• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

    Ihhh, vad spännande Ninnis. Rapportera så fort du får veta något.

    Hade helt glömt att din bror skulle få barn, men gud så roligt! Snart så.

  • lanovia 08

    Snart kommer maken hem på lunch, det brukar han inte göra så det känns lite extra festligt med bonustid.

  • Ninnnis

    Lanovia, maken har startat eget. Det har tagit lite tid att hitta gemensamma rutiner efter två år med egoveckor och ganska olika sätt att lösa vardagen Nu tycker jag vi har kommit in i det och har hittat någon slags lugn och harmoni. De är hemma och ska ingenstans, liksom. Han jobbar ganska mycket nu i början, men bara att sova i samma säng gör mig faktiskt glad

    Men det är såklart inte bara guld och gröna skogar att "flytta ihop" igen efter drygt två års "särboskap"...  

  • Ninnnis

     


    lanovia 08 skrev 2010-07-27 11:11:23 följande:
    Snart kommer maken hem på lunch, det brukar han inte göra så det känns lite extra festligt med bonustid.

    Mysigt!

  • Daa

    Ninnis: så spännande! Det här barnet kommer att få en toppenfaster, det vet jag.

    Lanovia: mysigt med maken på lunch. Och det var väl klart att spillevinken skulle finta er. *hjärtar lilla E*

    Heloise: ni borde ha varit på UL nu? Berättaberättaberätta! (snälla...)

    Bruttan: härligt med Grönan i regn. Och uppföljningen i tvättstugan... Vad gör ni idag?

    Här har vi haft ett redigt åskväder. Nu är luften så fuktig att alla papper man springer omkring med är alldeles extra sladdriga. Och då ska vi inte tala om hur håret känns.

    Annars... går väl tankarna mest till tjejen i den andra tråden. Åh. Så. Grymt.

  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-07-27 11:38:59 följande:
    Ninnis: så spännande! Det här barnet kommer att få en toppenfaster, det vet jag.

  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-07-27 11:38:59 följande:
     Annars... går väl tankarna mest till tjejen i den andra tråden. Åh. Så. Grymt.

    Det går inte riktigt att greppa, känner jag. Speciellt inte när jag vet att min bror och svägerska väntar på att få träffa sin lilla flicka i detta nu...

    Så fruktansvärt. På alla sätt.

  • Fru sy

     


    passionsblomman skrev 2010-07-26 23:58:24 följande:
    Hej tråden.Jag är så himla ledsen ikväll så jag vet inte vad jag ska ta mig till. I den andra tråden fick vi ikväll helt fruktansvärda nyheter.En av tjejerna hade beräknad förlossning i övermorgon. I morde fick de veta att deras bebis är död därinne i magen. Det finns överhuvudtaget inga ord och tårarna går inte att stänga av.

    Så hemst. En kompis komps var med om samma sak i våras, de hade då gått över 1 vecka och när de var inte på kontroll var det inte vid liv längre.

  • Fru sy

    Idag mår jag pissigt igen är sur och grinig. Min svärmor är dum i huvudet (vet inte om man får säga så men det skiter jag i just nu) BLÄ för svärmödrar

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...