• Daa

I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

• Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-04-12 18:25:58 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/baby-svart-skadad-...Nu då?

Fullständigt vedervärdigt!!
    Det är ju det som är så viktigt med barn, att komma ihåg att det är ett ögonblicksverk..
    de är ju snabbare än illrar!

Hade inte tänkt skriva det men igår VRÅLADE jag åt både maken och min far...
    Meddelade båda högt och tydligt att jag tog en ledig dag, lilla vild var inte mitt ansvar, har ni hört det nu??Ja, från båda. Går ut och sätter mig i solstolen,
    maken tar utt lilla vild, hon klättrar i snhögar och grejar, helt plötsligt går han in, men pappa är ju ute bredvid henne, två sekunder senare går den f-n också in och så hör JAG lilla vild skrika!! Rusar upp (JA; AJ!!!) och springer, för hon har trillat ner i vårt JÄVLA HELVETES förbannade krondike och åkt genom isen!!!
    Tack gode gud så hade hon bara benen nere, vad fan som skulle hänt om hon kanat med huvudet före gör mig så skräckslagen så jag gråter!!

JAVLA IDIOTER till karlar!!! Gissa om jag bad båda dra åt helvete och satt länge och värmde mitt pyre!
    En sekund är en evighet i bland.....

Hoppas det lilla barnet klarar sig och att familjen får mycket hjälp!

• Villemoa

Bruttan: nu är det spännande tider!! Grattis i förskott om du inte hinner in något mer! Kan också ta några värkar, måste ju träna inför november

Daa och Ninnis: många, långa kramar!!

lanovia: inte glöms du bort inte!

Idag var första dagen på jobbet på 2½ vecka, det gick bra men jag känner av illamåendet. Men, det är hanterligt än så länge. Nu är jag bara dödstrött så det ska bli skönt att gå och natta Moa. Ända sen hon fick eget rum innan jul har hon sovit mellan oss man saknar ju det lilla pyret när hon inte ligger i samma rum så hon sover hos oss och det är såååå mysigt!!

Kramar till alla!

• Ankan80

God morgon allesammans!

Spännande nu med Bruttan och Leksis bebisar!!

Tittar in en liten kort sekund. Jisses vilken omställning men ack så härligt!
    Är själv hemma nu på fm då maken var tvungen att jobba en sväng.
    Benjamin, som sonen skall heta, ligger o snusar gott bredvid mig.

Skall försöka skriva lite om förlossningen sedan.

Kraaaaam

• Hvidbrud

Åh, ankan! Världens finaste pojknamn har ni valt! Det har vi på toppen ab listan också!
    Visst ör det en omställning som heter duga! Helt underbart!
    Är så nyfiken på födseln och hur det går nu, med amning och nattsömn ect. Kramar till hela lilla familjen!

• Ankan80

För de som orkar läsa....

Det hela började med att jag var hos BM på rutinbesök.
    Berättade då att jag hade problem med klåda sen en vecka drygt.
    Skickades till sjukhuset för samtal med läkare och provtagning av gallsyra och bilirubin skulle göras dagen efter.

Väl på sjukhuset fick jag göra en ctg-kurva och den såg bra ut.
    Läkaren kom med frågor och försvann sen på jouruppdrag.
    När hon kom tillbaka så sa hon att hon ville göra ett UL för att kolla läget.
    Hon gick iväg en sväng igen och när hon kom tillbaka så sa hon att eftersom det skulle ta en vecka för att få provresultaten så ville de sätta igång mig samma dag! Jag var ju fullgången och skulle det vara för höga halter av gallsyra var det dumt att riskera något.

Tänkte inte så mycket på det när hon sa det, men sen gick det upp för mig att det faktiskt var dags *gulp*

UL gjordes och det såg bra ut. Bebisen mättes för att skatta vikt o storlek. Läkaren kollade tappen och den var 1,5 cm lång och så var jag öppen 1,5 cm! Det var ju goda nyheter. Hon gjorde en hinnsvepning samtidigt.

Fick ringa maken o säga att det var dags. Fick ett rum på förlossningen, lite mat och tidningar att läsa.

Hinnsvepningen gjorde att jag fick värkar lika de i lördags.
    Det var meningen att jag skulle bli igångsatt med piller, men eftersom jag hade såpass med regelbundna verkar, så skulle de ta hål på hinnorna i stället.

Det var inte helt lätt, eftersom jag inte var så öppen, men funkade till slut. Klockan var då 19 på kvällen.
    Verkarna kom igång ordentligt och kom med 3-4 min mellanrum, starkare och svagare.
    Vad är det här tänkte jag. Man skall ju få vila emellan

Verkarna tilltog i styrka men var fortfarande bara öppen 2 cm.
    Fick duscha, vilket jag inte gjorde så bra. Blev alldeles för varmt och när jag kom ut igen så blev det lite mycket när värkarna återigen började kännas.

Fick sitta på en pilatesboll och tog lustgas, fick sterila kvaddlar (Aj) och till slut Epirdural.
    Hade tur för jag började helt plötsligt öppna mig snabbt och vid kontroll var jag öppen 7 cm, vilket ju är gränsen för att epiduralen skall hinna värka. Narkosläkaren var i rummet intill så det passade bra. Det gjorde inte alls ont i jämförelse med kvaddlarna så ta inte detta!

Sen blev det väldigt skönt och fick vila någon timme. Fick en dos till innan det började bli skarpt läge.
    Vid 6-tiden började det tycka på som in i där bak det blev sjukt jobbigt igen.
    Sa ett antal ggr att nu vill jag inte mer

Fick krysta ett bra tag innan han sjönk ner i förlossningskanalen. Var liksom fast ovanför.

8.28 kom han äntligen ut! 12,5 timmar senare. Blev sydd med 2 stygn på två ställen så det var skönt att det inte blev så mycket.
    BM var mycket duktig coach, så man får väl tacka henne för detta. Jag hade tryckt på om jag inte blivit stoppad.

Sen blev det frukost och fotografering av den lille.
    Vi var inlagda på BB 2 dagar innan vi åkte hem.

Har haft lite problem med amningen för liten kom efter i sugandet och blev sedan för svag och skrek bara när jag skulle lägga till honom.
    Vi åkte till amningsmottagningen igår för att få hjälp i form av extra tillägg efter amning och en bröstpump till mig så att produktionen återigen kom tillbaka (=kossa).

Så nu har vi en betydligt lugnade bebis och det funkar bättre med amningen nu.
    Skall in och kontrollväga honom i morgon för att se att han ökar i vikt. Han hann gå ner 200 gram.

Kram kram

• Hvidbrud

Åh ankan! Vad fint! Underbart att höra. Heja dig! Urkvinnan där!
    E gick ner 250g innan hon började gå upp, det är ju helt normalt. De har ju liksom en matsäck med sig från magen, som min barnmorska förklarade. Massor av kramar från en kossa till en annan
    vad häftigt att du kom igång av hinnesvepningen och att du slapp dropp!

• Ninnnis

Vad skönt att allt gick bra till slut, Ankan!

Hoppas ni landar i allt det nya och kan njuta av lille B

• Ankan80

Hihi...Muuuuh

Kram Kram

Hvidbrud skrev 2010-04-13 10:16:16 följande:
    Åh ankan! Vad fint! Underbart att höra. Heja dig! Urkvinnan där!E gick ner 250g innan hon började gå upp, det är ju helt normalt. De har ju liksom en matsäck med sig från magen, som min barnmorska förklarade. Massor av kramar från en kossa till en annan vad häftigt att du kom igång av hinnesvepningen och att du slapp dropp!
Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan