• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • ingenjörsbruden

     


    passionsblomman skrev 2010-06-09 13:36:04 följande:
    Åh, det kommer ju att bli skiiiiiiiiitsnyggt! *vill också plantera*

    Kom hit så får du plantera så mkt du vill!!

    Syrenen är skott från syrrans syren, som hon i sin tur tagit skott ifrån gården där vi växte upp!

    Ska nog ha höstsilverax osså...

  • ingenjörsbruden

     


    lanovia 08 skrev 2010-06-09 23:57:08 följande:
    Ni har helt rätt att vi behöver prata med våra föräldrar om hur vi tycker de skall skärpa sig lite. Det är inte bara svärfar som kan reta mig till skogstokig. Mina har nog lugnat sig när det gäller att rycka E ur våra famnar, pappa är dock lite väl alert mellan varven men jag har lättare att hantera mina föräldrar. Idag fick dock mamma sig en tillsägelse vänlig men bestämd. HOn höll på att råka väcka lilltjejen som sov så gott i vagnen bara för att hon skulle dit och flytta o pilla i onödan vilket jag bad henne låta bli just av för risken att väcka henne. Nu gick det bra men jag fick i allafall talat om att det vore skönt om de kunde lyssna lite mer på oss.Imorgon skall vi träffa hela Peters familj, lite nervös är jag för hur det skall gå. Där finns många som kan slita o dra enormt i E. Maken har ialla fall förstått hur jag känner och han håller ju med mig även om han inte psykiskt reagerar som jag. Så han har sagt att han skall ta E när vi kommer till släkten imorgon och säga till dem att lugna sig om de börjar rycka i henne. Så får vi se hur det går....

    Usch för folk som sliter o slänger med bebisar....*gör ont i mitt hjärta*

    -hoppas det gr bra på släktträffen.

  • ingenjörsbruden

    Nu måste jag gå o meddela jubbegubbarna höjden på brevlådans inkast o sen lägga busan....hon har däckat i famnen....tycker nog det är tryggt o hemtrevligt med BT!

  • Fru E

    Grattis till Bellabus hemskt vad tiden går!


    Lanovia-alla får väl rätta sig efter era krav vad som gäller lillan även om det tar emot att säga till. Själv är jag ganska snabb med att norpa lilla S när vi är hos M men litar på att hon säger till, är nog mest glad över att bli lite avlöst


    Blommis-spännande historia att berätta för knodden sen


    Fru Sy-hur går det för er


    Ninnis-är det lättare att ha positiva tankar nu


    Var nyss ute och körde mc och det gick riktigt bra denna gången har nog vant mig lite vid hojjen även om det inte går perfekt. Nu gäller det att hitta lite mer balans, behöver anstränga mig lite mer på denna än på min egen så är lite trött i armarna.
    Fick tom skjutsa körskolläraren hela vägen tillbaka även om det gick lite ostadigt med ovana 90 kg bakpå

  • Villemoa

    Recept på dumlemuffins kommer senare idag när jag är hemma vid laptopen Kan meddela att de är ljuvligt goda! Bakade vita chokladmuffins i förrgår om någon är intresserad av det receptet också. De är också ljuvligt goda!

  • passionsblomman

     


    Villemoa skrev 2010-06-10 10:49:02 följande:
    Recept på dumlemuffins kommer senare idag när jag är hemma vid laptopen Kan meddela att de är ljuvligt goda! Bakade vita chokladmuffins i förrgår om någon är intresserad av det receptet också. De är också ljuvligt goda!

    JA! Hit med alla recept!

    Förresten, du verkar må gott och se fram emot sommaren men trivs på jobbet? Jag tycker dina inlägg känns glada och harmoniska iallafall.

  • passionsblomman

    Lanovia, HÅLL I lilla E bara! Vadfan, det går ju inte att ta henne om du har ett stadigt grepp. Det hade jälkaridet jag om min pojk. Det gick inte att rycka honom olovandes.
    Och det ska jag säga, att om du klarar att säga ifrån "vänligt men bestämt" så är du en hundra gånger bättre människa än jag.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...