• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

Haloooooo............
    Totalt psykbryt idag, grät så jag skakade och fick använda en handduk att torka ansiktet med... fanihelvetesjävlar vad jag längtar hem efter mina barn!!!
    Just nu är jag rätt skakig i psyket känner jag, är faktiskt skitjobbigt att vara här!
    Jävlar i min själ vilket vukanutbrott det kommer att bli om jag inte får hjälp att ta ut Grodan imorgon! Men jag misstänker att maken kommer att stötta mig bra för han vill inte se mig så här ledsen längre...

Tack och lov har jag i alla fall ordentlig molvärk bak i ryggen nu igen och äckliga flytningar, så nåt händer väl.
    Fast det blev inget däckbyte idag för det snöade!! hela natten...urk!
    Taket hade farbror fixat när vi kom drällande i eftermiddags..

Det blev nödvändig tröstshopping, nya trosor, strumpor två tröjor och ett par tihgts..
    trodde jag skulle vara hemma nu

Pappa ska kolla om han kan boka om flyget till NÄSTA måndag... då har han stannat en vecka extra, snällt!

God middag har vi fått i alla fall och trevlig samvaro hela eftermiddagen, tur att att maken har släkt här som man verkligen bara kan drälla in hos och känna sig obesvärade med

Leksi, ja, jag menar TRE månader EFTER förlossningen
    Jag trodde inte riktigt på det med första barnet, för det gjorde ju inte så ont, gick en långpromenad och herriminje vad det straffade sig!!
    Så ta det lugnt!! Gosa med bebis istället
    Och jag tror fortfarande du får bebis före mig

Blomman, vad duktiga ni är!!! Kommer att bli så fint!
    Hoppas du fått ett skönt varmt bad så dina ömma armar slappnat av lite

Hvidis... våtdräkt??   Nylonstrumpor på huvudet??
    Ok, jag är nog ganska normal som bara virrat in mig i toapapper

Nu hoppas jag innerligt att nästa inlägg om mig är en rapport från Blomman och grodleverans...

Men fortfarande är jag så glad att ni finns så jag kan kräka ur mig lite frustration här och få skratta och gråta med er!!
    Skumpa laget runt till alla godingar!!!

• lanovia 08

Hvids jag finns här. Har bara fullt upp med familjemys hela helgen.

*kramar Bruttan* Oh gör ont i hela mig när du skriver om din saknad efter flickorna.
    Komsikomsi lilla groda nu är det dags att titta ut.

Godnatt alla nu skall jag gå o lägga mig.

• Fjällbruttan

Idag skiner solen och ALLA mina tidigare barn har kommit på solskensdagar...
    lite hopp har jag alltså!!

NU, ska jag tassa iväg till BB, håll tummarna för oss idag!!

Kram kram kram

• lanovia 08

Bruttan jag håller tummar, tår, knäskålar jag allt som på något vis går att hålla för att grodan vill ut idag.

• passionsblomman

Shit Bruttan vad drygt allt blev! Jag har ju iofs skickat in ny handduk och kramar i andra tråden, men det är nog bäst jag gör det här med!

Grodan, du kommmer inte undan, I´ll hunt you down.... Kom UT har jag sagt!

Och ja, det känns i bäckenet att man fött barn och ofta bra mycket längre än man tror. Det är ju typ en av orsakerna att en kvinna inte kan bära hur många barn som helst. Det sliter på kroppen. *sänder min mormor en tanke* Mormor födde 8 barn...

Bruttan, allvarligt talat så blir det inte så fint i trädgården. Det blir nedkapat och beskuret och därmed ganska naket. Och rabatthelskottat jag är i nu, där finns det egentligen medt klätterrosorna och några stackars lavendel. Det kommer att se jättetomt ut och jag har ju inte råd att köpa hur mycket växter som helst. Jag får väl så Ringblommor över hela alltet i sommar.

• ingenjörsbruden

vi lever! Men hinner inte med så mkt mer än Busan o hushållet...busan har blivit mammig så jag får inte vara långt bort...helst sitta bakom när hon leker.....hasar runt lite på rumpan o gör armhävningar ibland.....
    så jag hinner i princip bara läsa lite då o då...*snyft*

Skickar våra innerligaste kramar o t Bruttan o Leksi
    *plockar fram tryckluften o blåser via munnen....ut bebisarna så mammorna får gosa med dem*

Blommis: härligt o höra om era grannar! O er trädgård.....ni är def rätt personer för att få ordning på den!

Hvidis....våtdräkter o nylonstrumpor??! skulle vilja höra den brainstormningen som ledde fram till de ideerna!

*"huttar" mig om halsen o tokkramar alla andra*

• Sonja68

Bruttan: Många kramar och gossiga handdukar till dig nu! Håller tummarna hårt, hårt att Grodan tittar ut idag! Idag vore en bra dag att födas på
    Förstår så innerligt din längtan efter barnen!!

Leksi, hoppas du tar dig till MVC utan alltför stora plågor. Det är inte länge kvar nu så kan du snusa bebis. Håller med föregående talare. Ha inte för bråttom med att flänga runt med barnvagn. Första två veckorna behöver man mest vara i boet med sin lilla unge... Inga långa utflykter. Och oftast har man inte lust med det heller!

• Sonja68

Alltså, man har inte lust med att fara så långt från boet menade jag. Man är HELT uppslukad av sin bebis

• Daa

Men det var mig en envis groda!

Bruttan, hoppas att det är igång nu. Här får du annars en till handduk och i vilket fall som helst en hel massa kramar. *håller tummarna*

• passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2010-04-19 09:41:00 följande:
    Blommis: härligt o höra om era grannar! O er trädgård.....ni är def rätt personer för att få ordning på den!
    Tror du ja! Min sambo har egentligen fullständigt NOLL intresse av att jobba i trädgården. Tack och lov är en del av det som måste göras nu sådant där han ser snabba resultat och-inte att underskatta-känner sig STARK när han gör, typ sågar och släpar ris, eldar och grejar. Lite som att det han helst gör inne är dammsuger, för då ser han ju dammkorvarna åka iväg och hör hur det rasslar i slangen.

För egen del kan jag en del i teorin, men har egentligen aldrig gjort särskilt mycket av det, då vår förra tomt var mer av en naturtomt. Men jag VILL ju göra fint. Fast jädrar vad ont det blev i armarna. idag städar jag inne än så länge. Det är så skitigt att jag får skämmas. Nästa vecka kommer min mamma, min syster och hennes lilla tjej. Två av dem är allergiska och en av dem är pedant...jag vet inte vilket som blir värst!

Iallafall känns det som om jag skulle kunna städa och plocka varenda dag tills de kommer och ändå ha prylar överallt och så långt som till putsade fönster...ja det är bara att glömma.
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan