• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

    Här är spam-prästen igen!


    Verkar inte vara många här (semester*? Gått i ide?) så nu tar jag och trotsar heldagsregnet och beger mig till kvällens gudstjänst m efterföljande korvgrillning!


    God afton!

  • Panzerfaust

    Halloj!

    Det var ett tag sedan, allt är bra med nytillskottet och mamman även om hon har ont som fan, men å andra sidan är hon ju tämligen uppsprättad...

    Lillasystern var 51cm lång och vägde 4065g, en bastant tös och alla "väna" flicknamn ströks och nu heter den lilla godbiten Sigrid :)

  • Im yours

    Jipppppppieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ..... jag kom in på journalistutbildningen!!!!!!!!!!!! Åhhhhh ..... är galet glad alltså. Dessutom kom minstingen in på data ingenjörsprogrammet. Good, vilken dag det blev!

    Heloise o Pantzer; Grattis till er familj. Sigrid känns som ett bastant namn faktiskt

  • passionsblomman

    Panzer, KUL att se dig här igen! Och vilken lättnad att Sigrid gjorde entré utan några nya trauman! *andas ut*Jag är så glad för er skull och det är ju helt otroligt att ni redan är fyra i familjen nu! Krama hela skocken rejält från mig och mina grabbar.

    I´m yours- Men shit vad kul! Vilken dag!Skrattande

    Själv har jag sprungit i 22 minuter i sträck, vilket utan tvekan är mitt rekord-nånsin. Det får väl ses som dagens bedrift för min egen del.
    För övrigt stiger vattnet i ån timme för timme. Det blir spännande att se vart det slutar. Särskilt när de börjat prata om "undemrinerade banvallar längs järnvägen" just precis när vi ska åka tåg nästa vecka.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

    Grattis, grattis, grattiiiiis!!! Till Panzer o Heloise. Sigrid är ett så fantastiskt fint och passande namn till eran skatt ♥. Hälsa H så mycket och pussa E som blivit storasyster.

    Och Graaattiiiiiiiiisssss till dig Liz!!! Så himla kul!!!

  • Norrskensflamman

    Blommis
    Har ni flytväst till vovven? Låter på allvar inte så där jättelugnt längre där i era trakter... *orolig*
    Men shit vad duktig du är med springandet! Här går det inte alls... Orkar inte, ids inte, hinner inte...

    MEN idag har vi haft en mycket trevlig kväll!! Vi har haft Parvelbesök ♥
    Och finaste Daa och Skäggmannen var med också
    Knoll o Tott o Parvlarna hade synnerligen roligt tillsammans och Skäggmannen o musikern hade också en del att prata om. Men musikern är betydligt mer skäggig än Skäggmannen
    TACK för en trevlig fikakväll Daa ♥

    Efter detta så har det spelats elgitarr i huset så det stod härliga till Bla Bergakungens sal till ungarnas stora förtjusning

  • Fru E

    Heloise&Panzer-stort stort grattis till lillasyster Blommis- vad duktig du är som fortsätter springa här blir det långpromenader men lillkillen drog omkull mig igår så höften fick en kyss.......hmmmm aningen öm idag och hoppas det inte triggar foglossning eller mer ryggproblem men jaja i-lands problem Flamman-härligt med trådträff och du träna när du känner för det, inget tvång! Solde-spännande med ny bil! Lanovia och ni andra som har hundar, tvivlade ni någonsin att ni skulle klara både hund och barn :-/

  • ingenjörsbruden

    Solde: vilken bil! Den ser sjuheffla stor ut på bilden! Hur e den att parkera med? Vilken gullig hårboll! Förstår att du vill ha. Hur går förhandlingarna med maken? Har han blivit såld än...maken alltså?

    Blommis: Strongt jobbat!

    Flamman/Daa: Va mysigt med träff!

    Panzer: STORT GRATTIS till er båda! Sigrid är så fiiiiint!

    Im yours! Tjohooooo! GRATTIS! Va roligt! Börjar i höst eller?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård