• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Pluppe
    Fröken fantastisk skrev 2012-06-03 12:23:31 följande:
    Men shit! VAR BOR DU? En sån auktion vill jag verkligen gå på, gud så skoj! Jag skulle verkligen vilja se bild på de genomskinliga (och färgade också såklart) ljuslyktorna, låter ju jättespännande. Släng upp en bild på cocktailglasen när du ändå håller på. Låter fantastiskt tycker jag
    I linköping :) Dem håller på och rensar ut Folkets parks alla ägodelar.. Dem färgade ljuslyktorna har jag precis sålt till en tjej, 47 stycken tror jag det blev i mörkgrönt, blått och ljusblått, var ful och sålde dem för 3 kronor styck, hon ville köpa alla och fick ett paketpris på 100 kronor som hon tog.. Jag köpte dem för 70 kronor och då fick jag ju även med dem genomskinliga så jag gjorde en vinst på 30 kronor och betalade inte ett dugg för mina ljuslyktor som jag har kvar mohahaha!

Jag lovar att lägga in lite bilder vartefter, ligger i feber och halsont nu så dem bilderna kommer i veckan istället :)
  • vinterfrost
    Pluppe skrev 2012-06-03 15:55:42 följande:
    I linköping :) Dem håller på och rensar ut Folkets parks alla ägodelar.. Dem färgade ljuslyktorna har jag precis sålt till en tjej, 47 stycken tror jag det blev i mörkgrönt, blått och ljusblått, var ful och sålde dem för 3 kronor styck, hon ville köpa alla och fick ett paketpris på 100 kronor som hon tog.. Jag köpte dem för 70 kronor och då fick jag ju även med dem genomskinliga så jag gjorde en vinst på 30 kronor och betalade inte ett dugg för mina ljuslyktor som jag har kvar mohahaha!

Jag lovar att lägga in lite bilder vartefter, ligger i feber och halsont nu så dem bilderna kommer i veckan istället :)
    Haha det är väl den bästa affären! O om hon var nöjd så spelar det väl ingen roll ;) Hon fick ju ett bra pris hon med
  • malli716

Till min mors bröllop gjorde jag dessa askar som stod vid varje kuvert på borden. Askarna är ca 4x4cm. Locket är vikt av scrapbooking-papper, ett mycket tunt, vitt sidenband med små hjärtan på som är fastsatt med en tunn tejpremsa (från en scrapbookinbutik) och ett hjärta i plast. Botten är vikt av vanligt vitt papper. Inuti finns guldfärgat silkespapper och en chokladlikör-tryffel med vit choklad från Karamellkungen (från "premiyum-sortimentet" som finns i en del livsmedelsbutiker) Mycket uppskattat bland gästerna!

• Pluppe
    vinterfrost skrev 2012-06-03 16:00:23 följande:
    Haha det är väl den bästa affären! O om hon var nöjd så spelar det väl ingen roll ;) Hon fick ju ett bra pris hon med
    Haha jag är väldigt nöjd med den affären :D Och hon med, det var ett riktigt kap :D
  • EmelieKarlsson

Vad tror ni om att försöka göra bordsplaceringen (kartan) på canvas tavla? Tror ni jag tar mig vatten över huvud och det bara blir pannkaka av allt? ;)

• Pekkiisch4

Ja så går det när man är för snabb, ;) men här är i alla fall mina inbjudningskort som blev färdiga ikväll ! :)
  • vinterfrost
    Pekkiisch4 skrev 2012-06-03 22:53:19 följande:
    Ja så går det när man är för snabb, ;) men här är i alla fall mina inbjudningskort som blev färdiga ikväll ! :)
    Jättefina tjejen!
  • lordoz

Jag har börjat pyssla lite med inbjudningarna (även om de inte ska skickas förrän i februari nästa år...) Tungan ute

Jag har köpt silvriga kuvert på TGR som är 14*14 cm, på dem har jag skrivit ut 'vår' hjärtansymbol och våra namn i.

Själva inbjudningarna har jag gjort så att jag av lite halvstyvt papper (lite hårdare än vanligt skrivarpapper, men inte lika hårt som kartong) klippt (eller nåja, skurit) ut 13,5cm kvadrater. Alltså de är 13,5 * 27 cm, så att de går att vika på mitten.

Dessa var inte rätt färg för vårt tema (som är silver och rött), så därför har jag klätt dem i det röda paketpappret som jag köpt på Lagerhaus och använder till delar av mitt andra pyssel. www.lagerhaus.se/produkter/paket-present/338#presentpapper-metallic-rott-p285

Det lila på insidan kommer sedan täckas när jag klistrar dit själva inbjudan som kommer vara i vitt papper.

I bilder ser det hela ut såhär:

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer