• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • knyttan
    Misswert skrev 2012-05-07 21:07:44 följande:

Tror att jag ahr hittat detta pyssel här inne på BT någonstans. Hade först tänkt ha det i festhäftet, men tror att jag skriver ut det på ett papper och lägger på varje plats. Det är ett korsord som man själv skapar väldigt lätt på puzzlemaker.discoveryeducation.com/CrissCross... Inga svåra frågor utan mer vilka månader vi fyller år, var vi jobbar, vad barnen heter. Mitt förra efternamn och vårat nya. kan ju alltid skapa lite disskutioner. Man skriver själv vilka ord och ledtråden.

Vet inte om jag kanske skall lägga ut några pennor, typ en per par eller så. För mig tog det typ tio minuter att fylla i uppgifterna och sedan kopierade jag över det till ett word dokument. Sedan är det bara till att printa ut....

Du det där var inget annat än en fantastiskt användbar länk,  kommer säkert använda det till jobbet också (jag är språklärare). Så där, nu kan jag nästan känna att jag har arbetat, genom att surfa på BT Skrattande
  • Rosi

Har pysslat hemma igen.... Denna gången belv det väg skyltar.. =)
  • EDE
    Solstice skrev 2012-05-09 17:15:31 följande:
    Vad söta de blev!
    Tack! =)
    Tänkte att blommor passar bra på ett sommarbröllop :) 
  • Just Me

Åh STD korten börjar vara klara nu!! Vi tog ett ordentligt ryck igår och oooh så snabbt det gick när vi var två! Sambon är en klippa Hjärta
    De ¨åker ut här i början va Juni, så då kommer fotona hit oxå

Du & Jag 23/3-2013
  • pulmonate

Jag pysslade lite igår! Det blev:

Tyg blommor i Filt (heter det så?...Felt på engelska) i olika sorter: "rosor", "kallor", mm Burkar med ett lager ljus naturfärgad juteväv samt naturfärgat bomullsspets och 2 knappar (olika på varje burk). Burkarna kommer att ha ett ljus i, sen kommer det även att finnas 1 glas mjölkflaska på varje bord med en riktig blomma i, samt en liten flaska som den man ser längst bak med tygblommorna.  Ett diadem till flowergirl med en blomma i Filt o en knapp Min garter med samma bomullsspetts som är använt lite överallt i dekorationerna med invävt champagnefärgat snöre o gummiband på insidan.
    Vad tycks? 
    Idag håller jag på att sy några extra lager tyll i underkjolen (som redan är fastsydd på klänningen) vilket inte är helt lätt. Min pyttiga symaskin har inte riktigt plats o ha allt tyg. Men det går. Den hade bara 2 lagar från början och det räckte inte riktigt. Det ska bli 2-3 lager till tänkte jag. Men nu tog tråden slut och affärerna har siesta fram tills 15.30. *frustrerande* 

Mer info finns föresten på bloggen! 

• Emmma

Har gjort ett tårtfat av två tallrikar och en ljusstake som jag köpt på loppis

Lite dålig bild men jag är riktigt nöjd med resultatet. 26 kr blev den att kosta.

• Heobea

Hej!  Vi ska gifta oss i juni 2013. Jag har tänkt att vi (läs jag) sk pyssla ihop det mesta av dekorationer, inbjudningskort och lite så. Har skummast igenom tråden och fått flera tips och bra idéer,
    En fråga, har ni något bra tips på var man kan hitta bra tapetbitar till inbjudningskort?

• malli716
    Heobea skrev 2012-05-18 11:04:39 följande:
    Hej!  Vi ska gifta oss i juni 2013. Jag har tänkt att vi (läs jag) sk pyssla ihop det mesta av dekorationer, inbjudningskort och lite så. Har skummast igenom tråden och fått flera tips och bra idéer,
    En fråga, har ni något bra tips på var man kan hitta bra tapetbitar till inbjudningskort?
    Gå in till närmsta affär som säljer tapeter och fråga om de har några utgående produktkataloger som du kan få/köpa billigt!
  • Martinaa
    Heobea skrev 2012-05-18 11:04:39 följande:
    Jag köpte två hela rullar så jag hade till både inbjudningskort och omslag till festhäften.
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer