Umebrudar 2011/12
Hejsan!
Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!
Hejsan!
Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!
Jo jag har också hört att personalen på Högtidskläder skulle vara lite sura så förväntande mig en surtant, särskilt eftersom jag och min kompis, som också ska gifta sig nästa sommar, gick dit först i fredags utan att ha bokat tid. Vi provade klänningar båda två och hon var trevlig, men hon var ju inte så där överglad som en del är säljare är. Men sen gick vi dit var för sig i måndags, och köpte varsin brudklänning så hon var nog nöjda över oss som kunder även fast vi inte bokat tid först vi var där.
Så kontentan -> Jag är nöjd med personalens bemötande, tycker inte riktigt om när de är så säljinriktikade att de är superpå och hon var som mer laidback.
Har semester idag och jag vaknade och var supernervös! Har haft fullt upp och inte riktigt hunnit med att tänka att det snart är dags, så idag när jag var "ledig" så kom verkligheten ikapp. Ojoj, imorgon är det dags. Har tusen fjärilar i magen.
Grattis höstlöv, nu är ni herr och fru! Vi får verkligen ta och boka in den där promenaden nu så jag får höra detaljerna
SaraJohanna, vi har ju bokat lokal och kyrka men i övrigt känns det så långt bort fortfarande att jag inte kan förmå mig att börja med något konkret. Vi har ungefärlig gästlista, har gjort ett budgetförslag och försökt få alla delar där men det känns inte som att jag "börjat" med något. Min iver till planering och planering går i vågor och just nu ligger jag rätt lågt.
Marimekko86, nåt liknande det ni har bestämt vadgäller maten är vi också intresserade av. Hur mycket personal ingår när man anlitar Jöstas? Tar hjälpen slut när buffén är bortdukad eller hur funkar det? Jag tänker att man vill ha en eller två personer som jobbar under kvällen också med att hålla ordning och plocka bort flaskor, glas osv, tänder ljus och sånt. Hur gör ni? Har ni själva anlitat någon som ska stå i baren?
Annars grubblar jag mest på musik, dels under vigsel, alltså någon som kan sjunga i kyrkan, och sen under festen. Vi vill ha ett liveband under festen, eller ett par personer iaf som spelar varierande musik. Men jag tycker att det är jättesvårt att hitta någon!
Vi kommer att köra spotify på festen, låta gästerna bestämma en låt när de anmäler sig.
Var det någon som skulle vara på Baggböle Herrgård? är lite nyfiken på vad det kostar...
Jupp, jag håller till på baggböle nästa sommar!
Som jag förstod det är det redan bokat för alla lördagar i juli 2012, vi har ju sista juni 2012, så om det är sommarbröllop är det värt att prel. boka snart :)
Jag vet att vi betalar 100 kr per person för lokal/dukning/personal och städning, sen tillkommer mat och dryck beroende på vad man ska äta och vad man vill dricka. Men vi landar nog på ca 500 på mat, men sen tillkommer ju drycken som vi betalar per flaska i slutet. Det kommer ju såklart också att bero på vad vi väljer att dricka till, vi ska prata igenom viner och menyer till våren. Men justnu har vi budgeterat för ca en tusenlapp per gäst - alltså som att gästerna dricker för ungefär 300 kr till middagen. Efteråt kommer det finnas betalbar för gästerna att köpa mer drinkar etc om de själv vill.
Sandra som vi har haft att göra med har varit väldigt snäll och tillmötesgående!
Är det ngt mer du funderar på?
Förresten Höstlöv, grattis! Hur har de första dagarna som nygift varit? Hoppas vi snart får höra mer om umeåbröllopet :D