• Orsakullan

    Augustibrudar 2010 forts...

    Förra tråden stängdes ner så jag tar mig friheten att göra en ny!

    Vi gifter oss:
    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael  
    Orsakullan
    Kalmarbrud75



    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste
    Jenny Åström

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler
    Huslycka


    Jenny Malmö

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson
    Pernillamo

    28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena
    VB blivande VD
    fryser


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 15:22
    7 augusti
    Brud73

    21 augusti
    evejo427

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-27 20:59
    7 augusti
    Fru Ekholm

    21 augusti
    Irish

    28 augusti
    Brallis 2010

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-28 14:00
    3 augusti
    MsNL

    7 augusti
    evejo 427

    21 augusti
    Brud73

    28 augusti
    0Maria0
    MissGiggle

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 18:04
    21 augusti
    Bride in leather
  • Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...
  • Annika Hbg

    Äntligen har vi bokat blommorna. Jag kommer att ha 10 st vita kallor, mina två tärnor kommer att ha 5 st mindre och killarna kommer att ha vars en liten på kavajen.


    Bordsdekorationen kommer att vara en kalla i varje vas. 14 st. 


    Känns som om jag gillar kallor


    Köpte även aladdinhjärtan igår. Alla gästerna kommer att ha ett chokladhjärta bredvid placeringskorten, detta eftersom vi inte kommer ha någon efterrätt och det kan ju vara gott med liten pralin efter maten i väntan på cup cakes.


    Nu känns det som att det bara är lite småfix kvar innan den stora dagen. väldigt skönt.


    tyvärr har vi festprogramet kvar och vi båda är urusla med sånt pyssel, men det är väl bara att bita ihop och sätta igång.


    Längtar till den 14:e

  • Sörön10

    Gahhh blir tokig på folk som inte fattar att de måste svara och ge besked nån gång! 


    Jag kommer, men det är lite osäkert om min karl kommer vara ledig.. ha honom på "kommer-listan"!


     


    "jaha, vi får inte ha med oss de pyttesmåbarnen? Ok, vi ska försöka lösa det hela på något vis, jag tror de äldsta bjudna barnen följer med.. eventuellt vill de kanske vara hemma själva.. så då kanske..." 


    GAAAAAAAHHH!!! 


    Man kan ju inte göra en bordsplacering eller någonting!! 


    Dessa exempelsvar är alltså såna jag fått efter att jag efterfrågat tydliga svar! Himla slingrare!! 

  • Miss Giggle

    Annika: ja det låter iaf som att du gillar kallor- Men det är fina blommor- enkla och klassiska så jag klandrar dig inte!

    Sörön: Låter jobbigt. Alla vi bjudit hade svarat typ 2 v innan sista dagen så jag är väldigt tacksam för det.  Hur har ni formulerat er? Vi ska ha barnfritt men har sagt att små ammande barn naturlgitvis följer med sina mammor.
    Personligen hade jag hellre avstått från ett bröllop än lämnat bort min lilla när hon bara var ngn månad gammal.

    Igår var vi på värdshuset och provåt vår meny och det var sååååå gott. Ska iväg om ngn vecka och provsmaka en mass mousser som vi ska välja på till vår tårta.
    Nu tycker jag det börjar kännas som på riktigt- innan har det mer varit ngt som kommer hända ev ngn gång typ.

    de var så söta på värdshuset- frågade om vi ville ha speciell dukning, och att de kunde beställa dukar eller servetter i vinrött till oss. Det är sånt som får mig att känna att det kommer bli bra, de gör det lilla extra redan nu

  • Sörön10
    Miss Giggle skrev 2010-06-30 17:55:54 följande:
    Annika: ja det låter iaf som att du gillar kallor- Men det är fina blommor- enkla och klassiska så jag klandrar dig inte! Sörön: Låter jobbigt. Alla vi bjudit hade svarat typ 2 v innan sista dagen så jag är väldigt tacksam för det.  Hur har ni formulerat er? Vi ska ha barnfritt men har sagt att små ammande barn naturlgitvis följer med sina mammor. Personligen hade jag hellre avstått från ett bröllop än lämnat bort min lilla när hon bara var ngn månad gammal. Igår var vi på värdshuset och provåt vår meny och det var sååååå gott. Ska iväg om ngn vecka och provsmaka en mass mousser som vi ska välja på till vår tårta. Nu tycker jag det börjar kännas som på riktigt- innan har det mer varit ngt som kommer hända ev ngn gång typ. de var så söta på värdshuset- frågade om vi ville ha speciell dukning, och att de kunde beställa dukar eller servetter i vinrött till oss. Det är sånt som får mig att känna att det kommer bli bra, de gör det lilla extra redan nu
    Vad härligt för er! =) Att det känns så bra! 

    Vi formulerade oss så här: Bröllopsfesten är barnfri med undantag för ammande barn. Rätt tydligt tyckte vi! På hemsidan skrev vi samma text men med tillägget att det är åldersgräns 15 år. 


    Hon tyckte på allvar att det inte gällde henne. Det sa hon rakt ut. Då sa vi att det gäller alla! 


    Jag blir mest less tror jag! :S


     


     

  • Miss Giggle

    Jag/vi har haft en diskussion med vissa ang att det är vår dag och att vi faktiskt tycker att vi har en rättighet att få det som vi vill.

    Om det inte är ngn nära så säg bara typ ja, då får du sitta vid barnbordet med de
    ammande mammorna Då kanske man inte vill följa med?
    De flesta vi bjudit har rätt små barn max 3 år och de flesta vill inte  ha sina barn med sig, de vill njuta av dagen själv så vi har fått diskutera  annat ist som kankse inte är så lämpligt. 
    Man tycker att folk  borde fatta att "mörk kostym" inte innebär jeans liksom! :-/

    Har suttit och letat lite efter snygga fisyrer. Ska inte prova uppsättningen förrän i augusti men jag satsar nu när det känns rätt att leta. det är så svårt bara. jag är inte den som kommer undan med lockigt hår och jag vill inte ha en enkel svinrygg heller. BAH!
    Talade med min kompis tillika florist innan idag. Hon är heeeelt exalterad och har redan börjat skissa på min brudbukett och bordsplaceringarna. Hon varnade mig för att den blir STOR, men hon lovade att stifta blommorna så att den inte blir så tung iaf. Tack och lov! En liten galenpanna är vad hon är.
    Jag har typ inget att säga till om när det gäller buketten. VI kör gammeldags- brudgummen väljer. Ska bli skoj att se vad det blir på själva dagen, det är först då jag ser den!

  • empa83

    Nu har jag blivit hippad! hade mina aningar om att det skulle bli igår;) var en väldigt lugn å skön dag som började med pole-dancing, riktigt kul!! sen fick jag helkroppsmassage av min ena tärna (är utbildad) och även andsiksbehandling av henne. på eftermiddagen blev det mycket goda drinkar å sen avslutades kvällen på en av mina favorit resturanger!

    Detta var precis så som ajg hade önskat, men ändå känner jag mig lite besviken, var inte så mycket fokus på å då menar jag inte att alla skulle titta på mig hela dagen, men det känndes inte som att det varen fest för mig utan en vanlig fest. Så roligt var det ju iaf;)

  • lyckan ler

    empa: härligt att du fick en mysig dag och roligt! Även om du inte kände att fokus låg på dig. Men jag hoppas inte du behövde betala en spänn iaf!

    Jag blev ju hippad av mina arbetskamrater i tisdags och det var väldigt lugnt. De tog mig direkt efter jobbet och så körde vi till ett stort populärt grönområde i stan, vid havet, där vi första hade lite pick-nick med champagne och snacks. Sen blev det räkfrossa på en restaurang intill och sen tillbaka till gröningen. Där dukade tjejerna upp en liten dessertbuffé och så drack vi fläderblomsvin. Mums! Då fick jag även ett presentkort på Make Up store, där jag har bokat sminkning till bröllopet. En kväll helt i min smak och jag är superglad för att de drog iväg mig! Det var lagom med uppmärksamhet för min del!

    Miss Giggle: tyckte det var skitsvårt med frisyrer också, men hittade till slut en massa bilder på vad jag ville ha. Vill du ha strikt/perfekt eller lös/avslappnad uppsättning?

  • fryser

    idag gick våran o:s.a ut n alla har ring förutom 2.. det är bra .. vi har även varit på danslektion hahah kul att se mb helt koncentrerad
    har ni andra tänkt att göra nåt speciellt med bröllops dansen?

  • Miss Giggle

    lyckan ler: Lutar nog mer mot busigt än strikt. Det är inte riktigt jag känner jag, jag orkar ju knappt föna håret när jag duschat och oftast har jag håret i svans

    Fryser: vi ska inte valsa iaf. haha det går inte min bm har två vänsterfötter! och jag gillar mina tår! vi får väl typ köra tryckar varianten eller ngt!

    Idag har jag kappt gjort ngt bröllopsrelaterat, eller jag handlade band och silkespapper på panduor men det är allt. Ist så sydde jag ett nattlinne till  min dotter. Eg skulle det bli en mysig sommarklänning men när jag sytt upp den enl mönstet så skulle klänningen passa typ en 3 åring,så hon får ha den som nattlinne ist!

  • VB blivande VD

     


    fryser skrev 2010-07-01 21:20:45 följande:
    idag gick våran o:s.a ut n alla har ring förutom 2.. det är bra .. vi har även varit på danslektion hahah kul att se mb helt koncentrerad har ni andra tänkt att göra nåt speciellt med bröllops dansen?

    ja vi spelar en tryckare som vi har dansat till såå många gånger som sen kommer att bli lite mer poppig, har sett massor av roliga klipp på youtube och min älskling tyckte att det såg så roligt ut att han inte ens tänkte säga nej

    har ni några planer för dansen?

Svar på tråden Augustibrudar 2010 forts...