• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

    Så, har vi haft disco här hemma. Hopp och spring och mycket vifta med armarna. (shitpomfritt var har kondisen tagit vägen, efter ett halvår i snigeltakt?) Så nu hoppas jag att det får igång något annars blir det att böta med grym foglossning inatt...

    Nu ska jag ladda för melodifestivalen! Hi hi! Heja Eric!

  • Fru sy

    Tack för era snälla ord tjejer!  Orvar är 4 veckor på söndag, skit vad tiden går fort! Mannen var hemma i nästan 3 veckor, men de nätterna sov Orvar jättebra, vaknade bara och åt och sen somnade om. Visst kan man göra så att mannen tar honom en stund på morgonen, bara det att mannen går upp vid halv fem så det blir väldigt tidigt. Men i morse fick han ha Orvar en halvtimme så jag fick vila en liten stund. Orvar har faktiskt inte skrikit i flera timmar innan utan de är de två senaste dagarna han har varit ledsen längre tid, och då har det lugnat sig precis till mannen kommit hem.

    Nu skall jag oxå ladda inför melodifestivalen.

  • Fru sy
    Villemoa skrev 2011-05-12 15:10:51 följande:
    Count me in!
    Självklart är jag oxå med! Vi har ju oxå traktor om vi skulle behöva två...
  • Villemoa
    Fru sy skrev 2011-05-12 20:50:28 följande:
    Självklart är jag oxå med! Vi har ju oxå traktor om vi skulle behöva två...
    Har ingen traktor men jag har en blick som kan döda!
  • Villemoa
    Fru sy skrev 2011-05-12 20:49:19 följande:
    Tack för era snälla ord tjejer!  Orvar är 4 veckor på söndag, skit vad tiden går fort! Mannen var hemma i nästan 3 veckor, men de nätterna sov Orvar jättebra, vaknade bara och åt och sen somnade om. Visst kan man göra så att mannen tar honom en stund på morgonen, bara det att mannen går upp vid halv fem så det blir väldigt tidigt. Men i morse fick han ha Orvar en halvtimme så jag fick vila en liten stund. Orvar har faktiskt inte skrikit i flera timmar innan utan de är de två senaste dagarna han har varit ledsen längre tid, och då har det lugnat sig precis till mannen kommit hem.

    Nu skall jag oxå ladda inför melodifestivalen.
    Fru sy: det kan vara så att Orvar är inne i en utvecklingsfas. Har för mig att den första är vid 5 veckor och då kan de bli lite kinkigare. Det finns en jättebra bok om de sju utvecklingssprången under det första året; "Växa och upptäcka världen". Den är jättebra så den kan jag tipsa om!
  • muggles

    Själv har jag varit ute på en rask kvällspromenad - min nya giv. Hoppas hoppas det kan ge ngt, helst en förlossning men åtminstone en påverkad tapp. Snälla snälla... Min mardröm är att de tittar på tappen på måndag och konstaterar att den är 5 cm och sluten fortfarande (dvs helt opåverkad). Då får jag lida ännu längre...

    I natt sov jag inte mkt. Försökte tom sitta upp i soffan och sova för det tryckte så obehagligt mot revbenen och lungorna när jag låg ner, men det funkade inte heller. Blä.

  • Fru sy
    Villemoa skrev 2011-05-12 21:00:54 följande:
    Fru sy: det kan vara så att Orvar är inne i en utvecklingsfas. Har för mig att den första är vid 5 veckor och då kan de bli lite kinkigare. Det finns en jättebra bok om de sju utvecklingssprången under det första året; "Växa och upptäcka världen". Den är jättebra så den kan jag tipsa om!
    TAck! Det var precis ett sådant boktips jag tänkte fråga om men glömt. Vi har pratat om att köpa en bok om barnsutv men visste inte vilken vi skulle satsa på. Skall beställa den nu på en gång!
  • Fjällbruttan

    Hallå!

    Flamman, jag fick just en idé!!
    Idag kom en lastbil med byggmatriel hit, bla. 6 meter långa armeringsjärn!
    Vad sägs om att köra upp ett sånt i häcken på han , ut genom axeln och sen sakta grilla homom över het glöd
    Sen kan vi linda in honom i lite gullfiberisolering
    Är han fortfarande motspänstig så borrar vi in alla pltskruvar i benen på honom...
    fortfarande inte nöjd?

    Jaja, vi tar väl och murar in honom med cement i lecablocken så har han ett eget hus

    Hips vips så har han ett eget hus!

    Jag är på kreativt humör idag

    Annars är det rätt bra här, förutom denna jävla feber.. han runt 37,5-37,8 konstant och ont i lederna... blä!

    På söndag konfirmeras Stora I så nu är det lite fix för det och pappa har kommit upp idag..

    Nu tycker jag alla små bebbar ska komma ut så det blir någon ordning på torpet!

    Fru Sy, vet EXAKT  vad du menar med sömn och män som inte fattar
    Blir bättre framemot 2-årsåldern.. förhoppningsvis
    Skämt å sido, tror också att det kan vara en utvecklingsfas,  eller ökning av mjölkproduktion.
    Hoppas du får sova i natt.

    Kram till er alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård