• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM
    viktualia skrev 2010-10-26 17:32:33 följande:
    Elverket hade som krav att man ska vara 10 pers och starta 11.30... och vårt andra stamställe Mornington hade max 8 pers... hm...
    På Elverkaet så kan man ju skarva sanningen lite och säga 10 pers (det har jag gjort åt oss förut när vi bara var 8 ...). Folk kan ju "bli sjuka"! Inga problem var det då och säkert inte nu heller. På Elverket är de ju erkänt barnvänliga också.
  • fru AM
    viktualia skrev 2010-10-26 19:30:34 följande:
    AM - ska vi ta Elverket då?! Minns att det var god mat och VÅFFLOR där!
    Absolut! Vi kör på Elverket! Jag tycker det är ok - och bättre än så - brunchbuffé där och det är ju ändå sällskapet som spelar roll. Vet att de byggt om ganska rejält sedan vi brunchade senast - det har blivit betydligt mysigare där.
  • Telis

Puh, vilken tur att det inte blev Berns, jag gillar inte asiatiskt.

Elverket är väl okej men vad var det för fel på Clarion Sign?

• Hattis

Ore, vad ledsamt med allt bråk med din pappa. Kram!

Sweet - vink, hej och kram!

Elverket den sjunde okidok.

• Hattis

Jag har visst inga problem med mellanslag

Och inga problem med förhöjda prolaktinväden heller tydligen!!!
    Ialla fall inte just nu. Ska på kontroller var tredje månad men slipper pravidelen från och med NU! Så himla skönt! Känner mig piggare efter både treveckorsförkylningen och vaccineringen, och idag har jag inte tagit något piller! Känner mig inte sjuk längre! *fuldansar energiskt*

• viktualia

Total ego - jag fick inte jobbet som jag blev headhuntad till... chefen ringde nyss och förklarade så gott hon kunde. Jag sitter inte med alla fakta i målet, så jag fattade bara nästan. Men - det är faktiskt mest av allt deras förlust...  och jag deppar inte.

• Hattis

Helt klart deras förlust Vickan ochi inget du behöver ägna energi åt att deppa över.  Då slipper du ett obekvämt beslut iaf. Och du kan ju ändå verkligen känna dig attraktiv på arbetsmarknaden när du blir uppraggad under föräldraledigheten. Kan tänka mig att det känns en aning snöpligt ändå bara.

• MSW

Är avundsjuk på brunchen!! Men ska förmodligen på afternoontea här: www.haringeslott.se/ helgen efter när vi är i sthlm! (om svägerskan lyckas boka) Låter väldigt gott!

Ore: Åh så trist med pappa! Feel free att inboxa (om du inte vill ta det här) eller något om du vill dra det igen!

Telis: det är bara när jag sitter vid datorn som jag har radbrytningar, när jag surfar från Phonen så är de spårlöst borta!

Hattis: Hurra hurra! För att du slipper medicinen och att du känner dig pigg!

Vickan: Jaha, då vet du det iaf! Och slapp beslutet! Har T hunnit bli så stor alltså! Och maken är riktigt sugen på att vara hemma nu gissar jag?! Lycka till på måndag (ifall jag nu glömmer säga det senare...)

• viktualia
    Hattis skrev 2010-10-26 20:14:31 följande:
    Helt klart deras förlust Vickan ochi inget du behöver ägna energi åt att deppa över.  Då slipper du ett obekvämt beslut iaf. Och du kan ju ändå verkligen känna dig attraktiv på arbetsmarknaden när du blir uppraggad under föräldraledigheten. Kan tänka mig att det känns en aning snöpligt ändå bara.
    100% sammanfattning!!! Tack Hattis!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!