• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • passionsblomman

Det känns som att nu närmar sig den där årstiden då man inte längre kan sitta och häcka framför datorn halva -eller hela-dagarna....

Nu ska man ta itu med allt ute-bara det räcker gott för dagligt arbete i flera år här, men det behöver man ju inte låtsas om.

Huset behöver också en del insatser. Som att källaren här aldrig var ordentligt städad när vi kom. Den borde vi fixa iordning i så vi kan amvända den bättre.

Ved skall levereras och staplas. Lite annan ved ska tas hem, kapas och staplas-den har sambon först varit och dragit i skogen.

Storstädning pågår som sagt, det är meningen att även fönstren ska bli rena småningom. Just nu tvättar jag som en besatt. Lakan, filtar, plädar, täcken....
    Jag vill göra ordentlig vår inne nu så jag vet att allt sånt är fräscht nu när det börjar komma folk på besök.

Sedan kommer ju alla att börja leva på altanerna, med grillen som bäste vän. Sommaren är i antågande mina vänner!

• Sonja68
    Ninnnis skrev 2010-04-20 13:58:26 följande:
    *kramar alla fina tjejer*
    kram tebax! Hur mår du, vad gör du? Mycket på jobbet. Hur går det med renoveringen hemma, och håller du i ridningen? Nu kommer en sån där tid då det är så härligt att rida ute i skog och mark. Då saknar jag min häst enormt.

Daa; Hur mår du nu?

Blommis; Ja, grillsäsongen börjar. Maken marinerade och gjorde Shashlyk (ryska grillspett) i söndags och det var ljuvligt gott. Med fläskkött, lök och squash.
    Men det är det enda han grillar. Så har han lärt sig och kött/fisk på annat vis, det fixar han inte.
  • Fru Bygg

Grattis grattis till lilla grodan och bruttan och maken!
    Härligt att grodan äntligen tittat ut i vida världen!

• Leksi

GRATTIS Fjällbruttan och hela familjen!! Äntligen kom er lilla groda (3,8 är väl inte så stort?)!!

• Leksi

Fasen också att jag missade dagens kramkalas. Kramar allihop så här några timmar senare.

• Leksi
    Sonja68 skrev 2010-04-20 13:09:05 följande:
    Igår skulle jag vara så hurtig och forstätta min nya bana "smyga in motion i vardagen". Ja, yes. Hmmm...Kom på att istället för att köra dottern till hennes dansklass för att sedan köra hem, för att sen köra tillbaka och hämta henne om 45 min, så skulle vi cykla. Vi cyklade dit, jag lämnade henne, jag cyklade som en dåre i 45 min. Vår lilla håla cyklar du 2 varv runt på 45 min konstaterade jag. Sen hämtade jag henne, vi började cykla hemåt. Jag tänkte just att "det här med att cykla är ju bra vardagsmotion"... pyyyysssssssssssss...."Mamma vad är det som låter?" Yes. Ni anar rätt, punka på däcket INte för att jag cyklade på nåt vasst, tror jag, utan för att däcken är så gamla och slitna sen tidigare (och dessutom är de ojämna och några ekror av) och gummit alldeles sprucket. Så nu måste jag köpa ett nytt hjul... Tror jag fortsätter vara bilburen, lat, soffpotatis istället!
    Nej Sonja, inte gå tillbaka till bilburen soffpotatis igen! *peppar & hejar* Du är ju jätteduktig!! I helgen ser ni till att köpa nya fina däck till cykeln, kanske t.o.m. lämna in den på service så den bli oljad och ompysslad? Sen vårstädar du den & så kommer du tycka det är jätteroligt att cykla när den går så mycket bättre och är så fin!! Det är ungefär som att köpa nya träningskläder för att peppa sig själv att börja jogga eller gå på aerobics, men det funkar faktiskt.
  • Ninnnis

Snickarna blev (stort sett) färdiga med sitt innan påsk. Vi saknar dock eluttag, element, byte av värmepanna och inkoppling av rör etc i badrummet. Eftersom rörmokarens fru fick en hjärntumör har han inte jobbat senaste månaden. Han skulle dock sätta igång idag, men det ser inte ut att ha hänt något. Elektrikern skulle ha slutfört sitt jobb förra veckan, men hans mamma dog. Så just nu är det lite stitje verkar det som. Har dessutom precis lyckats bli osams med maken på telefon.

Men ridningen har jag kvar, och träningen rullar på. Alltid något.

Sonja68 skrev 2010-04-20 14:54:06 följande:
    kram tebax! Hur mår du, vad gör du? Mycket på jobbet. Hur går det med renoveringen hemma, och håller du i ridningen? Nu kommer en sån där tid då det är så härligt att rida ute i skog och mark. Då saknar jag min häst enormt.
  • Hvidbrud

Nej men så mycket sjukdom och elende, ninnis. Tur det inte är -15grader längre sp du ska ligga där och frysa i det nya rummet!
    Fy för att bli ovänner på telefon också! Blä blä blä!!! Tror det är dags för ett kramkalas/kramutbrott till!!! KRAAAAM!!!! Tar med en liten boxboll, lite gott the och lyssnaröronen och lutahuvudetaxeln till kalaset så får du ta för dig av det du behöver, stumpan! Kramarna är dock obligtoriska!

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan