• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

    Snorkis: fruktansvärt för dig att behöva sitta mellan två gravvosar som vältrar sig i babybestyr. Fy sjutton! Bra att du åkte hem och en ros till din chef. Kram!


    Angående brunchen: Bra att du bokat på Elverket, Vickan! De som nu börjar intressera sig för Clarion Sign kan ju boka ett par bord där (för 10 pers) och så får vi bestämma oss senare? 


    Men nu ska jag vara helt ärlig och säga detta: jag tycker det är ganska trist att det NU diskuteras var vi ska gå: OM man nu har en tydlig åsikt om VAR man vill bruncha varför kan man inte ta initiativ själv och vara den som bokar?

  • muggles

    Har just haft en halvtimme långt samtal med en missnöjd kund - herregud vad jag är ARG Han kunde omöjligt förstå vad jag sade (tydligen) och anledningen som jag ser det var att han inte VILLE förstå. Jag var så upprörd så jag darrade när jag lade på luren. Jag sa som tur var inte det jag tänkte - att han är helt jävla dum i huvudet. (Anledningen till att han är missnöjd är inte att vi har gjort fel, utan att han har fått för sig att han har rätt till en grej som han inte har rätt till.) Gah, var bara tvungen att ösa ur mig lite. Sällan jag blir så upprörd nu för tiden...

  • fru AM

    Muggles: förstår din frustration! Finns det något i avtalet er emellan som du kan eka på eller är det mer abstrakt än så?


    Det låter ungefär som den situationen vi har med Yasuragi. Han anser sig ha rätt till något som vi inte anser att han har rätt till. (I helgen nådde jag i a f insikten att han inte gör det av ondska utan för att han "ser efter sitt hus" (eg mitt hus men vill inte vara petig ) och verkligen tror att HAN har rätt. Det ska bli spännande i hyresnämnden.)

  • Lapinette

    Absolut - har bara inte hunnit med och ens förstått om det var lördag eller söndag vi skulle gå. Mitt fel, något förvirrad. Sen läste jag precis NU att det blev Elverket och ville bara slänga in en brasklapp att Elverket är nästan hälften i storlek mot det tidigare var ... åtminstone på vardagarna då jag och mina kollegor går dit för lunch.

  • Telis

    AM, jag är ledsen, jag hinner inte hänga här inne hela dagarna och snacket om var vi skulle gå kom väl upp först igår? Jag har sagt att Elverket är okej men att det vore kul att prova något nytt ställe. Om Vickan har bokat redan så kan vi ju ta det men prova något annat nästa gång?

  • muggles

    AM: enl avtalet har han inte rätt till det han tycker att han har rätt till... Men det vägrade han förstå. Han har fått för sig att han har rätt till en sak som han inte har betalat. Jag erbjöd kompensation - inte för att vi har gjort fel utan för att han var missnöjd - men det vägrade han ta emot. Så sammanfattningsvis: dum i huvudet. Och det gör mig så frustrerad när det inte går att prata med en människa, som inte lyssnar på argument (jag hade ju argument vilket han inte hade men han skulle bara ha rätt ändå). Vad gör man liksom? Jag var till slut tvungen att säga att "våra åsikter går isär här och jag tror inte vi kommer längre".

  • viktualia

    öööö älskade vänner!


    Jag har inte fått nån rumpa ur den berömda.. dvs inget är bokat än... och jag har ingen tydlig åsikt heller... är ju inte så våldsamt bevandrad i den Sthlms brunchvärlden, så jag tycker mest att det ska bli skoj att ses.. platsen känns inte lika central i sammanhanget...


    .. men på diskussionen tycker jag att det låter som att Sign ligger bra till.. ska slå dem en pling och se vad som händer...


    .. och sent ska den sege vakna dessutom.. jag har till och med sovit på Sign... snyggare matsal och tristare rum typ...

  • _koko_

    Heja Vickan!

    muggles - Skickar några arga gubbar till din kund:
    Tur att inte jag behöver hantera sånt, jag börjar ofta gråta när jag är riktigt arg, inte så lyckat...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!