• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

    Nu ska jag snart köra och hämta vovven hos maken, sedan ska vi in till stan och promenera med en väninna.

    och kram på er!

  • andbeyond

    Grattis Ingis! HURRA HURRA HURRA!


    Och håller med föregående talare, inte ska du känna att du inte kan babbla här i tråden! Alla är vi i olika situationer, ingen kan egentligen sätta sig in i någon annans liv. Jag önskar er att allt kommer gå bra och att du och maken får fortsätta njuta av livet och få fler bebbar när ni vill det


    Hej Hvidis! Hoppas det blir bra med jobbet, oavsett om det blir detta eller något annat. Håller tummarna för dig!


     

  • andbeyond

    Heloise: Ja men Grattis till er med om jag inte sagt det! Tack för tipsen, har beställt "best friends guide..." nu, ska bli roligt att ha bredvid sängen och dela med maken


     

  • Fjällbruttan

    Vad är det för en dag, vad är det för en dag, jo det är Ingis födelsedag, hurra hurra hurra

    Grattis världens goaste Ingis!!

  • Fjällbruttan

    Har läst ikapp lite snabbt, här regnar det fr det mesta, vad ska det annars göra på vår semester?? Hällregnade när vi var på Gröna Lund så tillslut gav jag och pappa och de två minsta upp... och tog taxi från Gullmarsplan hem (pappa bjöd )
    De andra kom hemrinnande vid halv tolv och såg ut som dränkta katter, men det hade varit "skitbra för alla åkte hem så det var inga köer"...fast varje gång man satte sig blev man blötare i rumpan...

    Igår tillbringade jag dagen i TVÅ olika tvättstugor och körde sex maskiner för att få allt rent och torrt...inkl ytterkläder.. så jag tröstshoppade muffinsformar i silikon till mig själv

    Heloise, senaste barnen har moderkakan legat i framvägg och tyvärr känns det mindra då, och ännu tråkigare är att gubben på utsidan känner det ännu senare... fast jag lovar, Julle kommer att bölja runt såsmåningom...

    OM ni får rätt på vad det är, kan du inte berätta det då eller inboxa mig?? Pleeeeeease!!

    Mattias har sagt vad han tror det är och han är stensäker
    Jag är dönyfiken om han har rätt

  • Fjällbruttan

    Ingis, been there done that...
    Inboxa om du vill kräka av dig lite mer privat...
    Är aldrig ett lätt beslut att fatta, och jag tycker att det är skönt att höra att ni har fattat beslutet tillsammans.
    En viktig sak som BM sa till mig när vi gjorde aborten var att tänk ALDIRG ordet OM...
    Tänk inte i banorna OM det var si eller OM det var så...
    Det är INTE så nu och det är nu som gäller....

    Och som så många andra skrivit före mig, det är ert beslut och er familj!
    Man ska inte döma förrän man gått 1000mil i den andres mokasiner...
    Indianer kan vara kloka, om de inte trillat ur kanoten

    Kramar i massor till dig

  • passionsblomman

    Hej tråden.

    Jag är så himla ledsen ikväll så jag vet inte vad jag ska ta mig till.
     
    I den andra tråden fick vi ikväll helt fruktansvärda nyheter.
    En av tjejerna hade beräknad förlossning i övermorgon. I morde fick de veta att deras bebis är död därinne i magen.



    Det finns överhuvudtaget inga ord och tårarna går inte att stänga av.

  • passionsblomman

    Förresten Bruttan, så är det tjejen som undrade om GBS. Är det så att DET kan vara orsaken??? (hon har naturligtvis inte orkat förklara en massa, och jag vet inte om de ens vet något själva om vad som hänt)

  • Heloise
    Fjällbruttan skrev 2010-07-26 23:51:22 följande:
    Har läst ikapp lite snabbt, här regnar det fr det mesta, vad ska det annars göra på vår semester?? Hällregnade när vi var på Gröna Lund så tillslut gav jag och pappa och de två minsta upp... och tog taxi från Gullmarsplan hem (pappa bjöd )De andra kom hemrinnande vid halv tolv och såg ut som dränkta katter, men det hade varit "skitbra för alla åkte hem så det var inga köer"...fast varje gång man satte sig blev man blötare i rumpan...Igår tillbringade jag dagen i TVÅ olika tvättstugor och körde sex maskiner för att få allt rent och torrt...inkl ytterkläder.. så jag tröstshoppade muffinsformar i silikon till mig själv Heloise, senaste barnen har moderkakan legat i framvägg och tyvärr känns det mindra då, och ännu tråkigare är att gubben på utsidan känner det ännu senare... fast jag lovar, Julle kommer att bölja runt såsmåningom...OM ni får rätt på vad det är, kan du inte berätta det då eller inboxa mig?? Pleeeeeease!!Mattias har sagt vad han tror det är och han är stensäker Jag är dönyfiken om han har rätt
    Åh nu blir jag ju nyfiken på vad det kan vara, min mammas kompis säger att hon kan ta gift på att det är en flicka, alla andra säger att det jag har en pojkmage, själv har jag ju trott att det är en pojke, men blir naturligtvis överlycklig om det visar sig vara en flicka, precis som om det är en pojke.

    Det spelar ju ingen roll VAD det är bara ATT det är något och att man får en frisk bebis. 


    Jag läste i den tården blomman och det är fruktansvärt, helt ofattbart.


     

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...