• andbeyond

I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här

Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html

• Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • lanovia 08

Daa jag tror det stålar något alldels underbart om dig.

• lanovia 08

Vi diskuterade här för ett tag sedan om man var knäpp när man tyckte det var jobbigt när folk rycker barnen ur ens famn etc. Efter en vistelse i Oslo har jag kommit på att jag inte är knäpp för där klarade jag av att någon annan höll E hur bra som helst. Varför??? JO makens faster visade hänsyn. E rycktes aldrig ur våra famnar även om fastern ville vara så mycket som möjligt med henne. Allt skedde hela tiden på E´s vilkor, var hon trött så var hon, ville hon leka så busade de. Det viktiga för fastern var att spendera tid med E men hela tiden på Es vilkor. Skrek E av någon anledning så tog hade hon hörsamat från tidigare hur vi brukar göra och testade detta, försökt inte uppfinna egna sätt bara för att hon inte ville göra som oss.

Idag däremot så kom E´s farfar hit han hann inte innanför dörren innan E var ryckt ur min famn. Denna gång gick det som tur var bra utan gallskrik. Men jag fixar det inte, det går så fort så jag hinner inte hindra det och vad skall jag säga när han väl gjort det? "ge tillbaka mitt barn???" Det är ju ändå farfar som bara är glad över att se sitt barnbarn. Men ajg blir fullkomligt galen, mår dåligt och det ända jag tänkte på under resterande kvart han var här var att han ryckt mitt barn ur min famn. Det var egentligen trevligt att ha honom här men det hjälper inte jag blir mer o mer anti för att jag måste slåss om mitt barn.

• Fjällbruttan

Hvidis, du kommer att ruinera mig
    Jisses vilka bh:ar... vill ha vill ha vill ha....
    och nu behöver jag ännu större strl eftersom jag klämt i mig 1 muffins...
    Rabarber med limetopping, jädrar vad god den var, tack för receptet!!!
    Ja ja... erkänner att jag vräkte i mig halva lilla vild´s också.. hon åt bara toppingen och silver och rosa kulorna jag strösslade över, till dopet blir det en liten ros på också, helt perfekt recept! I like!!

Som tur var kom äldsta tjejen hem en sväng idag (deras pappa är hemma för en gågns skull, på min vecka förstås...) så hon tog Signe en stund medans jag spacklade tårtan till skolavslutningen, imorgon ska jag täcka dem med sugarpaste och garnera, men denna gån spritsar jag bara, har inte hunnit göra några blommor eller så...
    Jag gör en bok till niorna som slutar i vår lilla byskola
    Sen har trummorna dunkat här hela kvällen, hon övar till avslutningen

Hoppas allt gått bra för dig Blomman idag och självklart för blompojken, tror han klarade sig utmärkt men jag förstår din känsla, samma som jag drabbas av konstant...

Nu är det dags för ammning igen, sen hoppas jag Signe vill göra tidig kväll, det vill hennes föräldrar! maken var så trött idag så han funderade på att sova en stund på lunchen...

• Hvidbrud

Lanovia: åh, visst beror det på hur de tar barnet från en! Det med svärfar är ju jätte stötigt! Man kunde ju önska att han hade varit med hos sin syster och sett hur det ska se ut! Han är ju ändå farfar så att bara ignorera det är svårt i längden. Be honom vänta till du ger henne till honom? Det är ju viktigt att det känns rätt för dig, annat reagerar lillan på direkt! Kram!

• Hvidbrud

Hur har ni andra det idag då? Något nytt från blommis? Har hört att fötter vrickades under fertilitetadansen, vi gav verkligen allt!

• Ninnnis

Lanovia, usch vad jobbigt... Kanske det är lättare för maken att prata med sin pappa? Även om han bara vill väl så blir det ju fel när du far illa. *kramar*

Bruttan, vad duktig du är som fixar tårtor!

Hvidis, lite träningsvärk efter dansen och ridningen, annars ok

• Ninnnis

Blommis skriver:

"okej, tro´t om ni vill - bilen la av mitt på en bro mellan enköping och strängnäs igår :-S hann precis rulla av innan broöppning... Sonen fick bli hämtad av en kompis, vi hämtades av sväronen till västerås. Väntar på o hoppas att bilen går att laga idag. Sitter o läser på BT, vinka gärna! *frustrerad* /Passionsblomman"

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...