• keliza­ah
    Äldre 14 Aug 21:20
    129212 visningar
    510 svar
    510
    129212

    Umebrudar 2011/12

    Hejsan!

    Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!

  • Svar på tråden Umebrudar 2011/12
  • ume201­2
    Äldre 28 Sep 19:05

    Jo jag har också hört att personalen på Högtidskläder skulle vara lite sura så förväntande mig en surtant, särskilt eftersom jag och min kompis, som också ska gifta sig nästa sommar, gick dit först i fredags utan att ha bokat tid. Vi provade klänningar båda två och hon var trevlig, men hon var ju inte så där överglad som en del är säljare är. Men sen gick vi dit var för sig i måndags, och köpte varsin brudklänning så hon var nog nöjda över oss som kunder även fast vi inte bokat tid först vi var där.
    Så kontentan -> Jag är nöjd med personalens bemötande, tycker inte riktigt om när de är så säljinriktikade att de är superpå och hon var som mer laidback.

  • höstlö­v
    Äldre 30 Sep 15:37

    Har semester idag och jag vaknade och var supernervös! Har haft fullt upp och inte riktigt hunnit med att tänka att det snart är dags, så idag när jag var "ledig" så kom verkligheten ikapp. Ojoj, imorgon är det dags. Har tusen fjärilar i magen.

  • ume201­2
    Äldre 30 Sep 21:46
    höstlöv skrev 2011-09-30 15:37:10 följande:
    Har semester idag och jag vaknade och var supernervös! Har haft fullt upp och inte riktigt hunnit med att tänka att det snart är dags, så idag när jag var "ledig" så kom verkligheten ikapp. Ojoj, imorgon är det dags. Har tusen fjärilar i magen.
    Åh så roligt!
    Hoppas det blir superbra och berätta allt sen :D
  • julibr­udUmeå
    Äldre 2 Oct 11:04

    Grattis höstlöv, nu är ni herr och fru! Vi får verkligen ta och boka in den där promenaden nu så jag får höra detaljerna

    SaraJohanna, vi har ju bokat lokal och kyrka men i övrigt känns det så långt bort fortfarande att jag inte kan förmå mig att börja med något konkret. Vi har ungefärlig gästlista, har gjort ett budgetförslag och försökt få alla delar där men det känns inte som att jag "börjat" med något. Min iver till planering och planering går i vågor och just nu ligger jag rätt lågt.

    Marimekko86, nåt liknande det ni har bestämt vadgäller maten är vi också intresserade av. Hur mycket personal ingår när man anlitar Jöstas? Tar hjälpen slut när buffén är bortdukad eller hur funkar det? Jag tänker att man vill ha en eller två personer som jobbar under kvällen också med att hålla ordning och plocka bort flaskor, glas osv, tänder ljus och sånt. Hur gör ni? Har ni själva anlitat någon som ska stå i baren?

    Annars grubblar jag mest på musik, dels under vigsel, alltså någon som kan sjunga i kyrkan, och sen under festen. Vi vill ha ett liveband under festen, eller ett par personer iaf som spelar varierande musik. Men jag tycker att det är jättesvårt att hitta någon!


    Umeå 28/7 2012
  • Lebend­ig
    Äldre 2 Oct 16:35

    Vi kommer att köra spotify på festen, låta gästerna bestämma en låt när de anmäler sig.

    Var det någon som skulle vara på Baggböle Herrgård? är lite nyfiken på vad det kostar...

  • chabar
    Äldre 2 Oct 20:57

     


    Jupp, jag håller till på baggböle nästa sommar!


    Som jag förstod det är det redan bokat för alla lördagar i juli 2012, vi har ju sista juni 2012, så om det är sommarbröllop är det värt att prel. boka snart :)


    Jag vet att vi betalar 100 kr per person för lokal/dukning/personal och städning, sen tillkommer mat och dryck beroende på vad man ska äta och vad man vill dricka. Men vi landar nog på ca 500 på mat, men sen tillkommer ju drycken som vi betalar per flaska i slutet. Det kommer ju såklart också att bero på vad vi väljer att dricka till, vi ska prata igenom viner och menyer till våren. Men justnu har vi budgeterat för ca en tusenlapp per gäst - alltså som att gästerna dricker för ungefär 300 kr till middagen. Efteråt kommer det finnas betalbar för gästerna att köpa mer drinkar etc om de själv vill.


    Sandra som vi har haft att göra med har varit väldigt snäll och tillmötesgående!


    Är det ngt mer du funderar på?


     

  • SaraJo­hanna
    Äldre 3 Oct 10:21
    marimekko86 skrev 2011-09-28 17:45:48 följande:
    västerbottensost toastad souvas med skogssvamp till förätt.
    grillbuffé med lax,kyckling och lammrostbiff till varmrätt¨

    Kommer kosta ca 280 spänn.!
    Låter som ett väldigt bra pris, vi funderar också på den förrätten då min blivande är allergisk mot fisk, som ofta ingår i förrätter, så låter denna perfekt. Men tänkte också prata med Jösta och kanske få några fler idéer!
  • chabar
    Äldre 3 Oct 10:46

    Förresten Höstlöv, grattis! Hur har de första dagarna som nygift varit? Hoppas vi snart får höra mer om umeåbröllopet :D

  • SaraJo­hanna
    Äldre 3 Oct 23:29
    höstlöv skrev 2011-09-30 15:37:10 följande:
    Har semester idag och jag vaknade och var supernervös! Har haft fullt upp och inte riktigt hunnit med att tänka att det snart är dags, så idag när jag var "ledig" så kom verkligheten ikapp. Ojoj, imorgon är det dags. Har tusen fjärilar i magen.
    STORT GRATTIS, hoppas ni hade en fantastisk dag och jag önskar er all lycka!
  • marime­kko86
    Äldre 4 Oct 02:15
    julibrudUmeå skrev 2011-10-02 11:04:45 följande:
    Grattis höstlöv, nu är ni herr och fru! Vi får verkligen ta och boka in den där promenaden nu så jag får höra detaljerna

    SaraJohanna, vi har ju bokat lokal och kyrka men i övrigt känns det så långt bort fortfarande att jag inte kan förmå mig att börja med något konkret. Vi har ungefärlig gästlista, har gjort ett budgetförslag och försökt få alla delar där men det känns inte som att jag "börjat" med något. Min iver till planering och planering går i vågor och just nu ligger jag rätt lågt.

    Marimekko86, nåt liknande det ni har bestämt vadgäller maten är vi också intresserade av. Hur mycket personal ingår när man anlitar Jöstas? Tar hjälpen slut när buffén är bortdukad eller hur funkar det? Jag tänker att man vill ha en eller två personer som jobbar under kvällen också med att hålla ordning och plocka bort flaskor, glas osv, tänder ljus och sånt. Hur gör ni? Har ni själva anlitat någon som ska stå i baren?

    Annars grubblar jag mest på musik, dels under vigsel, alltså någon som kan sjunga i kyrkan, och sen under festen. Vi vill ha ett liveband under festen, eller ett par personer iaf som spelar varierande musik. Men jag tycker att det är jättesvårt att hitta någon!
    Umeå 28/7 2012
    vet inte hur många som jobbar under själva middagen,men han har nog personal beroende på gästantal, för de ska ju servera dryck,fixa buffén osv. De ska även se till att gästerna får välkomstbubbel. Under middagen ingår ju personal som serverar i priset,men vill man att de ska servera exempelvis dryck som man har med kostar det 300 :-/timme. Så vi betalar 300:- för att de fixar välkomstbubblet och för att de serverar dryck under förätten och varmrätten,eller de ser ju till att det finns kall dryck att tillgå,vi har ju buffé som sagt. men sen är tänken att vi ska fixa nån som ska stå i baren och göra iordning avec och servera från baren under kvällen. Plocka undan,tända ljus mm kommer vårt toastpar + våra mammor o ha koll på. Dem ville Jösta säger alltid iaf att allt går att lösa Dem kan nog göra det mesta.!

    Liveband ska vi ha...finn fem fel. De spelar ju allt från Lady Gaga,gamla klassiker,dansband. Trevliga,kostar 8000 för 3 timmar ungefär Dem spelar ofta på bröllop och ofta på fabriken.! Har tur som har min bästa vän och frissan min som bor med en musiker som har vänner som sjunger och ska sjunga och spela i kyrkan . Mitt bekymmer är vem som ska stå i baren under kvällen...
Svar på tråden Umebrudar 2011/12