• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • AnnC81

    Sommaren 2011, jag har gett henne din mailadress nu så hon kan maila bilder till dig. Hoppas att det är vad du letar efter och att ni kommer överens i så fall! :)


  • Sommaren 2011

    AnnC81- super!!
    Och stackars er att vara förkylda och så måste din m2b resa iväg också... Jag själv skulle också rest iväg idag, men har feber så jag fick boka av. Trist å va sjuk helt enkelt! Krya på er!

  • chriss82

    Piilan


    Skumpa med jordgubbar doppade i choklad ingår i kuvertpriset. Du får, vad jag förstått, inte ta med något själv tyvärr. Om du vill kan jag maila över prislistan vi fått? Skicka isf din mailadress till min inbox.


     


    AnnC 81


    Håller helt med dig att det viktigaste är att få fira dagen med nära o kära o få en underbar fest. Därför håller jag tummarna stenhårt för Gingri Bygdegård =) För om allt slår väl ut är ju vi också husägare snart och kan inte spara lika mycket till bröllop. Men så många visningar vi sprungit på börjar jag undra. Herregud vad många som är sugna på hus i Borås...


     


    Här hemma är det också förkylt med bihålsinflamation. Blääää!! Men imorgon ska jag tillbaka till jobbet igen.

  • A6 vis

    Jag har inte hör något än fån gingri än... jag börjar gå på tå....

    Jag har bokat floristen som ligger på byttop. jämte byttorps finbageri

    Här hemma är det också förkylt ....

    Vi fick inte den kyrkan vi ville ha, så vi fick ta våran vigsel den 2 juli kl 13 i Brämhults kyrka

  • AnnC81

    Oj, fler som är sjuka här alltså.. usch.. krya på er alla!!

    Chriss82, lycka till på husvisningen! Så det är fortfarande mycket folk på visningarna.. när vi köpte vårt var det 40 familjer som tittade.. det var en lång och jobbig budgivning! Följer husen lite grann, speciellt i vårt område.. såldes ett riktigt renoveringsobjekt nu, det gick upp från 650' till 1265'... sjukt...


  • som2010

    Jag har börjat ändra mig nu ang val av lokal. Vi har bokat Sjömarkens if lokal men börjar känna nu att det inte är rätt, av den anledningen av att det kanske blir lite svår dukat, den är så lång smal. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. Ser att det är fler som har problem med val av lokal. Hestra var så där tycker jag med. Den var rymlig men lite tråkig som ni säger. Ellagården är toppen men blir för dyrt.
    Fick ett tips på Hedereds bygdegård, har inte kollat den. Någon som vet någon om denna lokal. Jag känner inte till så många andra man är ju inte Boråsare från början...

    Vet att det är lite tjat om dessa lokaler men man vill ju ha det bra på sin dag. Alla tips är bra!

    Jag har bestämmt mig för hur min brudbukett ska se ut och fått ca pris på det nu. Det ska vara lite som Laila Bagge hade den kommer gå i vitt och "svart" ( finns inga svart blommor men hon hade callor i som var vinröda så dom ser svarta ut), sen ska den vara åt det lite "spretig" form på den.  Jag har fått pris på det och det skulle landa runt 1000:- . Jag ska ha i brud orkidéer och det göra att priset blir lite dyrare, men jag tycker inte att det var så blodigt ändå. Hade väntat mig mer!! 

  • som2010

    Missade att skriva: Eftersom vårat tema är just svart o vit. Samt så är min klänning svart och vit. Finns bild på den i gallerit.

    Så ni inte tycker jag är galen när jag väljer en svart vit brudbukett ;)

  • RockTroll
    som2010 skrev 2010-09-01 12:48:05 följande:
    Missade att skriva: Eftersom vårat tema är just svart o vit. Samt så är min klänning svart och vit. Finns bild på den i gallerit.Så ni inte tycker jag är galen när jag väljer en svart vit brudbukett ;)
    Klänningen va ju superfin :) jag är inte direkt traditionell...jag ska ha converse skor och knälång klänning haha :)
  • Sommaren 2011

    Som2010 - Jättefin klänning, det kommer säkert bli super med din svart/vita bukett! Jag har varit i Hedareds bygdegård på fest. Det är en ganska stor lokal, med en "kioskdel", typ en stor öppning där de säljer godis och sånt när det är fester mm. Det är länge sedan jag var där, men den är i alla fall inte lång & smal vad jag kan minnas.
    Kanske inte superduperunderhållen...

    Hade du kollat Bredareds bygdegård? Där var vi på bröllop och den är ju väldigt mysig. Och mysig gårdsplan och bra med toaletter och allt. Och fin inramning vid dörren, så där lite gammaldags känsla (om jag minns rätt).

    Lycka till, själv ska jag ringa prästen för fjortonde gången :)

  • AnnC81

    Som2010, tycker det låter jättesnyggt, är själv ett fan av svart och vitt ;)
    Det var ett bra pris på bukett också, vart var du och kollade? (från att ha tyckt att tusen spänn är svindyrt för några blommor... :P)

    Jag blev själv tokig när jag letade lokal haha, nu tänker jag inte ändra mig mer.
    Ymergården ska visst va ganska poppis, har ni kollat det?
    Annars om ni tycker lokalerna är tråkiga så kan man ju piffa till de ganska mycket. Det gick ett program på tv3 för ett tag sen som heter "Vårt bröllop i era händer", de gjorde ju om värsta sunkiga lokalerna till rena paradiset. Vill ni ha lite inspiration så kolla på de avsnitten, de ska fortfarande kunna ses på tv3 play. http://www.tv3play.se/program/vartbrollopierahander


Svar på tråden Boråsbrudar 2011