• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • passionsblomman

    Oh, puss till Lilla karamellen uppe i norr! Gullgumman!

    Och puss till lilla Julle! Det är verkligen helt magiskt att få se sin bebis på den där skärmen!

    Aleta, jag trodde nog din mamma var ett säkert kort...
    Tänkte på er igår när jag såg att två (!) av Rohododendrons knoppar är på väg att veckla ut sig här.

    Cantaton, lycka till på spelningarna!

  • passionsblomman

    EGO:

    Nu har jag, efter ett väldigt väntande och testande sent omsider och ÄNTLIGEN fått glad gubbe på stickan vilket möjliggör starten av FET, alltså upptiningsförsök och -om eskimån i frysen klarar upptiningen-återförande av detta härdade embryo.
    Måndag är dagen D och den då vi nervöst kommer att sitta i bilen på väg upp mot kliniken och hoppas att vid 11-tiden få positivt telefonbesked och att vi kan köra vidare. Blir det negativa besked så får vi ju vända och åka hem igen.

    Vi gör så att vi chansar och åker istället för att spara embryot till nästa dag. Sambon har nämligen ett "glidarpass" på måndagen som han redan hade lyckats byta bort och är därmed ledig. Hans tisdagspass är däremot ingen intresserad av, så han tyckte att måndagen är ju ändå helt uppslukad av "hur går det hur går det" så vi kan lika väl sitta i bilen och undra och skiter det sig kan vi vända och sätta oss och tröstäta på en hamnkrog i Västervik eller så.

    Nu, mina vänner är det fritt fram att starta tumhållningar, förböner och fruktsamhetsdanser i helt valfria kombinationer...

  • Daa

     


    passionsblomman skrev 2010-06-04 11:36:09 följande:
    EGO:Nu har jag, efter ett väldigt väntande och testande sent omsider och ÄNTLIGEN fått glad gubbe på stickan vilket möjliggör starten av FET, alltså upptiningsförsök och -om eskimån i frysen klarar upptiningen-återförande av detta härdade embryo.Måndag är dagen D och den då vi nervöst kommer att sitta i bilen på väg upp mot kliniken och hoppas att vid 11-tiden få positivt telefonbesked och att vi kan köra vidare. Blir det negativa besked så får vi ju vända och åka hem igen.Vi gör så att vi chansar och åker istället för att spara embryot till nästa dag. Sambon har nämligen ett "glidarpass" på måndagen som han redan hade lyckats byta bort och är därmed ledig. Hans tisdagspass är däremot ingen intresserad av, så han tyckte att måndagen är ju ändå helt uppslukad av "hur går det hur går det" så vi kan lika väl sitta i bilen och undra och skiter det sig kan vi vända och sätta oss och tröstäta på en hamnkrog i Västervik eller så.Nu, mina vänner är det fritt fram att starta tumhållningar, förböner och fruktsamhetsdanser i helt valfria kombinationer...

    Jaså, här har du skrivit... *sätter igång med en kombination av allt (och hoppas att dansen på något sätt är en fruktsamhetsdans)* Många kramar.

  • Heloise

    Blomman, gör som Daa och sätter igång med tumhållning, danser, böner och allt som kan hjälpa!

  • Sonja68

    Blomman; vi inkluderar numera Eskimåer i vår aftonbön, flickorna och jag

  • Sonja68

    Såg att våra syrener skiftar i lila, snart börjar de blomma! Det måste vara rekordtidigt hos oss!

  • Sonja68

    VAr på Ica på lunchen. Plötsligt säger en äldre herre som står framför mig i kassan till kassörskan: "Vad du är fin i håret idag" . Kassörskan lös upp och blev så glad.
    Tänkte på dig Heloise och dina dråpliga berättelser om ditt jobb
    Fått några komplimanger på sistone

  • Heloise
    Sonja68 skrev 2010-06-04 12:55:27 följande:
    VAr på Ica på lunchen. Plötsligt säger en äldre herre som står framför mig i kassan till kassörskan: "Vad du är fin i håret idag" . Kassörskan lös upp och blev så glad. Tänkte på dig Heloise och dina dråpliga berättelser om ditt jobb Fått några komplimanger på sistone
    Åh vilken gullig farbror Nej det är mest folk som tittar på mig konstigt, jag är ju lite mittemellan har gått upp i vikt/gravid. Fick skälla ut ett fyllo som kom fram till mig när jag skulle låsa affären, miffo, fattar han inte att man inte går fram till en som håller på och larmar på?

    Annars ägnar jag mig mest till nedräkning, snart snart snart slipper jag gå dit

Svar på tråden Tantvarning del 8