• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Klockarbol

    Godis är hittat men det var mest surt elände och ytterst lite choklad!

    Så jag får väl och knyta mig istället

    God natt på tråden och sov sött.

  • sweetstreet

    Nattläsning. Eller snarare skumning...


    Såg vad som hänt dig Snorkis!!!!! kan inte annat än skicka de varmaste KRAMAR!!! folk tänker sig verkligen inte för. Iallafall i det fallet med dina kollegor. Där tror jag iten det var illa menat, utan enbart heeeeeeeelt korkat! Inte för att det gör det hela direkt  bättre just när det händer, men jag måste säga att det din släkting sa till dig på den där festen (jo jag har skummat det med...) var oerhört mycket mer övertramp. Iallafall i "min bok". Det var verkligen på ngt vis så fel det bara kunde bli det hon sa. Tycker jag. Men visst dina kollegor borde väl ha kunnat tänka sig för de också kan man tycka....


    Tyvärr är det nog så att många gravida kvinnor på många vis helt går upp i sina graviditeter och inte alltid tänker. Så det är som du säger så att det kanske skulle kunna hända igen. MEN jag tycker verkligen itne du ska känna dig "dålig" för att du bröt ihop på jobbet. Det var ju helt naturligt. Att inte göra det hade kanske såhär i efterhand varit mer skrämmande på ett annat vis??? 


    Jag tycker i vilket fall som helst att du är otroligt STARK och MODIG!!!!! Att du sörjer och kommer att göra dett länge (kanske hela ditt liv, fast i en annan form...?) är ju bara så som det är. En reaktion så sund den nu kan vara efter det ni varit med om.


    Jag hoppas nu bara att du ska orka ta dig upp ur det där hålet än en gång.


    MÅNGA VARMA KRAMAR!!!!  

  • sweetstreet

    Hattis,


    vad skönt att du mår bättre och slipper de där jobbiga medicinerna!



     


     


    KUL att ni planerar brunch. Önskar jag kunde komma jag med....


    Men som det ser ut nu är ingen Sverigeresa inbokad alls på länge. Hoppas kunna ta semester över julen och ha RIKTIG semester.... d v s BARA jag maken och Lillskruttan. Ingen Sverige-familje-turnering utan helst ett varmt ställe med pool och god mat och jädrigt barnvänligt! Måste dock se vad som finns och vilka priser.... Men vi har iallafall lösa planer på detta.


     

  • sweetstreet

    Haha! Jag är ensam i tråden nu! fast jag borde nog gå o lägga mig... Sov itne så bra inatt för lilla tjejen har haft mardrömmar och vaknat många ggr under natten och gråtit.... Hon sover i vår säng under senare delen v natten för då kommer hon till oss. Och de här nätterna med drömmar så klänger hon sig liksom fast kring min hals som en liten apunge. SVÅRT att sova men hjärtat smälter och på ngt vis känns det oändligt nära och mysigt också. Fast som sagt, man är inte direkt pigg när man vaknar.... Dessutom får man kosntigt stel nacke och lite ryggont....


     

  • sweetstreet

    PB 


    förresten! Fick du jobbet? Minns att jag skummde ngt om skumpa för ett bra tag sedan men har inte riktigt sett vad du drack den för? 


     


     


    Själv hade jag möte med chefen i fredags förra veckan. jag var lite nervös för jag har alltid prestationsångest innan de här mötena men av ngn anledning var chefen idel solsken! Det blev mer som ett mentorsamtal än som ett chef-anställd samtal. Pratade en del om både ev ställen jag skulle kunna söka jobb när min anställning går ut hos henne, samt även om vår green card ansökan. Dessutom var chefen otroligt supportiv när det gällde ett inköp. Ja jag kliade mig mest i huvudet och undrade vad som hänt? Vi har ju haft en hel del meningskiljaktigheter tidigare. vet inte om ni minns men jag har vräkt ur mig en del om detta för länge sedan....


     

  • sweetstreet

    Piggis,


    TÄNK att det är så NÄRA nu! Hoppas du känner dig lugn inför förlossningen nu.


     

  • sweetstreet

    Nej nu MÅSTE jag lägga mig!


     


    kram till er alla! Och godnatt! Eller godmorgon som det ju är hos er....


  • muggles

    Snorkis: jag skriver under på de andras kommentarer om dina kollegor. Men nu har det du befarade hänt - nämligen att du har brutit ihop på jobbet - så då kanske vallen är bruten. Om det händer igen så tror jag inte att det kommer att kännas så farligt. Vad bra av din chef att hon ställer upp så för dig och pratar med dina kollegor (ngt min chef aldrig skulle ha gjort!). Du gjorde helt rätt som åkte hem.


    Visst är det idag som Sigrid skulle blivit 3 månader? Stora stora kramar till dig!


    Hattis: vad skönt med prolaktinvärdena! Nu jäklar som sagt


    Ore: jobbigt med din pappa! Förstår att du blir trött på "drama". Kram!

  • Lapinette

    Vickan – trist (eller kanske inte?) med jobbet.


     


    Snorkis – skickar massor av kramar. Trist att jobbarkompisarna inte kunde tänka sig för och hålla igen sina barndiskussioner när du var där.  Förstår att det kändes hemskt men åter igen jösses vilken bra chef du har.


    Sweet – låter superhärligt med en julresa med enbart närmaste familjen och vad skönt att samtalet med chefen gick över förväntan.


    Gällande brunchen, en varning bara gällande Elverket .. det är mycket, mycket trängre och mindre numera sedan de byggde om. Hur många blir vi? Tänkte också i samma banor som kokisen, kan vi inte boka två bord på Sign?

  • muggles

    Boka två bord som står bredvid varandra på Sign - borde väl inte vara omöjligt?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!