• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Sonja68

    Fortsätter spamma: Sitter o dricker vitt vin. Flickorna har somnat efter att ha dansat och sjungit till sin favvo Sasha Rybak. De blev så förvånade när han pratade o sjöng på svenska. Han är ju från Vitryssland och ganska känd i Ryssland. Är ofta med i rysk tv och så där.

    Maken (som har samma namn som ovannämnda Rybak) har grabbar här på grabb/bastu/ölkväll och de befinner sig på nedervåningen i bastun och gillestugan (som fungerar som relax, där finns braskamin, soffor, rottingmöbler och TV).
    Så kul när han har kompisar hemma. Jag är genuint glad för hans skull

  • Hvidbrud

    Ninnis: hur är det på jobbet utan flygplan? Påverkas ni?
    Tycker att jag kan märka tystnaden i luften. Frånvaron av ett dovt muller. Inbillning kanske.

    Blommis: Gud vad ni är duktiga! Och vilka härliga grannar! Ja, Sonjas också för den sakens skull!
    Växte upp ett ställe där vi inte låste dörrarna, så att man kunde komma in till varandra helt fritt nästan. Vi blev passade av varandras mammor (nästan som mostrar idag) och det längtar jag lite efter idag.

  • Fjällbruttan

    Sonja, ska bums skicka ut gubben och köpa jordgubbar och skumpa, låter betydligt roligare än färdknäppar... känner mig som en gravid gipsad flodhäst i ett kassaskåp!!
    Men vi har försökt, men det hjälper ju inte

    Makens förslag i dag var att vi skulle leka! Finns många långa tomma korridorer här i källaren på lassa (är tre övernattningsrum, ett kombinerat kök och tv-rum) så han skulle jaga mig genom korridorerna...
    Jag gick bara med på det om jag fick hoppa groda, det får jag

    I förrgår spårade vi ur totalt... då blev det i alla fall klart att jag inte skulle få cytotek för att utplåna livmodertappen, eftersom den redan var borta...
    Förra gången jag fick det så kollade jag sen vad cytotek var.... en tablett mot halsbränna


    Användningsområde

    Cytotec används för att läka sår i magsäcken samt i förebyggande syfte för att förhindra uppkomst av sår i magsäck och tolvfingertarm hos patienter med ökad risk för sår vid behandling med läkemedel mot inflammation och värk.

    Då kommer ju förstås frågan:
    -Vem fan kommer på tanken att den ska stoppas upp i vagina för att starta förlossning??? Hur tänkte den personen??
    -Oj, jag har halsbränna, det blir säkert bättre om jag tar eländet som stolpiller,
    men inte i baken utan....

    Jamen hallå!!!
    Men då kom maken på en som han tyckte strålande idé:
    -Älskling, jag tog ju ut mina Nexium igår (mot bla halsbränna), det är ju 100 st, om du står på händer tömmer jag hela burken i dig, tror du inte det funkar??

    Blahaaaa.. jag vill ha inside brus i så fall så det blir lite roligt

    Vi uttråkade och less???? JAAAAAAAAAAAA

    Enda stället jag känner nåt idag är i mina höfter för jag får så ont av att ligga på sida

    Nu ska jag sluta terra er och läsa tanttråden och om Sonjas styrelse!

    Blomman, vad var det jag skrev igår, ni kommer att ha en underbar trädgård
    Skönt med bra granne!! 

  • Leksi

    Heej Bruttan!

    Vad kul att höra ifrån dig! Så spännande det är nu!
    Skönt att du inte har några bakterier men jag hoppas för er skull att förlossningen sätter lite fart snart!

    Här är det lugnt lugnt lugnt... Fast jag har skitont i bäckenet. Det blir verkligen värre för varje dag nu och kommer det fortsätta så här kommer jag behöva rullstol snart. Idag var vi och handlade på Coop och efter det kan jag knappt gå.

  • Hvidbrud

    Åh, leksi, det där minns jag... Fy, det är inte roligt alls! Ta det bara lugnt och skicka maken på inköpstur! Du sover med en kudde mellan knäna väl? Det hjälper jätte mycket!
    Snart kommer din lilla loppa! Vet ni om det blir en tjej eller kille?

  • passionsblomman

    Leksi, nu håller du dig LUGN tills bebis anländer! begrips! För det är inte bra alls att påfresta det stackars bäckenet när du får sådär ont. Ligg still!

    Bruttan, jag hoppas grodan behagar komma snart, innna ni ballar ur alldeles... Inside brus...

    AAAAAAAAAAAAAH jag har sågat idag igen så jag har så saaaaatans ont i armarna att det gör GÖÖÖRont att skriva!
    Åsså har vi släpat ris som galningar och eldat det nere vid ån. Det blev korvgrillning till middag som av en händelse.

    Vår trädård...herregud! Vi kommer att kunna var id en och arbeta järnet varenda dag hela sommaren och ändå inte bli klara! Jag har börjat försöka gräva om en rabatt som de dels stoppat ner direkt olämpliga växter i och dels låtit växa igan fullständigt. Det kommer att bli ett evighetsarbete. Och egentligen gillar jag inte ens rabatten in the first place.

  • Fjällbruttan

    Leksi, lyssna på de klocka damerna!!! Ta det lugnt!! Kudde mellan knäna, värmedyna på bäckenet och en sak till:
    -Glöm för jösse namn inte att det tar MINST tre månader efter förlossning innan bäckenet är stabilt igen så TA DET LUGNT!!
    Jag tror du får se din bebbe för mig

    Här har det varit så lugnt att jag sov tre timmar i eftermiddag.... så uttråkad att jag tröttnade på att vara vaken!
    200 bitars barnpussel lagt och sen middag hos makens faster och farbror, jättetrevligt
    Så imorgon ska jag dit och byta till sommardäck på fasterns bil och bryta upp ett plåttak... vad ska man annars göra en söndag??

    Kram

  • Hvidbrud

    Ler åt bilden i mitt huvud av höggravida bruttan på ett plåttak med ett kojärn i högsta hugg! Härliga du! Det ska nog få ut grodan, har ju hört att fönsterputsning sätter igång, men att bryta upp ett plåttak borde väl vara av samma kaliber?

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan