• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • Fru E

    Nenne-en halv dos ovitrelle varannan dag efter äp har jag läst, har något med att göra att man ska stärka slemhinnan och kroppens produktion av progesteron eller nåt. En del som börjat blöda tidigt har provat detta så därför jag var nyfiken.....

    Cicci-nästa försök är när tanten behagar komma igen, förhoppningsvis start i början av maj

  • FruCicci

    AM, jag har alla uppgifter till dem då det hänger på anslagstavlan....
    Just nu hänger de och dinglar utanför mitt fönster...
    De har hakat bort från fasaden, då det har kommitin vatten emellan (pga snön) nu ska de väl spackla på cement och måla misstänker jag.... Jag kollar och smsar dig!
    UR SMART att slippa alla fula ställningar, det är ju fantastiskt att se dessa gobitar istället plus att man har barn som står still coh är facinerade varje morgon när man ska iväg .... och även när man kommer hem, om man gör det i tid innan de går......

  • FruCicci

    Var är Mugglan.....?
    Fulvickar du på tårna nu igen och dricker champagne på jobbtoaletten?

  • nennesjuttioåtta

    Cicci
    OOOuuchhh, stackars dig som måste vara hemma och se de där klättrarna hänga och dingla!

    Oupsie
    aha, ja hon kanske ska stimuleras i hjärnan istället för att springa sig trött. Men det är ju kanske en massa kåta hannar därute som lockar också. Hon blir lugnare när hon är inomhus, än när hon får gå ute (hos kattvakten var hon bara inne hela veckan och var hur lugn som helst ) Såna där feromoner kanske vore något?

  • nennesjuttioåtta

    EA
    jaha, jag trodde ovitrelle var ägglossningsstimulerande medel och inte hade något med slemhinnan tt göra, men man lär sig något varje dag.

  • Lapinette

    Fru E - står mig också frågande och ovetande om denna "nya metod". Never heard about!

    Cicci - enjoy the view! Och attans vilken Frullan hade då!

  • nennesjuttioåtta

    EA
    har du läst på FL eller gör de så på din klinik?

  • snaily

    Freeeeeedaaaaaaaaaag! Och jag är ledig! (Hur jag nu lyckades med det trots sjuka kollegor...)

    Nenne
    Ljudisolerad bur, fullproppad med Feliway (feromoner), med en lampa tänd i så hon tror att det är dag och bara vill sova. Skämt åsido, har inga bra tips tyvärr.

    Telis
    Nej, Falun vill inte träffa mig igen *snyft* Ska fylla i ett frågeformulär och skicka tillbaka till dem bara. Nu är det väl barnmorskan nästa som jag förstår! När brukar man skriva in sig egentligen?

    Åhå, så Frullan har åkt till Egypten, gud så härligt! Vart var det de skulle resa?

    EA
    Hmm, kanske kan stämma det där med Ovitrellen, det är ju hcg-produktionen som triggar äggstockarna att producera mer progesteron - fast efter en IVF tar man ju ändå en himla massa extra progesteron så jag fattar nog ändå inte vitsen.

    Cicci
    Coolt med sån underhållning precis utanför fönstret!

    Lyxfrukost blev det här!
    Gick en hundpromenad bort till bageriet före frukost, och köpte två sorters apgoda surdegsbröd, som jag mumsat på nu tillsammans med fjällyoghurt, juice, te och kokt ägg.
    Inget illamående idag med andra ord.

  • nennesjuttioåtta

    snaily
    åååh jag som hoppades att du hade något supertips på odrägliga katter!!!! Kan man köpa feromoner på djuraffären eller måste man till veterinären?

    Gött att du inte mår illa!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge