• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

Fru E: Håller tummar o tår för tisdagens upponerhängande!

Andbeyond: Härligt med fixerad bäbbis! Jag gissar på den 17 mars.....varför vet jag inte....
    Det var ett rejält inlägg! Hann bli lite nervös!

Blommis: Söta blompojken! Hur går det med råsaftcentrifugen? Kosten....är det mkt grönsaker o fettsnålt du fokuserar på nu eller?

Flamman: Blir nästan lite nykär av att läsa ditt inlägg....låter ljuvligt....hoppas det braiga håller i sig o det går bra hos psykopaten!

Mugglan: Den filmen verkar bra....men det får nog bli dvd eller tv1000.....hemskt med lågt blodtryck....finns det ingen hjälp mot det under graviditeten? Hur mår Ada o Beda?

• ingenjörsbruden
    andbeyond skrev 2011-03-10 11:35:15 följande:
    Blommis: Imorgon är det BF. Så inte riktigt passerad ännu
    hehehe...ska skrämas lite.... vår granne gick över med SJUTTON dagar med sitt 3e barn..... sikta långt fram....
  • passionsblomman
    andbeyond skrev 2011-03-10 11:29:40 följande:
    Blommis: You will know när det är dags. Så får du vidarebefodra
    Lita på det! Haha!  Jag lovar! Gu vad spännande och roligt det är! Jag kan verkligen se dig framför mig där i lägenheten med lilla pyret. Snart snart...
    Men bf imorgon alltså, hm, -nej Truls, inte slicka på tangentbordet!- och så är du förstföderska...nä då tänker jag vara så hemsk och jobbig att jag gissar på den17. Dels för att så många dagar mer gick jag, och dels för attjag själv födde den 17 (fast februari)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Ninnnis

Andbeyond, vilket inlägg! Du har verkligen kommenterat allt och alla. *hatten av*

Nu ver jag ju inte hur din mage ser ut i verkligheten, men på bilden är den både stooor och fiiin

• andbeyond

Ingis och Blommis: Jag tror den 19:e faktiskt, så ni är fortfarande mer optimistiska än vad jag är.

Har 2 vänner som skulle föda mer eller mindre NU också, några dagar efter mig enligt BF. BÅDA förstföderskor och fick för 1 respektive 2 veckor sedan. Var liiiite nedslående. Men men, den som väntar på något gott...

• Hvidbrud

Vilar efter akupunktur och läset tidning i väntrummet. Tittar på bilder på några som byggt uppvärmd pool i sitt vackra växthus. Den visionen snor jag! Vill ha!

• Ninnnis
    ingenjörsbruden skrev 2011-03-10 11:29:45 följande:

Viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill BT-fika! Men är mer än lovligt förvirrad på när....?
    Pratar vi om v 11? Fredag skulle jag kunna....annars lättast för helg-fika.....

Kunde alla fredag den 18:e? Jag skulle kunna vara i stan ca.17.30, blir det för sent?
  • Norrskensflamman
    andbeyond skrev 2011-03-10 11:35:15 följande:
    Blommis: Imorgon är det BF. Så inte riktigt passerad ännu
    BF *fnissar* Jag som inte är så hemma med dessa beteckningar och förkortningar tänker hela tiden "Bäst Före-datum"

Jag tror 19 mars, då är det Josefina som har namnsdag och det var min farmors andranamn. Hade tänkt döpa min dotter till det, men så ändrades planerna. Det kom en pappa med i bilden med en åsikt också

Och magen är verkligen stor och fiiiiiiin-fin
  • Ninnnis

Underbart att se hur glad och harmonisk du verkar, Andbeyond. Det är du så värd!

• ingenjörsbruden

Andbeyond: din mage är superfin....men inte stor! Den är precis lagom!
    Min var gigantisk i jämförelse....o JAG tyckte jag hade en nätt o fin mage....ahahaha!
    Då har du inte läst i din bok på sistone? Det är ett tag sen eller hur?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård