• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

    Daa! {#lang_emotions_flower} En liten spirande grodd! Himmel och pannkaka vad stort och underbart och läskigt! Jag förstår mycket väl alla de blandade känslorna och du beskriver dem väldigt bra!

    Hjälp mig nu, ni har fått tre plus på hur många månader??? För det börjar kännas som att du är rätt lik min syster-som har fyra barn, men har haft nio plus i sina dagar. Hon har däremot till skillnad från dig mist sina väldigt sent alla gångerna, så för henne så är det inte "lugnt efter v 12". Hon har en väninna som gjort 7 ivf:er och hon hade så dåligt samvete inför henne att hon så lätt blir gravid. Ja, sa väninnan, men det är ju samma skit fast olika, för det är ju inte ett plus man vill ha utan ett barn. Så rätt!

    Nu käraste fina Daa, lägger vi detta i universums händer och hoppas och ber och tror och önskar att detta {#lang_emotions_plus} är det som leder hela vägen rakt in i din famn! *världens största kram*

  • Daa

    Tack, fina ni. Nu ska jag gå och lägga mig. Om jag lyckas somna är osett.

    God natt.

  • Daa

    Blommis: det är inte fullt ett år sedan jag plussade första gången. Vi har då gjort totalt sisådär en *räknar* nio försök.

    *kramar tillbaka*

    Precis vad jag har tänkt och känt: "jag vill inte ha ett plus, jag vill ha ett barn. Men vägen till barnet går genom plusset och alltså måste vi jaga plus."

  • Fru sy

    Grattis Daa!! Skall oxå hålla alla tummar oc tår för er, och massor av kramar!!!

    Nu är det sägen som gäller

  • Heloise
    Daa skrev 2010-05-04 21:02:00 följande:
    Efter middagen idag fick vi ett plus. Nedan följer en liten uppsats om vad vi känner kring det (nu blir det mycket "vi"-prat, men vi har hunnit prata om det en del): Som de småbittra cyniker vi dessvärre blivit har vi svårt att tro att det ska gå bättre den här gången. Vi tror det när vi ser det att det blir en bebis och fram till dess kommer vi att känna en hel del oro, som det känns nu. Givetvis är vi glada och tacksamma över att den långa och jobbiga plusjakten vi (eller mest jag kanske) befarade tidigare i år inte blev lång alls och inte heller fullt så jobbig. I och med det här plusset går det framåt. Skulle det hemska hända oss igen, så blir det utredning. Då kan vi få svar om hur vi går vidare, om det är någon idé alls eller om vi ska lägga all energi på att försöka bli föräldrar på ett annat, också det underbart, sätt. Och får vi ett barn genom det här plusset är det underbart bortom all beskrivning. Jag är också tacksam över att det har gått så lätt att bli gravid genom allt det här. Men den känsla som överskuggar allt just för tillfället är mycket skum känsla av triumf. Jag är löjligt självbelåten över att ha gissat rätt.
    Grattis DAA och Herr Daa!!!!!!!!

    Stora varma kramar till er båda!

  • Heloise

    Idag var jag på inskrivning, och det gick ju bra, väldigt trevlig BM och allt var bra utom en sak Blodsockret var på tok för högt, och jag ska på glukosbelastning redan på onsdag nästa vecka. Nu känner jag mig som den sämsta gravida i världen, hur kan jag göra så här mot bullen. Jag skulle ju så klart ha blivit smal och fin och sen försökt bli med barn.


     


    Nu behöver det ju inte betyda grav-diabetes, men BM sa att det var högt för att vara så tidigt... jag har inga stora förhoppningar om att det inte skall vara det mao.


    Nä nu ska jag gå och hormongrina och tycka att jag suger. Jag hade ju hoppats att det här skulle min grej liksom( vara gravid alltså).


     

  • Fjällbruttan

    Daa, grattis och massor av kramar!!
    Ska hålla tummar och tår för ett litet underbarn till dig och "leffe"!!
    Äe så glad för er skull men förstår er oro... hoppas du får lite sömn i natt!!
    Som Blomman så klokt skriver, nu ligger det i universums händer, må lyckan vara med er!

    {#lang_emotions_heart}Kram kram kram{#lang_emotions_heart}

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan