• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • lyckan ler

    Min tanke med att påbörja en ny lista var ju att många inte är kvar i tråden, utan försvann när den förra tråden dog... Men jag fyller på den här istället. Spelar ju mindre roll. Bara jag som är så pedantisk...

    Vad tycker ni om den här klänningen: http://www.bonprix.se/se/Klaenning-1930971-bundle.htm?id=1836332776039864210-2-4c066139&sourcePage=article_overview&sourcePageClick=bu1930971
    Kan man ha den som brudklänning? Någon här som handlat från Bonprix förut?


    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10

    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson

    28 augusti

    cplusj
    Pemzan
    Tjena

  • Sörön10

    Ååå den klänningen är verkligen jättefin! Har tittat på den många gånger! =) Jag har aldrig beställt där, men mamma gör det titt som tätt och hon är jättenöjd! 


    Dock är det lång leveranstid, så man vet om man har bråttom, och sedan tror jag storlekarna är ganska stora! Kolla om det finns nån tabell och mät dig själv för att vara säker! 

  • empa83

    Man kan gifta sig i vad man vill! jätte fin klänning, lite exotisk;) tror att min mamma också beställer där ifrån, hon har varit nöjd.


     


    Själv börjar jag bli stressad över dukning, blommor och det att vi ska ha välsingelsen utomhus. Måste nog fixa ett tält som vi kan vigas i om det skulle regna... såg ett på Jysk, jättefint i svart smide med vitt tygtak, kostade bara 1300 och det kan vi ju ha på landet sen;) Hur har ni andra tänk med dukning? jag hade tänkt ha ganska mycket levande ljus, men vem ska byta ut om de slocknar? sen hade jag tänkt (maken skiter i detta;) ha singel blommor i smala vaser och några lägre bulliga in emellan, lite inte bra nu när jag skriver det, men jag tror ändå att det kan funka, vad tror ni?

  • empa83
    Skimmra skrev 2010-06-01 22:23:28 följande:
      Åh det låter hääärligt (ääääälskar hummer ) kan du fråga din tärna vad hotellet hette? Vore jättetacksam!!
    "afrikasafari och hotellet hette sultan sands. Det var GRYMT! Svensk kock! Rekommendera att uppgradera boendet till bahari-rooms (tror jag dom hette) och att ha med isg små valörer för man får betala dricks hela tiden! "

    Detta är vad min tärna skrev till mig, hoppas det är till någon nytta! =)

  • Sörön10

    Vi ska också vara utomhus.. Man är ju egentligen helt knäpp som skaffar sig såna ytterligare stressmoment!!! Varför inte bara vara i en kyrka liksom! haha! Tak, väggar och regntätt! =)


    Vi ska till o med åka båtar ut till vigselplatsen som ligger på en ö. Har iaf en kyrka utifall att vädret verkar bli dåligt. Inte roligt att åka båt och vara på sjön när det är dåligt väder. 


     


    empa83 skrev 2010-06-02 17:58:11 följande:
    Man kan gifta sig i vad man vill! jätte fin klänning, lite exotisk;) tror att min mamma också beställer där ifrån, hon har varit nöjd.   Själv börjar jag bli stressad över dukning, blommor och det att vi ska ha välsingelsen utomhus. Måste nog fixa ett tält som vi kan vigas i om det skulle regna... såg ett på Jysk, jättefint i svart smide med vitt tygtak, kostade bara 1300 och det kan vi ju ha på landet sen;) Hur har ni andra tänk med dukning? jag hade tänkt ha ganska mycket levande ljus, men vem ska byta ut om de slocknar? sen hade jag tänkt (maken skiter i detta;) ha singel blommor i smala vaser och några lägre bulliga in emellan, lite inte bra nu när jag skriver det, men jag tror ändå att det kan funka, vad tror ni?
  • empa83

    Båt låter ju fantastiskt, men jag lovar att jag hade trillat i om jag skulle åka båt...;) vi kommer vara vid en sjö iaf, det få räcka med vatten för mig;)


    Anledning till att vi inte har kyrka är för att min man är väldigt inte troende mens det är viktigt för mig, så vi träffade av en slump en barndomskompis till honom som är präst numera och han gick med på att viga oss, det tycker vi båda känns toppen!

  • fryser

    hindersprövningssvaret har kommit o vi får gifta oss ska prova underkläder idag.. uuu mindre än 3 mån kvar..

    har ni fått test smaka tårta??

  • Skimmra

     


    empa83 skrev 2010-06-03 10:59:31 följande:
    "afrikasafari och hotellet hette sultan sands. Det var GRYMT! Svensk kock! Rekommendera att uppgradera boendet till bahari-rooms (tror jag dom hette) och att ha med isg små valörer för man får betala dricks hela tiden! " Detta är vad min tärna skrev till mig, hoppas det är till någon nytta! =)

    Tack så mycket för svaret och feel free to ignore mitt meddelande till dig i gästboken, var lite för snabb på knapparna så jag såg inte att du hade svarat här i tråden

  • Katarina Michael

    7 augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia
    Astro
    Sörön 10
    Katarina Michael   

    8 augusti
    Liilly

    13 augusti
    Romaste

    14 augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay
    Empa83
    Annika Hbg
    Skimmra
    lyckan ler

    21 augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo
    cire
    Glaca
    Ingvarsson

    28 augusti
    cplusj
    Pemzan
    Tjena


     


    Lägger med till mig själv!

Svar på tråden Augusti brudar 2010