• Lapinette

    Tur & retur

    Vilken gång i ordningen öppnar jag en restråd??!! Här fortsätter vi komma med restips, mattips och allt annat som förgyller tillvaron.

    Kläder safari:
    All around the world:

    Been there, done that:

    En värld full av möjligheter:

    Upp och ned, hit och dit:
    ...
    Restråden som aldrig tar slut:

    Nästa anhalt:

    Go to gate

    Resa mera
    Omwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3727430.html
    Så långt borta men ändå så nära www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3484455.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3365062.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m3208871.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.htmlwww.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

  • Svar på tråden Tur & retur
  • Lapinette

    Ja och så älskar jag ju att planera semesterar så klart!

  • Tinga

    Lappis - jag planerar också gärna långt i förväg, och en stor del av nöjet med en resa är ju det man får ut i förväg, genom att se fram emot den och planera. Det låter som en bra plan. Har du redan funderingar på var långhelgerna ska spenderas? Antagligen!

    Imorgon bär det av till London för mig och maken. Två musikaler är bokade, lunch hos Gordon Ramsay, afternoon tea på Harrods och middag på Arbutus (1 Michelinstjärna). Ska bara boka en restaurang till söndagskvällen också, men det ska vi försöka fixa ikväll. Ganska många restauranger verkar ha stängt på söndagar, så det känns som att det är lika bra att boka det i förväg, så slipper vi hålla på och krångla med att leta när vi väl är där.

    Tänkte besöka två muséer också; Imperial War och Towern, och kanske slinker vi in på något av de andra statliga muséerna också, där det är fri entré. Betalar man inget kan man ju gå in och bara kolla läget en liten stund, innan man går vidare. Skulle egentligen vilja gå en liten sväng på Victoria & Albert Museum också, där de har en modeavdelning.

  • MuffinsTönt

    Lappis, helt förståenligt att planera så tidigt. Det är jättevikigt att semeseterdagar ska räcka till, har jag förstått. Känns som att mamma och de andra inte pratar om ngt än det.

    Tinga
    Åh, nu blir jag riktig avis. Jag har en kompis som åker till London titt som tätt och hon har prisat London som världens bästa stad. Nu har jag blivit lite sugen jag med. Får se när och om jag kan åka dit. Det skulle va så coolt att åka dit över jul och shoppa en massa.

  • Lapinette

    Tinga - du har varit saknad! Åhhh, vad härligt är det imorgon ni åker. Ni får ha det så himla skönt. Ser fram emot att få höra vad du tyckte om musikalerna och lunchen hos Ramsey.

    Gällande långhelgerna har jag bara funderat lite grann och kikat på Island i juni och Rom/Mallorca i september. Åker gärna till ett varmare ställe på hösten för att förlänga sommaren så mycket som möjligt.

    När det gäller sommarsemestern så har jag tänkt mig ett stopp på Piggelins favvoställe på Österlen, sen dra ned till Romantiche strasse (ursäkta min tyska är begränsad) och sen vidare till de Schweiziska alperna typ Engelberg. Vill ha berg och närhet till en kristallklar sjö (gillade ju skarpt vår lilla by i Slovenien i somras med sjö, berg och vandringsleder). Sen tänkte jag att vi äntligen skulle ta ett par dagar i Alsace. Är ju i Strasbourg titt som tätt för att hälsa på makens bror men har aldrig besökt vingårdarna. Vet ju (från Piggelin) att det finns en bra bok om vingårdar i Alsace (samma som den jag har om Sydafrika). Sen blir det Mosel och besök hos svärmor innan vi bränner genom Tyskland hem igen.

  • Tinga

    Lappis - Lovar att komma med en utförlig rapport om London när vi är hemma igen.

    Island låter som ett häftigt resmål; har bara varit där på ett snabbesök under en transfer mellan två flyg, men där verkar finnas mycket kul att göra. Kanske smart att ta det under tidig sommar när det borde finnas chans till hyfsat väder där, samtidigt som ni kan få sol och värme under Europasemestern några veckor senare.

    Att förlänga sommaren med en resa tidig höst är ju perfekt, och både Rom och Mallorca är garanterat mycket bättre i september än i juli eller augusti.

  • Lapinette

    Jag och maken har ju varit i Italien tusen gånger men aldrig i Rom! Fast samtidigt lockar Mallorca för lite lata dagar vid poolen, åka ut på landsbygden bort från turisterna vid kusten.

    Muffin - så klart du ska åka till London. Det är ganska lätt att hitta billiga flygbiljetter sen är visserligen boendet i London oftast ett skämt men det får man liksom ta (små rum med heltäckningsmattor).

    Island vore häftigt men jag måste läsa in mig lite mer för att förstå vad man ska göra och se. Maken trodde ju att vi skulle åka dit på hans födelsedag (när vi åkte till Riga). Förutom Island har jag en annan ö jag gärna skulle vilja besöka - Irland.

  • Piggelin1

    Tinga!


    Kul att se dig Ha en alldeles alldeles UNDERBAR helg i London med maken! Ser fram emot att höra om era upplevelser (speciellt mat-) när du är hemma igen!


    Inga resor bokade här, mer än att vi suger lite på resan till Sydeuropa efter sommaren, vi pratar ju om att ta ut fräldraledighet båda två samtidigt då & vara borta lite längre.


    Men däremot planerar vi en annan "resa" i slutet av februari, vilket tar en del tid i anspråk också, som känns väldigt ROLIG (lät väl inte alls hemlighetsfull där väl?! )

  • Tinga

    Piggelin - tack!

    Med tanke på vilket forum vi befinner oss på (och då menar jag "paraplyforumet", inte just den här tråden), har jag en gissning på vad det är för resa det handlar om. Förstår att det känns kul isåfall.

Svar på tråden Tur & retur