• JNT

    2012-07-07 Fler än jag?!

    Hej!


    Som sagt, finns det fler brudar än jag som gifter sig 7/7 2012? Tänkte det kunde vara kul att veta lite hur långt ni har kommit med era planer, vilka funderingar ni har och så vidare... Kunde vara kul att följas åt fram till den stora dagen! :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 21:12
    Vi som är med i tråden så här långt:

    JNT bor utanför Värnamo, gifter sig i Åminne som också ligger utanför Värnamo
    sofi 88 bor och gifter sig i Jönköping
    operfekt bor och gifter sig i Härryda
    Mrs S 2012 bor i Linköping, gifter sig i Skottland
    kaffeälskaren bor och gifter sig i Göteborg
    AA120602 bor och gifter sig i Kungsängen
    Vingilot bor i Norrköping, gifter sig i Kungshamn

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:04
    linduspindus76 bor i Stockholm, gifter sig på Ljusterö
    Bonzo2012 bor i Göteborg, gifter sig på Skaftö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 23:28
    Anna88 bor i Helsingfors och gifter sig i Kronoby, Finland
    tout lamour lamour bor i Norrtälje och gifter sig i antingen Upplands Väsby eller på en ö utanför Norrtälje

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 17:43
    Berlan gifter sig i Gammelstads kyrkstad utanför Luleå
    lycka2012
    lundabrud

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-12 21:18
    lycka2012 bor i Göteborg, gifter sig i Italien
    Dazzle bor och gifter sig i Bredaryd utanför Värnamo

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-19 19:58
    Suzanne
    vilja gifter sig i New York
    zinizune gifter sig på Orust

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 23:24
    knyttan gifter sig i Kalmar
    Cissy85 gifter sig i Växjö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 00:12
    lazyp gifter sig i Piteå
    Kalumi gifter sig i Linköping
    lovingyou
    sweet gifter sig i Malmö
  • Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!
  • Dazzle

    zinzune > Ja det är mycket på gång nu och det är skönt att det rör på sig. Hoppas klänningen blir allt du önskat! Jag ska träffa sömmerska ikväll och hoppas det blir riktigt bra! =). =). =). Oh så spännande allting är!!! =). =). =).

    Viniglot, trist med städningen, förstår din känsla. Vår kyrka sa att de inte kunde veta förrän samma vecka men att det nu såg ut som att vi var ensamma under helgen. Kan ju bli begravningar med kort varsel och så.. Lycka till!!

  • Dazzle

    Idag har vi träffat prästen. Supertrevligt och givande!! =). Han verkar trevlig, om än lite ostrukturerad men sägs vara väldigt metodisk och strukturerad när han genomför gudstjänstordningarna. Vi hade ett bra samtal om musik, om tro, var vi kom från och hur vi ville vår vigsel skulle vara och vad den betydde för oss. Kändes jättebra! Vi ska höras igen om ung. en vecka för att diskutera bestämma vilka texter vi vill ha lästa och vem som ska läsa dem.


    Jag har även börjat fila lite på en idé till festhäftet som jag fick. Jag har tänkt att ha var sin presentationssida om oss där det först står korta fakta men sedan "Brudens (resp. brudgummens) tankar om..." eller om det ska stå "brudparets tankar om..." var jag oxå lite inne på. Iaf så har jag översatt de låtar jag just nu planerar ha i vårt brudvalsmedley och byggt ihop dem till en text i den ordning jag just nu tänker att de kommer... Tänker det skulle kunna vara en kul idé. Här är texten å tanken som den ser ut just nu:


    Vi sager bara OMG! (mormor läs: öo majj gådd). Så läskigt, så spännande, med allas förväntningar, men vi är inte födda att göra som alla andra och vid ett ögonblick som detta är det bara vi och eufori (tack Loreen för att lärt svenskarna ett av svenskans vackraste ord, ihop med utopi, chimär, elaborera…). Nej, allvarligt talat, vi har sett fram mot denna dag ända sedan vi insåg på vilket sätt vi får varandra att känna och att våra liv skulle suga utan den andre i det, eller – mer poetiskt sagt, we did it all for the glory of love…


    Spontana tankar? Tips och ideer?


     

  • Vingilot

    Gillar texten jättemkt Dazzle!Glad

    Städningen får vi väl överleva, värre saker har väl hänt (intalar jag mig). Eller snarare, jo, det hände en sak som är värre idag: brevet från församlingen kom sent omsider. Där står lite detaljer om vår bokning och även en mening om att kantorns uppgifter är ingångs- och utgångsmusik samt 2-3 psalmer och inte andra musik-/solistinslag. Jag är så dum som inte tänkt på det... Har trott att det är OK att be kantorn kompa min barndomsvän som vill sjunga för oss, har förstås haft i bakhuvudet att hen kanske inte vill spela vad som helst, men trodde inte låten vi valt skulle orska problem iaf. Men det spelar alltså ingen roll vilken låt vi valt, kantorn kommer inte att spela den alls. Vi har ingen annan som kan spela åt oss.
    Har blivit en liten tår idag ska jag medge.Rynkar på näsan
    Men vi har inte pratat med henne än, kan ju vädja förstås, och är det tvärnej hoppas vi att kyrkan kan tipsa oss om musiker att hyra. Vad tror ni andra?

    Sedan jag upptäckte att min vän kan sjunga så vackert (för ett par år sedan fick jag upp öronen för hennes sång) har det liksom varit det viktigaste inslaget i hela bröllopet, utom själva vigseln då förstås.

  • AA120602

    Hej alla.

    Vad mycket man har att göra nu för tiden, men det slutar i något roligt, så det är bara kämpa på. =)

    Jag har haft min möhippa! Så roligt och en helt perfekt dag. Mina tärnor och vänner känner mig så bra =) Vart väldigt överraskad för jag trodde att den skulle ske lite närmare vigseldatum.... Snart är det dags för mannen... =)

    Var och provade min klänning igen för justeringar. Klänningen passade perfekt, bara hoppas att vikten håller sig nu.... Är så nöjd. Och igår efter 3 dagar fick jag sms om att klänningen var klar och jag kunde hämta den, snabbt jobbat =) Men väntar nog lite med att hämta den så man kan prova den en gång till...

    Jobba på med era förberedelser =)

  • Lady Lancelot

    Hejsan, nu närmar det sig med stormsteg Skrattande snart bara en månad kvar.
    Vi var och träffade prästen igår ett möte som var så positivt. Han var lugnet själv inget krångel där inte. Min blivande man får tillomed ha sitt svärd på sig i kyrkan så jag är överlycklig!  
     
    Sen vill vi ha en psalm som heter -på bröllopsdagen ber vi, den finns inte med i psalmboken än. Musiken är samma som -den blomstertid nu kommer.
    Så nu måste jag göra ett vigselprogram och det hade jag inte tänkt men har ni några bra tips och ideér ,det måste väl räcka med ett vanligt A4 ?

    kramen Hjärta

  • Dazzle

    JAg hade möhippa i lördags!! Så roligt! Så rörd man blir att så många vill vara med och göra en speciell dag för mig!! Så fantastiskt härligt (jag ska sluta gnälla att jag inte har några vänner när alla är upptagna!!). Kanondag, och jag fick bevis för att min sambo känner mig bättre än jag trodde han gjorde, och kanske dessvärre bättre än vad jag känner honom. Jag hade inte velat svara på de frågor som han fick svara på om mig...

    Samtalet kunde gå:
    - Vilken färg har din blivande sagt är din favoritfärg?
    - Hmm, det vet nog inte han, så han har nog gissat på rosa.
    - Fel,
    - Hmm, vitt?
    - Nä, vilken färg är din favoritfärg då?
    - Turkos
    - Det är det han har svarat...

    Får nog ge honom mer cred i framtiden för att han faktiskt lyssnar och ser mer än jag tror! =).

  • zinizune


    Så här har vi gjort våra vigselprogram på insidan lady lancelot =)


     


    Jag misstänker möhippa på onsdag. Spännande!

  • kaffeälskaren

    Oj nu var det ett tag sen jag skrev här inne!


    Saker och ting börjar sakta men säkert falla på plats. Idag var jag och lämnade in alla ringarna på gravyr och uppfräschning. Passade även på att fixa en gästbok inne på Ordning och reda. I veckan som gick hade vi möte med vår toastmaster och gick igenom både vigsel och dag. Efter det mötet blev jag såååå mycket mer lugn hahaha (erkänner jag har varit ett vrak). Imorgon är det till frisören för en fix med håret och eventuellt provuppsättning. På kvällen är det möte med vår fotograf. Så på det stora hela så känns det som att mycket av det som är kvar att göra är mindre fix.


     


    Mannen blev tagen i lördags för svensexa vilket han inte alls var beredd på vilket var riktigt roligt att se Det var verkligen uppskattat. Han kom tillbaka i söndags och var härligt sliten hihihi. Själv har jag ingen aning om när eller om jag ens kommer få någon möhippa då många av tjejerna bor lite utspridda runt om i vårt avlånga land.

  • Lady Lancelot

    Zinizune: Tack, vilka fina du gjort. Ska försöka sätta ihop något ja med ser att ni med valt på bröllopsdagen ber vi .


    Oj oj möhippa vad spännande. Sjäv är jag som kaffeälskaren lite osäker på om jag får någon möhippa då jag dels jobbar mycket och har vänner från när och fjärran.


    Just nu känns allt rörigt igen, vi ska ju ha två dagar och det kommer 14 gäster från Polen som vi ska hysa i en v. sen alla transporter mm. Men problem är till för att lösas.....


     

  • Lollie 120707

    Jag har också haft min möhippa!! Jag blev verkligen chockad, hade trott den skulle vara närmare faktiskt men lördag den 26 maj var det dax. Tema högstadiet, lite sexiga moves på dansskolan, red islandshäst och hade en hejdundrande tjejfest på kvällen!! Fick även massage och sminkning av make up artist, så allt var PERFEKT!!

Svar på tråden 2012-07-07 Fler än jag?!