• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Cicci90

Tryckte självklart iväg innan jag hann färdigt med alla bilderna.. Men här är lite av mitt pyssel.
    På bilden i inlägget ovan är det en närbild på våra servettringar. Ståltråd och 5 pärlor, enkelt och billigt men lite pilligt :)
    Servetterna har jag sytt själv av IKEA:s kökshanddukar. Har stärkt till dem lite med stärkspray för att få dem lite fastare. Jag är jättenöjd!

Våra placeringskorthållare, även dessa i ståltråd. Det kommer att hamna en grön lapp i hjärtat med namnet på. :)

Våra "stolsöverdrag".  Vanlig markväv från biltema som jag har klippt till. Tyvärr ser det inte alltför bra ut på bilden, men jag lovar att de gör susen för våra stolar med bruna ryggstöd.. ;) Har provat på stolarna i vår lokal och det gav hela lokalen ett mycket bättre intryck!

Bakifrån:

Framsida:

Från sidan:

• knyttan

Jag har gjort bordstavlor med nummer på för att använda til bordsplaceringen.
    Det är billiga kartongramar som jag fyndade på pandurorean i vintras, sedan har jag skrivit ut nummer (två av varje) i brunt på cremefärgat papper som jag klippt ut och klistrat in i ramen. Lätt som en plätt och jättebilligt!

• Doofie
    knyttan skrev 2012-05-05 12:12:38 följande:
    Jag har gjort bordstavlor med nummer på för att använda til bordsplaceringen.
    Det är billiga kartongramar som jag fyndade på pandurorean i vintras, sedan har jag skrivit ut nummer (två av varje) i brunt på cremefärgat papper som jag klippt ut och klistrat in i ramen. Lätt som en plätt och jättebilligt!

Supersnyggt! Hade själv velat ha något liknande, meeen vi kommer bara ha ungefär två bord (plus honnörsbord), så känns lite överdrivet :P
  • Solstice
    Martinaa skrev 2012-05-06 11:46:25 följande:
    Här är en bild på bordsplaceringskorten jag gjorde med hållare i trolldeg! :)

Hur jag gjort dem och mycket mer bröllopspyssel kan ni läsa här: pysselochpapp.wordpress.com/
    Superfina! Härliga färger på hjärtanen och när korten var lite mer än ett enkelt kort
  • Solstice

Vi ville ha likadana flugor till grabbarna som mannens slips men hittade inga, dock vi hittade vi en slips som vi gillade på ebay.com och vi budade hem två stycken för 0,99USD styck! Den ena sprättade jag upp och sydde om till två stycken flugor. Plättlätt och är nöjd, ska bara i gummiband också.

• Cosy
    Solstice skrev 2012-05-06 20:42:17 följande:
    Vi ville ha likadana flugor till grabbarna som mannens slips men hittade inga, dock vi hittade vi en slips som vi gillade på ebay.com och vi budade hem två stycken för 0,99USD styck! Den ena sprättade jag upp och sydde om till två stycken flugor. Plättlätt och är nöjd, ska bara i gummiband också.

Vad söta.
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • Misswert

Tror att jag ahr hittat detta pyssel här inne på BT någonstans. Hade först tänkt ha det i festhäftet, men tror att jag skriver ut det på ett papper och lägger på varje plats. Det är ett korsord som man själv skapar väldigt lätt på http://puzzlemaker.discoveryeducation.com/CrissCrossSetupForm.asp Inga svåra frågor utan mer vilka månader vi fyller år, var vi jobbar, vad barnen heter. Mitt förra efternamn och vårat nya. kan ju alltid skapa lite disskutioner. Man skriver själv vilka ord och ledtråden.

Vet inte om jag kanske skall lägga ut några pennor, typ en per par eller så. För mig tog det typ tio minuter att fylla i uppgifterna och sedan kopierade jag över det till ett word dokument. Sedan är det bara till att printa ut....

• EDE

Såg i den här tråden ett tips om att göra decoupage på bröllopsbubblorna, tack för tipset! (vem det nu var) Provade att göra det själv och här är resultatet:

• Solstice
    EDE skrev 2012-05-09 14:49:48 följande:
    Såg i den här tråden ett tips om att göra decoupage på bröllopsbubblorna, tack för tipset! (vem det nu var) Provade att göra det själv och här är resultatet:

Vad söta de blev!
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer