• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • ingenjörsbruden

     


    Fru sy skrev 2010-07-24 18:11:39 följande:
      Inte vill vi att våran blomma skall göra inbrott... kanske får köpa flera och luska sig fram tll ingredienserna själv. Eller kanske är för svårt.Kom och tänka på när du skrev inbrott en gång i somras när en kompis till mig var här och hälsade på med sin 8 årige son. Vi pratar om olika blommor och så säger min kompis att hennes mamma har så fina, man kanske skulle sno till sig några sådana i höst. Då svarar hennes son: Men mamma varför FRÅGAR du inte mormor om du kan få några istället för att ta dom...

  • Fru sy

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-07-24 16:04:20 följande:
      Förresten så är mina orkidéer helt överlusade med blommor, tack vare Blommis riktlinjer! *njuter av blomsterprakten*

    Mina orkidéer är oxå helt underbara nu! Har blivit min favoritblomma den senaste tiden, de har kommit nya strängar (heter inte så va?) där det kommit helt underbara nya blommor. Men blir nyfiken på vad Blommis har gett för riktlinjer? Är det något speciellt jag skall göra så det kommer igen?

  • passionsblomman

    Det är nya stänglar du fått på Orkidéerna Fru Sy,

    Vad gäller riktlinjer så måste det väl vara att

    *Doppa hela krukan i vatten (hink eller diskho) ungefär var 14:e dag.
    Låt rinna av ordentligt och sätt tillbaka i ytterkrukan. De flesta Orkidéer dör drunkningsdöden.

    *Inte placera växten i direkt sol.

    *gärna skämma bort med duschflaska.

    *absolut inte ge vanlig växtnäring eller plantera oom i vanlig blomjord.
    Särskild orkidénäring och Orkidékompost måste det vara.

  • Daa


    Fru sy skrev 2010-07-24 18:11:39 följande:
      Inte vill vi att våran blomma skall göra inbrott... kanske får köpa flera och luska sig fram tll ingredienserna själv. Eller kanske är för svårt.Kom och tänka på när du skrev inbrott en gång i somras när en kompis till mig var här och hälsade på med sin 8 årige son. Vi pratar om olika blommor och så säger min kompis att hennes mamma har så fina, man kanske skulle sno till sig några sådana i höst. Då svarar hennes son: Men mamma varför FRÅGAR du inte mormor om du kan få några istället för att ta dom...

     

  • Heloise

    Tack för grattis fru Sy( skulle jag kunna få adressen till din hemsida med barnkläder?) och Ingis!


    Ingis, skönt att ni har tagit ett besult som känns bra för er båda.


     


    Idag firar vi 1årig bröllopsdag, med att jobba 10.5h och sen äta en snabb, sen middag ute. Nu vill jag helst sova men jag måste vara vaken lite till annars kommer jag att kräkas av halsbrännan. Har haösbränna hela tiden, varje dag, novalucol och samarin är det bästa som finns!!


    Vi var iväg och köpte en beg vagn i Hudiksvall,(bild finns i galleriet) hoppas att den blir bra, den är snygg och verkar ha bra gung iaf.


    Är ltie orolig för att jag inte känner nå sparkar eller buffar, fast jag har moderkakan i framvägg, då känner man senare inte sant? Alla andra verkar känna av bebisarna hela tiden och jag känner inget alls, undra om sälfettet är i vägen? Inte så lätt att sparka sig igenom en massa blubber. Annars är allt bra, foglosning och karpaltunnesyndromet till trots och vi har nytt UL på tisdag


     


     


     


     

  • Daa

    God morgon!
    Tillbaka på jobbet igen. Kul att träffa arbetskamraterna som är på plats, men jag känner mig våldsamt trött. Målet är som vanligt att klara av den här veckan och sedan kommer det att rulla på.
    Arbetsbyxorna känns lite trängre än när jag gick på semester.

    Grattis i efterskott, Heloise och Panzer. Jag har också hört det där med moderkakan i framvägg. Senast igår faktiskt. Av en som upplevt det.

    Var på ett möte och träffade hemvändare. Några fler än jag hade tänkt fick veta om mina "expansionsplaner" (varav en medelålders kvinna som såg att jag gjorde en typisk graviditetsgest. Hade det inte varit så mycket folk hade jag lagt min arm om hennes axlar, fört henne åt sidan och sagt "Jag vet att det är nästan tjugofem år sedan du födde tvillingarna, men jag undrar lite saker..."). Så kan det bli.

    Önskar er en fin måndag.

  • Daa

    Och ett eget inlägg för... INGIS!

    Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år!

    HURRA! *grattis-skuttar*

  • Ninnnis

    GRATTIS på födelsedagen, finaste Ingis!

    Och du får en stor varm kram här också. Kraaaaaam på dig, vännen!

  • Ninnnis

    Skönt att det känns ok att vara tillbaks på jobbet, Daa. Många av mina kollegor kommer tillbaks idag, och plötsligt känns det helt ok att ha sen semester

    Fru Sy, jag fick flera "hormonbryt" (gråtattacker, utbrott etc) när jag tog Pergo, så det kan alldeles säkert bero på det. *kram*

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...