Inlägg från: MalinH84 |Visa alla inlägg
  • MalinH84

    September 2012

    Vad roligt med september-tråden =) Jag hoppar på!

    Ska gifta mig den 1a september i Västerås. Vi har varit i giftastankar sedan sommaren, har kollat runt lite på alternativ och så under sommaren/hösten. På nyårsafton fick vi sedan bekräftat att vi kunde vara i den lokalen vi helst ville ha och även att vårt första-val av kyrka var ledig! Så var ett mycket trevligt nyårsfirande =) Det är mycket planering kvar, men känner att de största sakerna är avklarade.

    Lokal
    Kyrka (dock ej tillfrågat präst än)
    Mina tärnor
    Min fästmans bestman
    Fotograf (en kompis till oss som jag varmt kan rekommendera. Hon är toppenduktig fotograf, tog även våra förlovningsbilder för ett par år sedan)
    Toastmasters

    MalinH84: 1/9 Västerås
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping

  • MalinH84
    Pörcy skrev 2012-01-17 21:41:25 följande:
    Vilken kyrka och lokal blir det för dig?
    Barkarö kyrka, sedan festen på Brunnby Gård. Ni då?
  • MalinH84

    Här står det också ganska stilla! Var och kollade material till inbjudningskort i helgen, lyckades dock inte bestämma oss så får ta nya tag nästa helg. Efter det sätter jag igång och producerar, tänkter skicka ut dem så snart jag är klar med dem eftersom folk börjat fråga vart deras inbjudningkort är =) Sen tänkte jag ha sista datum i juni, är ganska långt innan, men vet själv hur det är sen när juli kommer och man åker bort, då glömmer man helt enkelt att svara! Vi ska ju bara ha ca 50 gäster, så jag räknar med att alla kommer =)

    Annars är det servetter jag är inne på just nu! Jag ska sy själv (eller mamma tjatar på mig att hon ska få göra det, så får väl åka hem till henne någon dag så att även jag får känna mig delaktig). Letar fint tyg nu. Vi hade först tänkt blått, men nu ändrade vi oss och vill ha i vitt iaf och istället ha blå servettringar av något slag. Någon som har förslag på tyg eller servettringar?

    Vi var i vår festlokal och tittade förra söndagen, och vi blev kära direkt. Jag har varit där tidigare, men nu var det tusen gånger bättre än när jag var där! Och min käresta blev nästa ännu gladare! Så kul när det är åt rätt håll nån gång =) Och kommer bli så fint när vi kommer in på grusplanen i en gammal mercedes cab från 50-talet (tack vare kärestas morbror som äger en). Bröllopssvit är också fixad för bröllopsnatten (tack vare min kärestas syster som jobbar på hotell)... Skönt att det är något som inte kostar pengar iaf =)

    Det vi är på jakt efter nu är en violinist som kan spela i kyrkan och ev även när gästerna anländer till gården. Någon som vet någon bra i närheten av Sthlm/Västerås?

    Ang smekmånad har den hamnat lite bakom all bröllopsplanering! Vi har tänkt åka på kryssning i karibien i november eller december, 14 dagar kryssning och en halv vecka i Miami tänkte vi! Men känner att jag vill hålla på lite mer med bröllopet innan vi bokar något! Vi har iaf tänkt åka på spa söndag-måndag efter bröllopet, så att vi bara får komma bort och rå om varandra efter all uppståndelse på bröllopsdagen! Tror det kommer behövas!

    Hur går det för er andra?

  • MalinH84

    Fjärilen: du är inte ensam, jag har inte heller köpt klänning än... Men börjar faktiskt känna mig lite stressad över det! Men tiden går så rysligt fort, har ju aldrig tid att åka och testa! Har dock varit nere på stan en gång och testat för ca en månad sedan, och hittade en som jag verkligen gillade. Så blir nog den skulle jag tro!

    Sarus: jag tror nog jag ska ha slöja. Tyckte den första bilden med blomman var jättefin, något sånt skulle jag tänka mig. Vi har en gammal fin slöja i släkten som jag tänkt testa om jag gillar, i såna fall ska jag ha den annars blir det nog att köpa någon...

  • MalinH84

    Idag äntligen har jag köpt min klänning! Känns såååå bra! Och min tärna ringde från thailand och meddelade att hon nu håller på och syr upp sin tärnklänning och den lät toppenfin. Så blev en mycket trevlig fredag =)

  • MalinH84

    Jag har visst också fallit bort, så lägger till mig också =)

    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad

    Sarus: jag vet faktiskt inte vilket märke klänningen har, jag blev så kär i den att jag inte alls tänkte på att kolla upp sånt :p Men det är en helvit med tyll på utsidan, ganska långt släp och axelbandslös, en del prälor uppe vid bröstet och sedan ner över ena sidan vid midjan... Är sååå nöjd med den! Ska hämta ut den nu i helgen, och sedan tillbaka dit i augusti för sista provning och justering (förhoppningsvis har man gått ner ett eller två kilon :p )... vet inte om jag vågar lägga upp nån bild, man vet ju aldrig om fästmannen snokar runt här nångång...

  • MalinH84

    Ja, nu börjar vi bli riktigt många =) Själv har planerandet stått still ett par veckor pga massor med jobb och lite en resa till Åre. Men nu är det dags att ta tag i saken. I helgen måste jag komma igång med inbjudningarna så att de kommer iväg snart, har satt till påsk som sista deadline. Vet att det är ganska tidigt med tanke på att vi gifter oss först i september, men tiden rullar på. Är nog mest för vår bestmans skull, han måste ta tag i svensexan ganska snart i och med att min m2b har fått nytt jobb och börjar med 5 veckors utbildning/kick-off i Indien i juli/aug, så svensexan måste ju bli av i maj/juni. Vet inte riktigt hur jag ska klara mig så länge utan honom, har aldrig varit ifrån varandra så länge! Kanske är nyttigt såhär innan bröllopet =)

    Klänningen är iaf äntligen hemma! Och imorgon ska jag iväg och träffa en av mina tärnor och se på hennes klänning som hon sytt upp i thailand. Hon är lite nervös för att jag inte ska gilla den, men det har jag svårt att se att jag inte skulle göra! Skulle jag hata den har hon lovat att köpa en ny! Hur gör ni andra med tärnklänningar, ska alla ha likadana eller ska de ha olika? Eftersom mina tärnor är väldigt olika som personer så har jag bestämt att de ska ha olika, så länge de är blåa allihop. Tror alla tre drog en lättnadens suck när jag sa det, då de nog var lite stressade över att fixa dem (särskilt iom att en precis fått barn och en annan är gravid, kropparna är därmed inte som de kommer vara i sept). Ska iaf bli jätteskoj att se klänningen imorgon!

    Och så ska vi i helgen och kolla på ringar åt mig. Har bestämt mig för hur jag vill ha den, en solitärring förmodligen klassisk modell. Tydligen funkar den dock inte med min förlovningsring (den kommer slita mot förlovningsringens ena sida), så funderar på att ha förlovningsringen på andra ringfingret, tror ni det funkar? Eller så tar jag en med bara 4 kanter, de är fina också och funkar tydligen mot andra ringar. Har dock det jobbiga problemet att min m2b vill att jag ska ha en stor diamant medan jag själv nog vill ha en lagom... får se om jag lyckas övertala honom annars får jag väl ta en större, kommer nog vänja mig vid det också =)

    Nä, nu har jag fått skrivit av mig! Ha en trevlig helg allesammans!

  • MalinH84

    Naive:
    Vad härligt att höra att ni kör på färg och vad alla själv vill ha. Tycker de flesta man pratar med vill att alla ska ha helt lika. Och jag håller med dig - har ju valt mina tärnor för de fantastiska tjejer de är och att jag är så glad att de finns i mitt liv. Vill ju att de ska vara med mig hela dagen, det är inte klänningarna de har på sig som är viktigt. Dock har ju jag ändå sagt blått, vilken nyans som helst! Men skulle någon komma och fråga om någon annan färg skulle jag nog inte ha något emot det! Vi hade tänkt likadana slipsar också, men kanske man ska tänka om även där, får se hur vi gör!

    Jag tror min m2b tror att jag vill ha en liten mindre diamant pga priset, han vill inte att jag ska ta en billigare för att den är billigare. Men för min del har det inte med det att göra alls. Men jag har bara tittat själv i butiker tidigare och tillsammans med honom på internet, så blir nog bättre när vi får gå tillsammans. Jag vet att han kommer bli nöjd vad jag/vi än väljer!!!

    Lycka till med inbjudningarna!

  • MalinH84

    Jag tror näbbar är hur gulligt som helst att ha, jag ska ha tre stycken. Min 3 åriga systerdotter tillika guddotter som betyder allt för mig, samt m2b två systerbarn som är 4 och 6 år. MIn systerdotter har redan börjat öva, jag hade råkat sagt till henne att hon ska ta ett steg och sen fötterna ihop bara för att hon inte ska gå så snabbt. Och så en dag jag var hemma hos dem hör man henne i vardagsrummen "Ett steg fram, fötterna ihop, ett steg fram, fötterna ihop" och så gick hon runt och gjorde så, ibland ett steg bakåt istället men vad gör väl det! Vi fattade först inte vad hon höll på med, men så kom vi på. Otrolligt att hon ens kom ihåg att jag sagt det. Urgulligt var det. Och de andra har jag kollat kläder och accesorarer med på internet, och de tycker det ska bli så kul. De får ju dock inte vara med på festen sen eftersom vi vill ha barnfritt, så jag tror det är jätteviktigt att de bli inkluderade på något sätt. Jag tror de kommer bete sig jättebra, och skulle de bli blyga och inte våga så är ju inte det hela världen då får de bara gå in och sätta sig brevid någon i familjen inne i kyrkan! Men jag tror inte det kommer bli något problem =)

    Guuud va härligt med lördag! Nu ska jag åka och busa med min fantastiska systerdotter =)

  • MalinH84

    Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    Sirifisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    Naive: 14/9 Zürich 
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien. 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien 
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping

    Lägger till mig igen då =)

Svar på tråden September 2012