• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman
    Fru E skrev 2011-03-09 13:51:50 följande:
    Men hörrni Skånetjejer NÄR kan ni fika min mage behöver gnuggas i hög grad
    Ja, nu tycker jag ni får dela med här tjejer  och ställa upp och gnugga med Fru E

    Kram Fru E! Hur har du det?
  • Fru E

    Flamman-jobbläget är under kontroll liksom renoveringen så där känns det bra men inför vår FET är läget lätt panik men det får gå ändå

  • Norrskensflamman
    Fru E skrev 2011-03-09 14:15:29 följande:
    Flamman-jobbläget är under kontroll liksom renoveringen så där känns det bra men inför vår FET är läget lätt panik men det får gå ändå
    Aha, jag fattar. Här kommer ett gäng kramar och en hand att hålla i.
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-03-09 13:51:50 följande:
    Men hörrni Skånetjejer NÄR kan ni fika min mage behöver gnuggas i hög grad
    Där är du ju!

    Jag kan tex alla dagar nästa vecka! Slutar kl.15 måndag, tisdag och onsdag, hade det kunnat funka? Hos mig/någon annan eller i stan? 
  • Hvidbrud

    Kan också alla dagar nästa vecka. Har ingen bilstol, så jag träffas gärna där man kan komma med offentlig transport... Dubbelgnugg eller teippelgnugg! Det borde göra susen!
    Ninnis: jag är säker på att du är väldigt vackert gravid!

  • passionsblomman
    Fru E skrev 2011-03-09 14:15:29 följande:
    Flamman-jobbläget är under kontroll liksom renoveringen så där känns det bra men inför vår FET är läget lätt panik men det får gå ändå
    ALL min medkänsla och förståelse!!! *kvalitetskramar*
    Det är ju inte precis något man gör för sitt höga nöjes skull. Endast i brist på någon annan lösning. Har ni någon viss tid inplanerad elelr är det cykeluppstyrning och skit först?

    Förresten, KAN man vara annat än vackert gravid? Det tar jag helt som en självklarhet att Ninnis och alla andra är!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis
    passionsblomman skrev 2011-03-09 15:39:59 följande:
    Förresten, KAN man vara annat än vackert gravid? Det tar jag helt som en självklarhet att Ninnis och alla andra är!
    Det skriver jag under på! Jag har aldrig sett en gravid kvinna som inte har varit vacker.

    Däremot känner man sig inte alltid lika vacker, men det sitter ju i ens eget lilla huvud...
  • Ninnnis
    Hvidbrud skrev 2011-03-09 15:32:22 följande:
    Kan också alla dagar nästa vecka. Har ingen bilstol, så jag träffas gärna där man kan komma med offentlig transport... Dubbelgnugg eller teippelgnugg! Det borde göra susen!
    Downtown Malmö?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård