• Naive

    September 2012

    Hej alla glada!  

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

    Bara ett endaste litet år kvar!  

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

    Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

    Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

    Bara ett endaste litet år kvar!

  • Svar på tråden September 2012
  • Naive

    Härligt, fjärilen! Längtar också efter den känslan! 

    Själv har jag/vi träffat fotograferna idag! Så himla kul och pirrigt. Fick mycket att tänka på, men hur skönt som helst att ha dem definitivt bokade!

    Onwards and forwards...!  

  • ungbrud

    Köpte min klänning idag!
    Sorry för en dålig bild..



    Nu börjar det hända lite saker här borta. Har vart bort rest ett tag och nu är jag hemma och kan planera för fullt. Tårta ska jag kolla på lördag och blommor i början på nästa vecka! Inbjudningarna ska vi beställa nu i veckan. Så kul när det börjar hända grejer!
  • Sarus
    ungbrud skrev 2012-02-21 23:32:31 följande:
    Köpte min klänning idag!
    Sorry för en dålig bild..

     



    Nu börjar det hända lite saker här borta. Har vart bort rest ett tag och nu är jag hemma och kan planera för fullt. Tårta ska jag kolla på lördag och blommor i början på nästa vecka! Inbjudningarna ska vi beställa nu i veckan. Så kul när det börjar hända grejer!
    Jättefin! Passar dig perfekt!
  • Fjärilen

    Ungbrud: Jätte fin klänning.

    Har alla köpt klänning nu utan jag?

    Jag fick faktiskt 3 samtal igår ifrån närmaste familjen om att de gillade inbjudan och de såg detaljerna som man hade lagt lite tid på :)

  • Naive
    Sarus skrev 2012-02-22 18:22:18 följande:

    Slöja eller inte? Just nu är jag inne på att a'ha en lång slöja som på bild nr 2 med en uppsättning som bild 1 med blomma. Vill ha en mjuk lös uppsättning.


    viewitem.eim.ebay.se/Ivory-Cream-Rose-Flo/200...

    viewitem.eim.ebay.se/New-wedding-veilivory-di...

    Ska ni ha slöja? Eller hur tänker ni ert hår?
    Jag tänkte ha ungefär exakt såhär, fast med annan dekoration, och eventuellt med en klassisk knut istället för det hon har: 


     
  • MalinH84

    Fjärilen: du är inte ensam, jag har inte heller köpt klänning än... Men börjar faktiskt känna mig lite stressad över det! Men tiden går så rysligt fort, har ju aldrig tid att åka och testa! Har dock varit nere på stan en gång och testat för ca en månad sedan, och hittade en som jag verkligen gillade. Så blir nog den skulle jag tro!

    Sarus: jag tror nog jag ska ha slöja. Tyckte den första bilden med blomman var jättefin, något sånt skulle jag tänka mig. Vi har en gammal fin slöja i släkten som jag tänkt testa om jag gillar, i såna fall ska jag ha den annars blir det nog att köpa någon...

  • Frida82

    Jag har inte heller köpt klänning!! Herregud det är ju ett halvår kvar! Jag kommer förhoppningsvis tajtat till kroppen tills dess så jag vill inte köpa klänning för tidigt.. Jag ska dock börja å prova i mars tänkte jag.. Ska bli spännande :)


    Är det nån som har använt sig av budgeten som finns här på bröllopstorget?? Ursäkta mig men de normala priserna som de har skrivit är ju helt åt...skogen...så vår budget sprack direkt :( känns jättetråkigt att man nästan ska behöva bli ruinerad för att ha ett fint bröllop..men men vi får bita ihop helt enkelt....


    När det gäller inbjudningar ska vi beställa men inte skriva för mycket info i inbjudan utan ha en hemsida för oss och bröllopet med all info och hur vi träffades förlovning med mera..det ska bli kul att pyssla med den :)


     


    ha de gott

  • pulmonate
    Naive skrev 2012-02-22 19:08:17 följande:
    Jag tänkte ha ungefär exakt såhär, fast med annan dekoration, och eventuellt med en klassisk knut istället för det hon har:  
    Jag gillar ditt "ungefär exakt"..haha

    Jag har också tänkt mig birdcage + lös uppsättning.
    Typ ungefär exakt så här i uppsättning.



     och sån här veil.


     
  • Sarus

    Birdcage är så coolt men passar tyvärr inte min klänning. Men supermodernt är det!
    Så blir nog lång slöja för mig istället.



Svar på tråden September 2012