• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Anny

Hallå där!

Här kommer en till september-brud. Ja om vi nu inte ändrar oss igen men det tror jag inte. :)

Vi tänker oss en borgerlig vigsel  och sedan är det inte mycket mer bestämt. Eller ja, jag har beställt vigselring! Och har iofs köpt en brudklänning som jag nu ska sälja. Inte så smart  att köpa en klänning första gången man satt sin fot i en brudbutik, eller ja snarare när man lite stressat provar för första gången iaf. Sak samma, inget fel  på klänningen men inte vad jag vill ha nu! Haha

Har även beställt ny klänning från Kina, hoppas hoppas jag inte ändrar mig igen.

Annars har vi mest tankar och funderingar på upplägg. Senaste  tanken är vigsel på platsen där vi tänker ha bjudningen. Så först vigsel, sedan skål, sedan lunch och bröllopstårta. Efter detta så tar vi med oss vännerna (släkt och familj lämnas ;) ) och åker vidare till herrgård där vi senare äter finare middag och kanske badar lite bubbel och bara umgås ett lite mindre gäng. Lite för alla och förhoppningsvis blir de flesta nöjda iaf. :) 

• jeth
    Isabellaandersson skrev 2012-02-09 19:57:25 följande:
    15/9 ska vi gifta oss! Är på jakt efter min klänning nu så det blir mkt gå runt i butiker och prova!

Kyrka och festlokal är bokad, meny för kvällen är klar, frisör är bokad och klädsel till min son är bestämd!
    Står i valet och kvalet om jag ska fixa egna inbjudningskort eller beställa...

Hur långt har ni kommit???
    Hej!

Vi ska oxå gifta oss 15/9 Glad
    Jag har hittils bara bokat kyrka och lokal men än känner jag mej inte så stressad....kanske jag borde?Obestämd

Jag ska ta mina taostmastrar och ha en planeringskväll snart nog tänkte jag! Jag vet inte heller hur jag ska göra med inbjudningskort men det lutar nog åt att beställa färdiga orkar (gillar inte) inte pyssla och det blir nog ca 130 gäster!

Hur långat har du kommit?
  • Cosy

Att sy tyg servetter låter som en rolig uppgift speciellt om kan komma undan med att servetterna kommer att kosta 2kr styck... men urk vad tråkigt det är att fålla hörn... ett hörn tar säckert 5min att pilla ihop... det blir 20min för alla hörn... jag borde gjort runda servetter utan hörn... aja men jag har bara 52 kvar nu.

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Fjärilen

Var o provade min vigselring häromdagen och den var super fin. Nu längtar jag ännu mer tills den 8:e september :) Ska lägga upp bild senare.

Vi har gjort färdigt vår hemsida och i helgen ska vi pyssla ihop våra inbjudningar.

• Sarus
    Cosy skrev 2012-02-15 09:56:08 följande:
    Att sy tyg servetter låter som en rolig uppgift speciellt om kan komma undan med att servetterna kommer att kosta 2kr styck... men urk vad tråkigt det är att fålla hörn... ett hörn tar säckert 5min att pilla ihop... det blir 20min för alla hörn... jag borde gjort runda servetter utan hörn... aja men jag har bara 52 kvar nu.
    Vad används för tyg då?
  • Cosy
    Sarus skrev 2012-02-15 14:15:54 följande:
    Vad används för tyg då?
    lakans väv
  • Sarus
    Fjärilen skrev 2012-02-15 10:55:55 följande:
    Var o provade min vigselring häromdagen och den var super fin. Nu längtar jag ännu mer tills den 8:e september :) Ska lägga upp bild senare.

Vi har gjort färdigt vår hemsida och i helgen ska vi pyssla ihop våra inbjudningar.
    Härligt. Var och hämtade min för några dagar sen och den är perfekt! Så fin och passa så bra med min förlovningsring. Smygprovar den här hemma ibland ;).

Vad ska ni skriva i era vigselringar? Vi har namn och datum i förlovningsringen. Så datum och ?
  • Anny

"min" guldsmed sa at det brukar vara namn + namn + vigseldatum
    det är ju vad vi har i förlovningsringarna. eller nä där vi vi bara vår respektives namn + datum, kan det vara det som skiljer? Man kan ju självklart ha precis vad man vill. Men jag tänkte mer klassiskt nu då. 

• Fjärilen

I förlovningsringen så har vi den andras namn + datum. I minvigselring kommer vi att ha initial hjärta initila och daum. Och det kommer att graveras in i min älsklings med.

• Fjärilen

Idag efter jobbet så ska jag äntligen posta våra inbjudningar. Ska lägga upp bild på dom senare. Ska bli så skoj att de äntligen ska skickas. Kommer säkert inte få svar  på länge, men sitter ändå och små ler  och känner mig lite pirrig :)

Svar på tråden September 2012