• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru sy

     


    passionsblomman skrev 2010-04-25 10:40:47 följande:
    Vi har fått hem en leverans med 25 kubik ved. Jag vet inte m jag skrev om det igår. Men iallfall så är det ganska mycket ved när man på två pers ska stapla och få undan allt.Jag har träningsvärk i armarna och ganska ont i ryggen idag, och vi har bara böjat...Men det är väldigt bra att solen skiner på vår ved som är kvar ute, och också väldigt skönt att ha sin ved till viss del ordnad nu inför att det sedan blir höst.

    Duktiga ni är Blommis! det är jobbigt med ved. Vi har ett lass som ligger ute är på 5 kubik som vi måste lägga in. Vi fick nämligen kompletera med lite för de 40 vi köpte i höstas har vi eldat upp.

  • Fru Bygg

    Ingis; Ella har fått två små tänder, så nu är det farligt att stoppa fingrarna i munnen. Nu är det skönt att man inte ammar längre.
    Ella har också lärt sig åla sig fram (både på rygg och mage) så nu är det full fart här hemma. Vi får planera in en träff snart, så vi får träffa er igen!

  • ingenjörsbruden

    Blommis: Va skönt o ha färdigt med ved inför hösten....även om det gör ont i min rygg o armar när jag tänker på det.

    Fru Bygg: Ja vi får försöka få till en liten träff.....när ska vi ha den stooooor BT-träffen? {#lang_emotions_dreamer}{#lang_emotions_laughing} Lilla Ella är såååå duktig! Tror hon kommer att krypa o gå innan Busan gör det....hon blir svinarg om man lägger henne på mage....försöker köra några träningspass på mage med henne o visar hur hon ska använda benen för att komma frammåt....nåja...någon gång så lossnar det nog för oss åsså! från oss

    Daa: Tack för kramen! Tyvärr kan jag inte komma med några goda råd ang ÄL men vill ni ha trillingar så håller jag gärna alla tummar o tår för er!

    Fru Sy: Flitens lampa har verkligen lyst hos er! Härligt att bli färdig med så mkt!

    Villemoa: Grattis i efterskott på bröllopsdagen! Låter som en skön dag!

    Hvidis: Busan kan som tur e sova i famnen hos mig....bra när det är kasst väder.....men förhoppningsvis är det en fas för lilla E....hade ju varit gött om de små liven kunde tänka sig att sova i vagnen även om den står stilla.....*drömmer mig bort*

  • ingenjörsbruden

    Hade ett väldigt långt samtal med maken igår som avslutades väldigt bra !
    Ser lite ljusare på tillvaron idag....så jag bakar surdegsbröd! Förra brödet blev jättebra....hoppas på lika bra reslutat denna gången osså!

    Tack för alla goa kramar! Ni är så goa o snälla! Tur jag har er!

  • passionsblomman

    Halloj!
    Jag har inte tid att vara här als egentligen, men dels måste jag ju kolla läget och dels haar jag hälsningar från Bruttan:
    De fick stanna kvar på lassa hon och lill-grodan, för värdena som skulle sjunka har bara planat ut. De får inte åka hem förrän det ser OK ut, så nu solar Grodan så hon ska få komma hem i ett vips.

  • Daa

    Jobbigt att Bruttan och Grodan blev tvugna att stanna, men det är ju bra att Grodan tas väl om hand.
    Blommis, hälsa dem.

  • Daa

    Fru Sy: ojoj, vad du har hunnit! 
    Kul med fåren.

    Villemoa: grattis i efterskott. Hur går det att jobba?

    Ingis: så skönt att ni fick ett bra samtal. Blir så glad att få läsa att det känns bättre nu. *kramar*
    Och nej, jag är väl inte så sugen på trillingar (och jag tror att maken känner samma sak ). Gärna tre barn, men helst lite utspridda.  I och för sig, just nu skulle jag bli väldigt glad över bara ett barn, så nog får du gärna hålla tummarna.

    Blommis, förresten, hur går det med veden? Träningsvärk? Eländes att du bor så långt bort, annars hade jag kunnat ta något pass med vedtravning hos er.

    *springer ikapp en hårt arbetande Ninnis för att ge henne en jättestor och varm kram*

  • passionsblomman

    Daa, det ska jag göra!

    Åh, det var en massa jag ville kommentera...men nu måste jag sätta igång härhemma. Eller fortsätta. Mamma och min ena lillasyster och hennes dotter kommer på onsdag. Vi har fortfarande ved vi måste stapla (och Ingis, det är en god början, men den räcker def inte hela nästa vedsäsong. Lika mycket till behöver vi), ikväll kommer folk från idrottsföreningen i byn och kollar i trädgården för jag har erbjudit dem att ta för sig av mina-tolv (!)- Thujor och ett gäng Syréner, räkningar ska betalas in och middag fixas. Handla inför besöket på onsdag måste vi och då betyder det att det är bara idag som någon kan städa av härhemma. Och eftersom sambon är på jobbet så verkar Någon vara *tittar mig omkring* ja just det, jag är det ja...

    Alltså har jag släpat ut madrasser på balkongen, (jo jag vet att jag höll på me ddet häromdagen med, men vi har flera madrasser...) lakan ner i källaren för tvätt och måste nu röja järnet i hela huset. Fy tusan vad skittråkigt, särskilt när solen skiner och jag egentligen behöver röja minst fem gånger så mycket ute i trädgården.
    Så, disciplin nu Passion! Det kommer att kännas bättre när det är gjort!

  • passionsblomman

    Daa, Idag kan du stava mitt namn T-r-ä-n-i-n-g-s-v-ä-r-k....
    Jag skakar täckena lite försiktigt kan jag meddela. Typ *vift vift*, så färdigt, vädra er själva på räcket nu.

  • Daa

    Ajajaj...


    *gör i ordning ett härligt bastubad till Blommis*


    passionsblomman skrev 2010-04-26 11:50:03 följande:
    Daa, Idag kan du stava mitt namn T-r-ä-n-i-n-g-s-v-ä-r-k.... Jag skakar täckena lite försiktigt kan jag meddela. Typ *vift vift*, så färdigt, vädra er själva på räcket nu.

     

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan