• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • FruCicci
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-07 16:31:36 följande:
    Har någon sett fina barnkoftor på någon sajt på nätet tro? Springa runt i affärer och leta lockar inte om det går att beställa hem, båda barnen behöver, särskilt när vi är hos mina föräldrar för de har så kallt inne.
    Jag har sett jätte fina på HM idag faktiskt. Vi kör mockasiner inne hos mormor och morfar.

    hej hej BS ska jag kanske säga med Du är ju så skön du din toka

  • Oupsie

    MSW, jag tror nästan att jag är äldst, eller nej förresten, det finns en till tjej som är född samma år som mig. Det skulle kunna finnas någon mer, men jag har inte undersökt saken närmare .


    BS, ellos kanske?

  • smint

    Har också sett fina på både hm och kappahl, men på hms hemsida verkar det inte finnas något.. Och kappahl har inte ngn webb shop

  • Oupsie
    BrudSommar2006 skrev 2010-12-07 16:30:29 följande:
     Undrar om han blir sur när han kommer hem och ser att jag satt upp dörrkransen själv, det har han haft två veckor på sig att göra men det verkar svårt. Däremot blir han aldrig glad när jag får saker ur vägen som han sagt att han ska göra av någon underlig anledning utan sur för att jag typ inte tycker att han gör det han ska. Eh, nej det tycker jag inte...
    Åh, tycker att jag känner igen det där. "Men jag skaaaaaaaa, jag ska bara blablabla" Och sen till slut så tröttnar jag och gör det själv, då låter det "men vad gör du? Jag sa ju att jag skulle göra det..." Mmm, men du har ju inte gjort det, eller hur?
  • Oupsie

    Smint, jag förstod inte riktigt det där med bebisen i magen? Var det något som kunde fixas till med antibiotika, eller fanns det riskt för att det behövdes op?

  • smint
    Oupsie skrev 2010-12-07 16:48:02 följande:
    Smint, jag förstod inte riktigt det där med bebisen i magen? Var det något som kunde fixas till med antibiotika, eller fanns det riskt för att det behövdes op?
    hon sa igår att om det kvarstår när bebisen är ute så ger man den antibiotika i förebyggande för att det inte skall få uvi. och så kollar dom om det är ngn förträngning någonstans på vägen. Men det kan lika gärna vara bra när den kommer ut. pga att den påverkas av mammans hormon inne i magen. Sedan hade hon jättesvårt att mäta exakt hur stort det var för den låg hur konstigt som helst.. Men jag oroar mig inte utan hon skulle skriva in i journalen att dom skall titta på de..
  • Telis

    Oupsie, fast han är inte hård i magen utan han har bara ont. Om det nu är bakterier så irriterar dom slemhinnorna så att det gör ont därför, som vid halsont tex.


    Att jag håller på och tjatar om Laktulos och katrinplommon osv är bara för att han verkligen, verkligen inte får bli hård i magen eftersom det då säkert gör ännu ondare.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!