• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • TiinaochMattias

    Menade givetvis som2010 lite smått förvirrad idag ;)

  • TiinaochMattias

    A6 vis: Vart köpte du din klänning? Kan du rekomendera dom?

  • som2010

    TiinochMattias: Jag vet faktiskt inte vilket märke det är. Jag hittade den på blocket, en tjej som hade den till salu, hon hade gått ner så mycket i vikt så den passade inte henne längre, som tur var så hade vi samma storlek o nästan samma längd. Min svärmor är sömnerska så jag hoppas att hon kan hjälpa mig sy upp den lite. Så klänningen är aldrig använd. Men det är lite roligt när folk skriver i sin annonser att den är bara använd 1 gång. ja man gifter sig väl bara 1 gång hoppas jag ;)

    Vi vill vara lite hemliga ett tag till, jag tror nämligen att ett kompis par till oss är på g oxå så jag vill inte riskera att hon hittar mig här innan dom får inbjudnings korten... så det är lite spännande att smyga runt men oj vad nära det är att man försäger sig....

    Har ni bokat frisörer med eller är det för tidigt? Vilka ska ni ha? Jag är dåliga på frisörer här i stan. Som tur är så har jag en kompis som är makeup artist så den delen har jag helt gratis.

    Känns som om man planerar allt lite för tidigt men det är så svårt att låta bli. Jag trodde inte jag skulle bli en bridezilla men jag kanske är på god väg vem vet, får nog bromsa mig lite....

  • AnnC81

    Haha jag trodde heller aldrig att jag skulle bli en bridezilla, men så är man här nu... annars är det bättre att vara i god tid än att man stressar med allt sen. Så tänker jag ;)
    TiinaochMattias, jag såg i Metro idag att Ramonadesign i Göteborg rear ut årets klänningar med 50-70%. Kanske lite långt att åka men ville tipsa om det iaf :)


  • som2010

    Hu ska ni göra med musik? Har ni bokat någon/ något? Jag vet inte vad vi ska ha än, måste ha lite tips på vem eller vad? Någon som kan ge tips på ett bra band eller en DJ

  • TiinaochMattias

    AnnC81: Tack för tipset!! Ska genast kolla upp detta!! Frisörer e jag oxå urdålig på men får väl kolla lite på olika och jämföra priserna. Men sen måste det ju klicka mellan en själv och frisören så denne förstår hur man vill ha det!

    Har inte kommit till musikbiten i planerandet än, men tror att det blir min bm som får fixa den biten! Sånt har han bättre koll på!

  • A6 vis

    Hej tiinaochmattias
    Jag var Blidsberg och hittade denna klänning. Jag hade varit i GBG och letat men jag tycke att jag fick så dåligt bemötade där. jag är lite rundare. Jag gillade henne men hon är lite speciell. men duktig. jag kan verkligen rekommendera henne.

  • AnnC81

    Frisörer är jag tyvärr också dålig på.. man kanske kan testa och gå till nån redan nu för vanlig klippning och se hur det funkar?
    Själv kommer en gammal klasskamrat som är frisör i gbg hem till mig på bröllopsdagen och fixar hår och smink, ska bli jättekul eftersom vi och även min tärna gått i samma klass i många år :)

    Angående DJ så har vi bokat http://www.djzone.se/index_framsida.html
    har inte hört något om varken de eller några andra, men tycker de verkar seriösa och erfarna på hemsidan så vi chansar!


  • Sarkastisk ljubicica

    Hej.
    Tänkte ansluta mig till er. Ska gifta mig i Kinna, men pojkvännen bor i Borås, så förberedelserna blir nog där.

    Har ni börjat kolla på fotografer och kameramän? Skulle vilja ha någon som ej är för dyr :)

  • chriss82

    Vilka fina klänningar ni hittat =) Ringen var också jättefin. Nåt sånt vill jag också ha...

    Vi var ute på Ellagården idag. Åhhh vad fint det är där. Fick en rundvandring och massa information. Dom var jättetrevliga. Ska få offert på mailen. Kan tänka mig att det kostar en del dock....

    Nästa vecka ska vi besöka Gingri bygdegård och Ålgården. Får se om det är nåt för oss. Vill gärna ha lite alternativ till Ellagården så man kan spara in lite pengar iaf.

    Jag har varit på Ringheims på Brämhult och provat klänning. Bra service och fina prisvärda klänningar (Nixa). Men ska vänta till januari när den nya kollektionen kommer.

    Jag ska boka frisör och make-up på Salong Cri. Jag brukar gå dit och dom har bra rykte.

    Vi har en kompis som fotograferar på fritiden. Det är en stor hobby för honom och han säljer även sina "tavlor". Mest naturbilder, men vi ska iaf höra med honom om han vill ta sig an ett bröllop. Han har riktigt fin utrustning, så bilderna kan ju inte bli dåliga?!

Svar på tråden Boråsbrudar 2011