• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

    HEJ!!!

    NÄ, ingen groda!!!
    Envis som sin far... och jag är så JÄVLA less!!

    LÅng rapport:

    Vi åkte in tisdag natt, molande mensvärkar och 7 minuter emellan...
    men vi har ju långt, och varken alvedon eller dusch hjälpte...
    Så kommer vi in, magen får vittring på ctg-apparaten och vips!
    Inte en jävla sammandragning! Fick sova på mysrummet.
    Dagen efter skulle vi sättas igång, men då spröt det barn i förlossningssalarna (finns hela två stycken...)
    Avvakta.... SHOPPING var det som gällde.. är man tokig när man köper en skinnjacka till äldsta dottern för man har tråkigt?? JA
    Maken är ännu knäppare, han köpte en hatt åt mig

    Torsdag, fucking jälva födelsedag utan barnen, inkl Grodan som gömde sig denna dag med... läkaren kom och meddelade att jag har inga bakterier just nu, MYCKET bra, men då finns inte det nån medicinsk anledning att sätta igång än... BLÄÄÄ
    Men det är bebis som är viktig, inte hur tråkigt jag har.... Dock visade en gyundersökning att jag var öppen 1,5 cm..
    Mer shopping och en god middag med maken, SD igen var sjunde minut, som givetvis försvann då vi kom på BB igen...

    Lugn natt och i morse så kom min snälla läkare, pillade lite igen, 4 cm, tjhooo!!!
    Så  hon gjorde en hinnsvepning, AJ... och skrev ut oss till patienthotellet och sa trevlig helg
    Chefsbarnmorskan spände ögonen i maken och sa:
    -Jag säger bara: Färdknäppen!!!
    Det går att mysa på patienthotellet

    Så shoppingen idag blev trådlöst bredband så jag kan prata med er....
    Middag hos makens farbror...
    och ja, vi har försökt...med färdknäppen, men än inget resultat, men jag kan säkert locka maken ikväll igen

    Jag är desperat, uttråkad och längtar efter mina barn så jag gråter emellanåt...
    Tack underbara ni för alla hälsningar jag fått via Blomman!!
    Det hjälper att hålla humöret uppe!!

    Och GRATTIS Heloise!!! Så glad för er skull!

    Nu ska jag läsa ikapp om jag hinner

    Kram kram kram

  • Fjällbruttan

    Nu  har jag läst ikapp

    Hvidis, beklagar sorgen,men jag måste erkänna att jag log åt gungande E... snart kryper hon*hjärtar*

    Lanovia, hade velat se makens min när lillan fick et så bra grepp
    Och förstår precis hur du känner med dessa "dolda" kommentarer... urk!

    Sonja, tvätta fönster??? För att se askan?? Så dumt, rekomenderar vitt vin och tv istället

    Här kom ambulanshelikoptern just neddimpande så de törs i alla fall flyga den ikväll.

    Ninnis, kramar i massor! Hoppas det blir lite bättre i helgen när du har myspojkarna hemma!

    Blommis, tack min vän för att du finns!! Och om jag gissar rätt så kommer din trädgård vara underbar redan i år, och ur vacker kommer den inte vara då om 5 år?

    Andbeyond, följ ditt hjärta!! Du har ett klokt hjärta, så våga lyssna på det

    Daa, kramar till dig och skickar ver en stor dos + pulver

    Villemoa, hoppas du mår bättre och att det går bra att jobba!

    Just nu är det stopp i hjärnan men en sak vet jag:

    Fan vad jag har saknat er och jag har skrattat och gråtit när jag läst ikapp,
    det var tom. så maken kommenterade att du verkar lite lugnare och gladare nu,
    måste var skönt att kunna fördriva tiden så en stund!
    Ja, det har det verkligen varit!!

    Tack för att ni finns!!

  • Fjällbruttan

    Oooopssss... upptäckte att tantvarning-tråden är stängd...
    finns det nån länk??

  • Hvidbrud

    Fick ju inte grattat dig igår! Grattis i efterskott!
    Snart kryper den lilla. Just nu ser hon så underbart förvånad ut när det går bakåt istället för framåt!

  • passionsblomman

    Bruttan så du är här nu! Vad BRA! jag har kikat lite oroligtpå luren och undrat vad tystnaden betytt. Men du är ju HÄR-all is right with the world...

    Vi har sågat som galningar i våra lindar och skurit ner stora delar av häcken med berått mod.
    Fast en gubbe kom förbi, tvärnitade med bilen, hoppade ut och sa uppfordrande till min sambo-"ja ni måste faktiskt ta ner häcken här, för man har ingen sikt i korsningen". Inte "hej" och jag heter och välkommen till byn eller så, nä nä..dennna gubbe hade laddat som fan för sin order. Och man undrar ju"vad tycker du det ser ut som att vi GÖR härute då?"
    Och det värsta är att när någon är så där mot min karl, då är reaktionen vanligtvis att han blir helt motvalls och skulle mycket väl kunna vägra i sten att någonsin klippa häcken.

    Nu har vi iallafall klippt massor och vet ni vad? Jo, när vi stod på trappen och sa "nä nu orkar vi inget mer" då kom grannen över med några öl och sa"de här är ni jäklar i det värda och nu får ni väl GE er för idag! skål på er!" och så tog vi en öl allihop på trappen och sedan for vi och käkade på restaurang. (fast inte grannen då) SÅ mätt och så belåten och SÅ ont i armarna!

    Och SÅ gullig granne! Hon gav mig två påsar frysta kantareller också och sa "hoppas ni känner er välkomna hit!"

    Imorgon ska vi såga mera...

  • Sonja68

    Blomman, blir varm om hjärtat när jag hör om era trevliga grannar. Han som gnällde om häcken hade säkert laddat upp... har säkert bara dåliga erfarenheter av förra grannen, så ta det inte personligt
    Vettiga grannar är guld värt!
    Med mitt X bodde vi i ett bostadsområde en bit utanför stan. Där hälsade inte grannkvinnan fastän vi stod i varsitt land ca 10 m från varann, utan någon häck eller nåt som skilde oss åt. INgen som pratade eller kom och hälsade välkommen. Där stod husen ändå tätt.
    Hit hann vi inte mer än börja köra första släpvagnen med grejer till garaget, nån vecka innan vi började flytta in, så kom grannarna genast och presenterade sig, hälsade välkommen. När vi väl flyttat in kom de med jordgubbar till flickorna, gurkor o tomater från sina växthus, nybakta kakor, ja Gud vet allt, och tyckte det var SÅ roligt att vi flyttat hit och särskilt att vi har barn och ett på väg!!!!
    De är så bra våra grannar, för de är inte påträngande på något sätt, men vill man ha kontakt så är de redo s a s
    Vi har lekparksfest varje år i början av juni. (Det finns en lekpark inbäddad mellan husen här). Alla barnen leker och de vuxna har knytkalas med grillat osv. Starksprit går bort men vin är okej. Barnen leker och bekantar sig igen (man kan ha hunnit glömma varandraa under vintern då lekparken legat under 1,5 m snö) och föräldrarna uppdaterar sig om vilken unge som hör till vilken förälder. Sen spelar vi fotboll och brännboll (vuxna mot barnen förstås). NÄr det blivit sovdags för barnen brukar vi vuxna sitta kvar och mysa, dricka vin, gå över till varannn och kolla byggprojekt, bastun osv. Skitkul är detta har de haft tradition i 15 år. De menar att barnen är ALLA vuxnas ansvar och att det är otroligt värdefullt att känna till barnen i kvarteret och att alla håller koll på dem. Nåt kan ju också hända och då är det bra att veta att det där är Tanja, Sonjas och Ryssens flicka som bor i "Vita huset".

  • Sonja68

    Bruttan, håll ut! Snart så håller du i Grodan Boll
    Tänkte föreslå färdknäppen, men ser nu att ni redan tillämpar den
    Champagne och jordgubbar då? Provat det?

  • Sonja68
    Hvidbrud skrev 2010-04-16 21:15:50 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3724663.htm... här bruttan! Så kan du läsa om Sonjas styrelse! Underbart! Blir så där fnissig när jag tänker på det! Hihi!
    Hihihihi, visst är det hysteriskt roligt?! Fick en hälsning i e.m. "från Styrelsen i en hyrbil någonstans i Hamburg. P.S. Calais-Kalix 270 mil..."

    De var så viktiga när de drog iväg till U.K. (som de säger) på styrelsemöte... fniss... De har fått flera pikar på sms o telefon idag om att "nu har ni tid att PRATA" och "Teambuilding på hög nivå" osv. hehehehe!
    Ja men tänk att man betalar dyra kurser i Teambuilding och här får de det som en skänk från ovan. Same, same but diffrent: Lös uppgiften! Samarbeta! Varsågod.
    *skrattar igen så tårarna trillar*
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan