• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    Nu kunde jag se, Fru E. Han är underbar! <3 *blir än en gång tårögd vid tanken på att han är hos er nu*


    Jättefint namn, förresten.

  • Leksi
    passionsblomman skrev 2013-02-28 21:56:10 följande:
    Man tycker att det vi fick oss till livs i fråga om fruktansvärda nyheter i mycket när anslutning till vår familj var hemskt nog i vintras, då huset brann ner.
    I förrgår fick jag sms om detta:
    op.se/lanet/berg/1.5625678-tvaaring-pakord-pa...

    Tänkt dig för ett ögonblick in i verkligheten att du just kört på ditt eget barn, rakt över huvudet, med en minibuss. Ditt tvååriga barn.
    Jag säger bara det: jag opererar min hjärna hur många gånger som helst, är arbetslös resten av livet och lever med dubbelt så mycket väk i kroppen bara en sådan sak inte händer mig. Som om det skull vara något man kunde ställa villkor om.

    Vi vet inget mer än att läget är oerhört allvarligt.
    Herregud Blomman Jag har inte ens förmått mig att klicka på länken, detta är ju varje förälders mardröm. Det går inte ens att föreställa sig, åh gud. Vet ni något mer om läget nu?
  • Leksi

    Skål Klockarbol för skilsmässan!! Skål Wohoo! Nu kan ditt nya liv börja på riktigt. Solig

    Men det var fasligt vad mycket andra tråkigheter runt omkring dig i övrigt. Kram!

  • Leksi

    Fru E, jag kan inte se... *vädjar snällt* Är så nyfiken på hans namn också!

  • Leksi

    Här är allt lugnt än så länge. Bf på onsdag och inga direkta känningar än. Gick ju två veckor över med A så jag är rätt inställd på att det kan ta tid den här gången också. Och inte mig emot faktiskt. Även om det är jobbigt på många vis nu så vilar jag gärna lite till innan det är dags och får lite ytterligare småsaker fixade. Som typ packa bb-väskan... Det kanske är dags snart


    Vi har haft kalas idag för maken som fyllt år så nu ser jag fram emot en lugn tv-kväll efter lilleman somnat. Kylen är full av tårta, chokladbollar och annat smaskigt som blivit över. Tungan ute Varsågoda, ta hur mycket som helst!

  • Leksi
    Daa skrev 2013-03-01 19:49:53 följande:
    Flamman: nu har jag sett klippet. Din sång var vacker och stämningsfull. Skämskudden kan du kasta till Tjotaheiti.
    Håller fullständigt med! Du är ju jätteduktig på att sjunga Flamman!
  • Leksi

    Tack Fru E! Glad

    Han är helt ljuvlig! En sån sötnos!
    Namnet var ett av de vi funderade på till vår A. Jättefint!

  • Klockarbol

    *vinkar*

    Tack Fru E! Vilken fining du har i galleriet Hjärta

    En stilla undran - finns det inga "fråga experten-trådar längre"? Eller har jag drabbats av selektivt seende?

    Och en lite mer intensiv undran:
    - Solde, var är du?? Hoho?? Är allt bra?

  • Daa

    Kikar in för att önska er en god morgon.

    Leksi, det kanske är dags för ganska regelbundna lägesrapporter nu?

    Blommis: kan inte sluta tänka på tvååringen. Hur är det?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård