• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Hvidbrud

    LÄnken funkar fint! Jag håller tummarna att de har massor av tid och plats till er när det blir dags! (snart!!)

    Min mans morbror dog i går... Sorgligt och tungt. Han var bara lite över femtio. Så sorgligt. Så vi har gått och gått och gått idag, och suttit i solen och pratat och hållt hand.

    Jag har köpt fila-mbt skor idag. Mkt billigare än prginalen, men de ska vara lika bra. Oj vad jag fick ont i fötterna! Tror jag har använt muskler jag aldrig fått fatt i innan. Blir nog ömt i morgon...

  • Hvidbrud

    Åh, har du åkt på den nu stackare. Det var precis så vi har haft det här också. Så tråkigt när man får ställa in! Men du ammar hu, då brukar de små inte bli lika sjuka.
    Skulle egentligen till E's kusiner i morgon men lilla Mira har haft feber och det vill vi såklart inte smittas av och vill låta dem vila upp, så det får bli en anna gång...
    Krya på dig gumman!

  • passionsblomman

    Ankan, härifrån Casa Passion vill vi-min son och jag- meddela att det namnet är nog ungefär det finaste, bästa namn en liten pojke kan få och det är GÖTT att de enda två grabbarna i den här tråden har föräldrar med så gott omdöme och smak...

    Bara för det blir jag lite extra rörd över din Benjamin.

    Bra jobbat med förlossningen förresten!

  • passionsblomman

    Leksi, det kommer att ordna sig! Jag lovar och svär på att vi inte behöde känna av hur fullt upp de hade på SÖS vår natt, det var totalt knökfullt och folk födde i hissen...men vi märkte aldrig av annat än full proffsighet, vnligt bemötande och all hjälp vi behövde.

  • passionsblomman

    Jag mår bra!
    ...nu vill säga, för nu har jag skitit! Ursäkta....
    jag har haft så in i jävulens ont i magen i massor av dagar! Först fick jag mensvärken from hell från och med torsdagkväll när det drog igång på allvar. Sedan blev jag ovanpå det helt gasad i magen och senare totalförstoppad... Very nice!
    Usch vilka vidriga dygn. Igår tog jag två tabletter duolax och gick och la mig. I morse klockan fem vände någon min mage ut och in. Sedan har det iofs varit alldeles ömt i hela magen, men det är åtminstone typ tomt nu.

    Nu de senaste dagarna har jag gjort något jag inte ägnat mig åt alls sedan vi flyttade: jag har legat och läst! Jag älskar att läsa men har inte haft ro till det. Suttit på min veranda, druckt kaffe och läst, legat i sängen och läst...underbart!

    Sedan hade jag min son hemma från skolan igår, för han var så hängig, så vi spelade TP, läste Harry Potter och så. Mysigt.

    Och så är jag så STOLT över honom! Jo, för idag kom han inrusande och sa
    "idag har jag inte tid att träffa dig så mycket mamma"
    "Nähä?"
    "Nä, för nu har majblommorna kommit och jag måste ut och sälja!"

    Jag trodde verkligen inte att han skulle våga eller vilja sälja några majblommor. Jag hade väldigt fel! han tycker det är skitkul och sålde hela eftermiddagen och nu har han bara 14 små blommor och en bildekalblomma kvar!
    Och han gjorde verkligen rätt som drog direkt ut och körde igång, för när han varit ute sin första drygga timme så exploderade byn av barn med gröna väskor. Och vi bor ju i en LITEN by, så där tror jag han fick mycket vunnet. Och på fotbollen pratade hans tränare väldigt gott om honom för mig så jag blev så glad över att det finns vuxna som ser honom.

  • passionsblomman

    Okej, jag hade loggat ut och stängt ner, men nu blev det ju braskande nyheter:

    STOPPA PRESSARNA!

    BRUTTAN ÄR PÅ VÄG TILL BB!!!! Jo för nu hade det molat hela dagen, så det säkra före det osäkra. Hon tror hon får vänta hela natten och typ sova. det är jag inte lika säker på...

    LYCKA TILL BRUTTAN HEJJA HEJJA HEJJJA!!!!!!!

    Over and out so far.

  • Sonja68

    Hejja Bruttan o Grodan! Jag tar gärna några värkar så Bruttan får hämta andan!! Kom an bara
    Åh, så spännande...iiiiiihhhhhh!

    Blomman; Hoppas jag får tillfälle att träffa dig och din mysige son någon gång Ja och sambon oxå förstås.
    Men du berättar så fint om din son att jag blir alldeles varm i hjärat. Vilken go kille ♥ Med vackert namn

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan