• lyckan ler

    Augusti brudar 2010

    Såg att det fanns en tråd tidigare, som blivit stängd. Så jag gör en ny, och hoppas att det dyker upp flera brudar att diskutera med!

    Kopierar in info från förra tråden:
    7 Augusti
    Trollmor 86
    Kickelina
    Lelay
    IdaEric
    Superstarfia

    14 Augusti
    Moi Mokulat
    E o D Tholin
    germanbride
    Mrs Kay

    21 Augusti
    Varmiz
    VanessaB
    HeRo

    28 Augusti
    cplusj
    lyckan ler

  • Svar på tråden Augusti brudar 2010
  • fryser

    28/8... idag bockades tårtan av på listan igår skissades det på 2 alternativa ringar.. åå det rullar på o på drömarna om natten börjar jag iallafall märka att det inte är sååå långt kvar
    inbjudningskorten kommer i nästa v hoppas jag..

  • lyckan ler

    Härligt med fler augustibrudar!

    Vi har faktiskt ändrat datum, av lite olika anledningar. Så nu är det 14 aug som gäller. Har bokat vigselplats och vigselförrättare till en borgerlig vigsel. Har kontaktat en restaurang ang bröllopsmiddagen, men inget är bokat än.

    Har kommit på att vi får lite problem med efternamnet. Jag ska ta min mans efternman, men han skriver ett H på slutet, som inte finns i hans personbevis och därmed inte på några papper från stat och myndigheter, pass, legitimation osv. Han har alltid skrivit det så, och det gör även hans föräldrar och morföräldrar (som det kommer från). Men jag vill gärna att allt ska bli rätt, och att jag får ett namn som verkligen är min mans. Antingen får han sluta skriva H eller så får han ansöka hos PRV om en stavningsändring, vilket kostar 1800 kr! Verkligen ett dyrt H!!! Men det är nog enda alternativet. Det är redan klurigt när vi bokar resor. Lätt hänt att boka resan med ett H i namnet, och så står det utan H i passet = strul i incheckningen på flygplatsen... Hmmm...

  • Skimmra

    Hejsan!

    Jag hoppar gärna in här också. Vi gifter oss den 14 augusti i Göteborg. Väntar med spänning på min brudklänning som skall komma i början av maj (uppsydd i Kina, via svensk sömmerska). Så spännande och skrämmande!

    Inbjudningskorten beställde vi från optimalprint.com och de kommer i veckan. Igår fick vi hem frimärken som vi beställde via postens hemsida (de heter "tillsammans", mycket passande) så nu blir det till att öva på skrivstilen.

    Jag har börjat lyssa på fina valslåtar att dansa till bröllopsvalsen. En av favoriterna hittills är Cajsa-Stinas sång Av längtan till dig men den känns som en väldigt "vanlig" bröllopslåt. Har ni andra några tips? Behöver inte vara på svenska, men valstakt är att föredra

  • lyckan ler

    Välkommen Skimmra! Blir det ett stort bröllop? Verkar som det där Optimalprint har blivit väldigt populärt. Har fått två inbjudningar sen årsskiftet som de gjort. Fina kort. Har tyvärr inga tips på valslåtar...

    Igår handlade jag material på Panduro till inbjudningskorten. Skulle köpa en stämpel också, med någon text som "inbjudan/bröllop/vi gifter oss" e.d. Men de hade inget sånt alls. Bara bilder och inte särskilt många stämplar. Blev väldigt besviken. Så istället hittade jag en på nätet när jag kom hem, som jag beställde. Men jag köpte iaf papper och kuvert på Panduro, så ikväll ska jag börja pyssla. Kul!

  • bobods

    Vår valslåt är Hello Saferide - Get sick soon. Passar särskilt bra eftersom jag är sjuksköterska :) Den är sååå söt!
    open.spotify.com/track/7cR9zFAFUayMrOO1oBDOxc

    lyckan ler skrev 2010-04-15 08:44:20 följande:


    Skulle köpa en stämpel också, med någon text som "inbjudan/bröllop/vi gifter oss" e.d. Men de hade inget sånt alls. Bara bilder och inte särskilt många stämplar. Blev väldigt besviken. Så istället hittade jag en på nätet när jag kom hem, som jag beställde. Men jag köpte iaf papper och kuvert på Panduro, så ikväll ska jag börja pyssla. Kul!
    Vad konstigt att de inte hade, här i stan finns flera stycken vet jag. Jag håller också på och pysslar för fullt - tar mycket längre tid än jag trodde från början, men nu är det snart klart!
  • Skimmra

    Åh låten är helt underbar, tack för tipset! Mycket passande när man är sjuksköterska, hoppas att den är ok när man är civilingenjör

    På inbjudningslistan står det väl drygt 90 namn men vi tror att vi blir mellan 75 och 80.

    Ja optimalprint verkar göra välidgt bra saker. En vän har fått hem både inbjudningar, placeringskort, svarskort och dessutom en stor banner som skall hänga bakom dem under midddagen. Superfin!

  • Skimmra

    Nu har vi fått in våra inbjudningskort och de var jättefina! Kan verkligen rekommendera optimalprint.se, det enda "dumma" är att man inte kan specificera antalet produkter särskilt väl, vi behövde exempelvis 54 stycken inbjudningskort men var då tvugna att beställa 75 eftersom det inte fanns något antal mellan 50 och 75 på deras hemsida (utan att betala dubbel frakt då). Jag avråder dock från att beställa "kuvert som passar" eftersom de var vanliga företagskuvert, men det verkar som jag kommer få pengarna tillbaka på dem eftersom de har en nöjdhetsgaranti.

  • fryser

    skimmra vad kul att ni är nöjda. våra inbjudningskort från ANNABOR kom igår o vi är oxå super nöjda.så dukigt jobbat så nu blir det till att öva in en snyg stil

    tjejer har ni tänkt på att det inte är så många v kvar till augusti
    trevlig helg

  • lyckan ler

    Ja, tiden går väldigt fort och den stora dagen närmar sig med stormsteg!

    Jag har gjort våra fem inbjudningskort klara nu och påbörjar nog utdelningen den kommande veckan. Äntligen behöver vi inte smussla och vara hemliga längre! Idag var i smyckesbutiken och tittade lite på ringar. Har en hel del gammalt guld som jag vill byta in, så vi frågade lite om det också. Ett litet steg närmre för varje sak vi kan pricka av på göra-listan!

  • lenwer

    28 augusti är det dags för oss!!! Tror vi ligger hyfsat till i planeringen{#lang_emotions_smile}

    Fixat:
    Klänning till mig (hämtades i lördags{#lang_emotions_laughing})
    Kläder till blivande till maken köpta, förutom byxor.
    Klänning till tärnan beställd.
    Kyrka bokad.
    Festlokal bokad inkl catering, personal, duknint etc.
    Solist till kyrkan
    Hår, smink och naglar bokat
    Alla trycksaker har kommit
    Florist bokad (dock ej bestämt blommor)
    Gästlistan klar
    Bröllopsresa bokad
    En del av dryckerna till baren inköpta
    Fotograf (duktiga släktingar ska ta bilderna)
    Toastmadame utsedd, tillfrågad och har tackat ja

    Kvar:
    Skor till brudpar + tärna
    Ring (dock på gång..)
    Tårta
    Skicka ut inbjudningarna
    Göra klart innehåll i festprogram och vigselprogram
    Vad solisten ska sjunga och vilka psalmer vi ska ha i kyrkan
    Bordsplaceringen

    + en del annat som jag säkert glömmer just nu!

Svar på tråden Augusti brudar 2010