• Svar på tråden Tantvarning del 8
  • Fjällbruttan

    Ingen Groda här inte, bara ett gigogantiskt psykbryt, tjöt så tårarna sprutade och hade en handduk att torka mig med....
    JAG VILL HEM TILL MINA BARN!!!

    Lugnade mig till slut och så gick vi på Åhlens och köpte nya underkläder, två t-shirtar och ett par tights... kläderna håller på att ta slut

    Unget däckbyte blev det heller efterom det SNÖADE hela natten....

    God middag och trevlig samvaro med makens farbror och faster och nu ska vi snart sova... och jag lovar, blir jag inte igångsatt imorgon kommer det att bli flera vulkanutbrott och djupa kratrar på vår jord...

    Tjing från en itte-sur och less brutta!

  • Heloise

    Men bruttan det var en tjurig groda!

    Själv ska jag gå och lägga mig och läsa På Smällen.

    Jag håller tummarna för att grodan födseln kommer iggr i morgon, för om det blir mer vulkanutbrott så blir Didis och Bobou så ledsna

    Nattinatt

  • Cantaton

    Jag har faktiskt bakat ikväll Och så har sambon och jag turats om att högläsa slutet på "Olycksfågeln". Dessförinnan sov jag bort hela dagen. Jag behövde väl det.

    Jag har träffat två-tre vänner rätt mycket senaste tiden, och det är väl ungefär dem jag känner för att träffa just nu. Men ja, jag har mått väldigt bra av att umgås med vänner. Tanken slog mig faktiskt idag att jag kanske skulle sätta mig och rita eller måla, men jag orkade inte riktigt dra igång det projektet. Men min dag blev alltså:

    sova
    läsa med sambon
    äta
    läsa med sambon
    baka


    Bobou skrev 2010-04-18 19:46:03 följande:
    Jag drabbades också av plötslig ledighet! Jag trodde ju att jag skulle vara hemma och sympati-jetlagga med pojkvännen, så jag gjorde för ovanlighets skull inga planer och plötsligt hade jag två hela lediga dagar.I eget tycke har jag förvaltat dem väl; framför allt för att jag var ute både på fredagkväll och lördagkväll. Har inte varit ute och dansat på himla många månader nu, och jag hade helt glömt hur fantastiskt roligt det kan vara! Utöver stuffande har jag varit på afro för första gången (mer dans!), fikat med kompisar och handlat balkongmöbler som ska monteras och målas ikväll. Mycket trevlig helg.Och! Även jag hyser hopp om hemkomst för min käre! Han fick plats på ett plan till Trondheim ikväll, så han ska imorgon ta tåget därifrån så jag kanske får se honom redan imorgon kväll!Cantis, mitt bästa tips till dig är att försöka träffa vänner. Man behöver inte göra så mycket mer för att bli gladare. Och sjunga förstås, om du orkar. Spela tv-spel, baka, rita en teckning är annat som kan vara trivsamt. Det är sånt jag gjort senaste tiden när jag inte mått så bra men behövt sysselsätta mig... Berätta sedan vad du hittar på!
  • didis

    *Tralalalalala*

    Maken har landat i Rom, nu ska han bara ta bussen hem till Östergötland. Gud vad skönt!

    Nu kan jag koppla av lite mer och kanske till o med jobba lite hemifrån.

  • Sonja68

    Alltså vad är det som händer. I förra veckan började jag helt plötsligt få så svullna ben och fötter att jag inte fick på mig skorna när jag skulle hem.
    Och i helgen har det bränt och pulserat i ben och fötter redan från morgonen. På kvällen såg tårna ut som prinskorvar !!! Och fingrarna svullnar också en hel del.
    VAr hos min massör och gjorde ansiktsbehandling och hon gjorde genast en balansering (hon kan kinesologi också). Hormonellt mest troligt, och visst, indianerna dök upp för tidigt i onsdags, men det verkar ju aldrig ge med sig den här vätskeansamlingen. Får ju fan knappt på mig jeansen!!!
    I alla fall så visade balanseringen att jag behvöer Omega 3, Jättenattljusolja, vitamin D, E, och B12 tror jag det var.
    Jag var så deppig igår kväll att jag i vreden gick ut och promenerade i rasande takt, för att "gå bort" skiten. Men problemet var att fötterna var så svullna att jag knappt fick ner dem i träningsdojjorna! Så de smet åt och var så osköna att den promenaden var inge trevlig alls

    Någon som har nåt tips, hur slipper man svullna ben och fötter och astt kroppen samlar vätska?

  • Panzerfaust

    Gå till en riktig läkare istället för en "kinesolog", alternativ medicin är humbug.

  • didis

    Sonja - om det har pågått ett tag kankse du behöver vätskedrivande medicin? Annars gäller klassikern med högläge, stödstrumpor (snacka om tantvarning!) och kyla.

    Maken är i Rom, bussen hem går i morgon vid 14 så nu turistar han i Rom. Ologiskt nog är jag skitförbannad på karln! Här har jag försök sno ihop min vecka (för äldsta dotter ska förståss på resa med skolan och sonen vill inte sova ensam i huset) och så går han och tittar på Peterskyrkan! Han kan väl sympatideppa på hotellrummet för sjutton!! *morr*

    Som hämnd kommer jag att åka till Jkpg innan han kommit hem så vi går omlott. Ha! Kan han ha! Ses vi inte förrän på fredag! Kan han sitta där med sina semesterbilder och ha tråkigt!

    Om ni undrar så ÄR jag faktiskt förbannad på riktigt även fast jag också inser att det inte är makens fel. Två andra i resesällskapet har inte fått flight förrän om 10 dagar så egentligen ska jag väl vara tacksam. Det är bara det att tacksamhet inte ligger för mig... *morr igen*

Svar på tråden Tantvarning del 8