• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Hvidbrud

    Sonja: om du hittar en lösning på benen som funkar så hojta gärna till. Jag har konstant svullna fötter och anklar och skulle älska att ha smala anklar så att jag kan slippa den eviga dåliga känslan jag har om mina ben, så jag kan så på mig fina skor och stövlar och korta kjolar osv osv... Har prövat akupunktur, hästkastanj, dricka mycket vatten (gjorde ingen skiljnad, men är ändå bra ) stödstrumpor -hjälper temporärt och skönt om jag ska stå och gå mycket och obligatoriskt vid flygresor. Venpumpövningar, känns skönt men inte blir inte bättre...

  • Ninnnis

    Tack finaste Hvidis! *tar för mig av kramarna*

    Fick precis veta att elektrikern är fast i Libanon. Hans mamma dog där och sen kom askmolnet...

  • Hvidbrud

    Detta askmoln... Tänk om man var på Maldiverna eller nått annat paradis och helt plötsligt inte kunde komma hem. Och tänk om man hade haft barnvakt! Och om vulkanen nu sprutar aska i ett år!

    Skulle vara kul att resa jorden runt landvägen och havsvägen, hur skulle man ta sig runt utan flygplan? Följa gamla sidenvägen kanske, ta sig till china och upp i Ryssland och korsa in i Alaska, åka söderut och ta en bananbåt över atlanten.... Eller? (oj vad det kliar i ryggsäcken helt plötsligt!)

  • Sonja68

    God morgon!
    Ninnis; aj då så mycket sjukdomar och elände hos era byggare! Säger som Hvidis, tur det inte är smällkalla vintern just nu.
    Osams på telefon med älsklingen, det suger verkligen. Särskilt om man är långt ifrån varann. Typ 180 mil var det i vårt fall när vi var särbos. Men det går över! Det var kanske bara en "sån" dag. Han mår säkert lika dåligt som du nu. Ni får ta nya tag till kvällen. *hör själv hur äckligt hurtfrisk jag låter, förlåt!!!*

    Jag är nu faktiskt glad över att våra släktingar bor i Ryssland och att det går att åka bil och tåg dit (även om bil är skitjobbigt och långt och tåg är dyrt), men vi är i alla fall på samma kontinent s a s.

    Jag skulle verkligen vilja åka och se mer av Ryssland, såsom Irkutsk, Bajkalsjön, Sibirien, åka på cruise på Volga osv. Det finns SÅ mycket att se i detta enorma och faschinerande land!

    Ukraina är också väldigt intressant. Kiev vill jag se mer av, har bara passerat med bil.
    Krimhalvön vid Svarta havet är min semesterfavorit.
    Och Odessa var himla mysigt också.

    Nåt som var intressant och spännande var när vi bilade genom Sverige, tog färja från Nynäshamn till Polen, bilade tvärs genom Polen och Ukraina ner till Jalta! Då var Tanja 1½ år... Ja, herregud det gäller att inte vara ängslig av sig

  • Sonja68

    Glömde ju slänga in stora bamsekramar till Ninnis och alla andra som är i behov! *kraaaaaaaaaam*

    Ja, cykeln måste vi ta tag i... Du har rätt Leksi.
    Hoppas ett nytt hjul inte kostar alltför mycket. F-n vad trött jag är på att alltid måsta vända på alla slantar...
    Jag vill bara kunna gå in på affären peka ut vilka däck jag vill ha (helst en helt ny cykel, för den känns för liten för mig), lämna den på service, gå in på sportbutiken och köpa nya jogginskor och ett snyggt jogginställ.

  • Daa

    Oj. Här har det hänt saker....
    Undrar om de gamla smiliesarna finns kvar?

    Testar någon till.

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan