• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • moonias
    BlomAnna skrev 2012-05-29 11:11:14 följande:
    lycklig01 skrev 2012-05-28 22:04:43 följande:
    Jag har köpt silkespapper! blev billigt från ebay :)
    alla verkar hitta massa bra grejer på Ebay men jag hittar aldrig nåt när jag kollar där...Skumt.
    Det gäller att använda rätt sökord :). Söker man tyllrullar så sök på "tulle roll". 
  • Äriqa
    zvartaliljan skrev 2011-05-09 11:13:22 följande:


    Nu är första kronan helt färdig Bara sådär 30 stycken kvar o tillverka Tur jag tycker om o pyssla
    Har även dekorerat blockljusen lite enkelt, eftersom vi ska ha så mycket annat på borden så blev det ingen avancerad dekoration på dom.  Samma band som vi ska ha runt servetterna.
    Hur har du gjort kronan?
  • Äriqa
    Tinzi skrev 2011-07-19 23:14:05 följande:
    Duktig du är! WOW! :)
    Har du nåt mönster man kan få del av?
     
  • pulmonate

    En killkompis till mig kom hem till oss igår och såg "allt" mitt pyssel. Han tyckte inte jag var riktigt klok! *suck* Såå mycket tycker jag inte att det är, och mycket mer ska göras! haha Är det bara killar det är fel på? ler
    Min kille hade också varit fullt nöjd med att det inte funnits något alls på borden. JAG tycker det är skoj iaf och tycker om när det är personligt.
    Han gillade i alla fall "fågelbo-et" som jag gjorde ur vit kartong. Den ska jag sätta i WISH TREE och där kan folk lägga ner lappar som vi ska läsa först om 5 år!
    Har även ritat en världskarta freehand på Poliplat (jag brukar använda det till att göra mini arkitektur-modeller) som folk kan sätta en nål i där de kommer ifrån eller bor. Vi har många utländska gäster så det är lite kul o se det på kartan tänkte jag. 
    Han på restaurangen tycker också jag är knäpp! När jag sa att jag gärna vill ha tårtorna på trästumpar...(det är en elegant restaurang...).  Så här nånting har jag tänkt mig...



  • Pekkiisch4
    pulmonate skrev 2012-05-31 14:19:55 följande:
    En killkompis till mig kom hem till oss igår och såg "allt" mitt pyssel. Han tyckte inte jag var riktigt klok! *suck* Såå mycket tycker jag inte att det är, och mycket mer ska göras! haha Är det bara killar det är fel på? ler
    Min kille hade också varit fullt nöjd med att det inte funnits något alls på borden. JAG tycker det är skoj iaf och tycker om när det är personligt.
    Han gillade i alla fall "fågelbo-et" som jag gjorde ur vit kartong. Den ska jag sätta i WISH TREE och där kan folk lägga ner lappar som vi ska läsa först om 5 år!
    Har även ritat en världskarta freehand på Poliplat (jag brukar använda det till att göra mini arkitektur-modeller) som folk kan sätta en nål i där de kommer ifrån eller bor. Vi har många utländska gäster så det är lite kul o se det på kartan tänkte jag. 
    Han på restaurangen tycker också jag är knäpp! När jag sa att jag gärna vill ha tårtorna på trästumpar...(det är en elegant restaurang...).  Så här nånting har jag tänkt mig...


    Jag ska också ha mina tårtor på trästubbar ! :) Eftersom vi har ett vinterbröllop med lite skogstema :)
  • Pluppe

    Tjejer.. Någon som har bra koll på blommor? Vi gifter oss den 18 augusti, har lila som färgtema (lägger in en bild på just vilken lila vi har).. När jag var inne i blomsterbutiken var det enda dem kunde föreslå Kalla, jag älskar den blomman men i augusti brukar styckpriset ligga på 50 kr och jag tycker det känns lite väl glammigt för en blomma som ska stå på bordet till en dukning.. Behöver dessutom runt 15 stycken + 14 stycken till kyrkan.. Någon som vet någon annan blomma som finns i augusti i den här lila färgen?

  • malli716
    Pluppe skrev 2012-05-31 20:21:10 följande:
    Tjejer.. Någon som har bra koll på blommor? Vi gifter oss den 18 augusti, har lila som färgtema (lägger in en bild på just vilken lila vi har).. När jag var inne i blomsterbutiken var det enda dem kunde föreslå Kalla, jag älskar den blomman men i augusti brukar styckpriset ligga på 50 kr och jag tycker det känns lite väl glammigt för en blomma som ska stå på bordet till en dukning.. Behöver dessutom runt 15 stycken + 14 stycken till kyrkan.. Någon som vet någon annan blomma som finns i augusti i den här lila färgen?
    Prärieklocka! Där har du typ exakt en lila färgen du säker. Finns både som dubbel och enkel, dvs med olika många kronblad. Här har du ett exempel på en enkel:
    http://www.google.se/imgres?hl=sv&sa=X&biw=1366&bih=624&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=-NglsXOEQO7vAM:&imgrefurl=http://jagstamparpaditthjarta.blogspot.com/2009/10/infor-mandagens-prov.html&docid=H8VaFUM-9aryRM&imgurl=http://4.bp.blogspot.com/_cZbNl2Eh8e8/StdGtm2EjCI/AAAAAAAABJo/u_MShu40KHU/s400/Eustoma_grandiflorum_purple_02.jpg&w=253&h=400&ei=T7jHT8_jGtT14QTxrPTFDg&zoom=1&iact=hc&vpx=535&vpy=229&dur=41&hovh=282&hovw=178&tx=119&ty=153&sig=101325638403091230383&page=1&tbnh=122&tbnw=77&start=0&ndsp=26&ved=1t:429,r:12,s:0,i:108 
  • Mariem

    Blomanna och chicita -Det finns redan vanliga pappershandukar, men jag tycker att det känns så himla tråkigt. Vi har festen på ett slott och allt känns jättelyxigt förutom toaletterna som är riktigt tråkiga.Därför ville jag göra någonting för att höja känslan även där. Så när handdukarna tar slut så får man väll helt enkelt använda dom tråkiga pappershandukarna!

  • Chicita
    Mariem skrev 2012-05-31 20:35:51 följande:
    Blomanna och chicita -Det finns redan vanliga pappershandukar, men jag tycker att det känns så himla tråkigt. Vi har festen på ett slott och allt känns jättelyxigt förutom toaletterna som är riktigt tråkiga.Därför ville jag göra någonting för att höja känslan även där. Så när handdukarna tar slut så får man väll helt enkelt använda dom tråkiga pappershandukarna!
    Då har du i alla fall annat...
    Det hade dom ju inte på det som jag berättade om. Så då är det lite skillnad Glad 
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer