäster komma! Fantastiskt roligt! Håller på att flytta mitt i allt också så det finns att göra kan man säga...

• KochM

Jag tar min blivande mans namn. Helt ok för mig och lite roligt också att hans namn finns på min farmors sida, så det blir ett gammalt släktnamn för mig! :)

• csq

en sak till: program! Vad ska ni ha i dom?
    ska börja fippla med dom nu och har än så länge kommit fram till

-meny (typ kött, sås, potatis. sedan ska det finnas en fotnot med pytteliten text där det står vad det egentligen är: kalvfile men tryffelerad portvinssås och potatisterrin osv)
    -bröllopsbingo (där man kan vinna en snaps i baren)

men sen är det slut på ideer!
    tar gärna emot inspiration.

Vi kommer inte att ha någon historia om hur vi träffades osv, istället kommer vi att hålla ett tal i början av middagen då vi hälsar alla välkomna + kör citat från vårt förhållande (dagbok, sms, mail osv med mer eller mindre smarta saker som vi skrivit till varandra) vi ska avsluta talet med att dra lott om vårt efternamn. 

har även funderat på att ha en liten beskrivning om varje person i programmet. men nu är vi inne på att istället ha en lapp under varje talrik där det står "en av dina bordsgrannar har seglat jorden runt", osv..

Svar på tråden Oktober 2012