• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

    Hibiskusar ska tydligen vara hett har jag hört, smint! Angående växter alltså.

  • Mopedvin

    Vet att vi har diskuterat det här med besök förut och alla tycker olika, själv lutar jag nog mer åt AM's håll, gillade att få besök när vi fått barn men hade oerhört svårt att amma inför besökarna så då gick jag undan.. Med tiden lärde man sig det med men jag blev aldrig riktigt bekväm med det

  • Parnassia

    Mollusker har vi här också. Stora har flera stycken, mest på benen och armarna och har haft dem i ca 1 år, så det ska väl vara max 1 år kvar nu... Lilla har några pyttesmå på ena kinden, syns inte om man inte tittar efter dem.

    Om man har gott om päron rekommenderar jag detta:
    www.coop.se/Recept--mat/Recept/i/ingefaerspaeron/
    Gott och lätt! Jag gjorde många och frös in i lagen.

    Vad säger ni om löss? Jag får kli bara jag tänker på det, det går i grannskapet... Det är väl bara en tidsfråga innan det kommer hit...

  • viktualia

    Hattis - AM hade kloka tankar som jag instämmer med. Själv var jag ju rätt o-bubblig.... så jag har inget vettigt att komma med....

  • viktualia

    idag hände det! Trollet kom till dagis, fick av sig skor och jacka och traskade sedan (utan en blick på sin förvånade mamma) iväg mot den stundande frukosten. OJ vad förvånad jag blev! Hoppas att det betyder att han trivs!

    annars undrar jag över om alla jobb i min bransch är lika kaotiska som mitt.... troligen är svaret ja... pust!

  • passionsblomman
    Parnassia skrev 2011-09-26 20:48:20 följande:
    Om man har gott om päron rekommenderar jag detta:
    www.coop.se/Recept--mat/Recept/i/ingefaerspae...
    Gott och lätt! Jag gjorde många och frös in i lagen.
    Det där är det exakta och ordagranna recept jag också använt-fast mitt står i Vår Kokbok! Får man som Coop, skriva av samma så, utan att källhänvisa?  Inte vet jag, det är väl svårskyddat kanske, men det är verkligen exakt det receptet med text och allt.

    Båda gångerna jag kokat, blev det förövrigt jättegott och väldigt uppskattat. Jag kommer att göra tradition av det.

    Hej alla förresten!
    Jag har haft en jättefin, trvlig, god och lyxig helg, men nu är jag helt slut, efter att ha sovit för lite, åkt långt och dessutom börjat på den där kusren idag. Jag måste soooova! Ses annan dag!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

    Kikar in här och undrar om det var någon som såg programmet på svt om ofrivillig barnlöshet? En väninna smsade mig (annars hade jag missat det) då det bl a var om surrogatmammor i Indien. Sen var det ett par som höll på med IVFer och även om en man som hade barnlängtan (en målgrupp jag tycker att man generellt glömmer bort i denna härva). Om ni är nyfikna och vill se programmet så finns det här (ska själv kolla när jag har tid för jag höll samtidigt på med annat).


    http://svt.se/2.162232/1.2473999/ny_serie_om_ofrivillig_barnloshet

  • nennesjuttioåtta

    Lappis- vi såg det, med klump i halsen och magen, och tyckte de hade fångat en fin ton. Jag är så otroligt tacksam att inte behöva vara där längre, inser mer och mer hur förjävla dåligt jag mådde. Ser fram emot nästa program!

  • nennesjuttioåtta

    Annars har jag läst ikapp tidigare under dagen men minns inte vad. PB!! Hoppas du hade en fin och härlig helg!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!