• Sussi08

    Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

    Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

  • Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • Diz

    Hej, vägdag igår. +0,1 förra veckan. Inte alls konstigt med tanke på att jag fuskat med både det ena och det andra. Nya tag i veckan

  • CeKe

    Usch.. jag tycker jag har varit rätt duktig den gångna veckan, förrutom en matglad start... men vågen har en annan idé. Den står helt plötsligt på 1 kg mer än förra veckan. Vet inte om jag lider av förnekelse, men försöker intala mig själv att det faktiskt är muskler som börjar byggas... höhö. Men faktiskt så känner jag mig stark och hyfsat slimmad och vältränad, så tja, inte vet jag...

    Start: 66,5
    Mål: 62
    Den här veckan: 64,2
    Fusk: mycket mat mån-tis, sen bra mat och träning med vila under helgen..

  • källerudd

    Jag måste nog hålla mig isolerad för att klara detta...Haft en vän här ikväll och hon ville köpa med sig pizza men det avstyrde jag dock blev det våfflor istället :S Men i morgon är det tränings dags igen...känner att jag denna veckan är nöjd om måtten gått neråt och vikten stått still..för neråt tror jag inte vågen gått :( dumma fest i fredags. men får väl köra hårt ons, tor nu...vägning på fredag igen

  • varelse
    källerudd skrev 2010-01-26 19:49:36 följande:
    Jag måste nog hålla mig isolerad för att klara detta...Haft en vän här ikväll och hon ville köpa med sig pizza men det avstyrde jag dock blev det våfflor istället :S Men i morgon är det tränings dags igen...känner att jag denna veckan är nöjd om måtten gått neråt och vikten stått still..för neråt tror jag inte vågen gått :( dumma fest i fredags. men får väl köra hårt ons, tor nu...vägning på fredag igen
    Jag undviker så gott jag kan att fuskväga mig när det inte är väg- och mätdag. Det är så mkt som gör att det kan variera. Framför allt vätskebalansen gör att det kan skilja ett kilo hit eller dit mellan två dagar. Jag blir mest nedslagen och sätter alltför stor press på mig själv om jag väger mig mer än en gång i veckan. Eg borde jag nog väga mig varannan vecka. ;)

    Bra att du styrde av pizzan!! Starkt jobbat! Våfflor kanske inte var något dunderalternativ, men å andra sidan så måste man få unna sig ibland också!! Så länge man inte gör det varje dag eller i omåttliga mängder. Det tycker då jag i alla fall! Kämpa vidare! Du kommer klara det!! *peppar*
  • varelse
    CeKe skrev 2010-01-26 15:04:12 följande:
    Usch.. jag tycker jag har varit rätt duktig den gångna veckan, förrutom en matglad start... men vågen har en annan idé. Den står helt plötsligt på 1 kg mer än förra veckan. Vet inte om jag lider av förnekelse, men försöker intala mig själv att det faktiskt är muskler som börjar byggas... höhö. Men faktiskt så känner jag mig stark och hyfsat slimmad och vältränad, så tja, inte vet jag...Start: 66,5Mål: 62Den här veckan: 64,2Fusk: mycket mat mån-tis, sen bra mat och träning med vila under helgen..
    Sådär är det för mig med ibland. Att man plötsligt står 1kg plus en vecka. Det kan bero på en mängd saker. Bland annat spelar vätskebalansen i kroppen en stor roll i det hela. Om man tex har mens så håller kroppen mer vatten än vanligt och det kan göra skillnad på vågen. Även om man ätit relativt mycket dagen innan väg- och mätdagen. Eller som du säger, om man bygger muskler (eftersom de ju väger mer än fett!).

    Jag tycker ändå huvudsaken är att man MÅR bra och det låter det ju verkligen som att du gör!! Kämpa vidare bara, så kommer du fram dit du vill så småningom. Ett kg hit eller dit är ingen katastrof så länge man håller koll! Och mäter man sig så kan man ju nästan avgöra om det är muskler, för om du minskat i mått så borde det ju betyda att du "sköter dig" utomordentligt även om vågen visar på lite plus.
  • KatjaB

    nu jäklar.. började ju först med att äta bra men tappade motivationen där ett tag, jul och hela december egentligen var bara fusk fusk fusk Men nu har jag skaffat träningskort och börjat äta rätt åter igen..

    Hur gör ni, går ni bara på vågen eller mäter ni er?

  • varelse
    KatjaB skrev 2010-01-27 17:47:54 följande:
    nu jäklar.. började ju först med att äta bra men tappade motivationen där ett tag, jul och hela december egentligen var bara fusk fusk fusk Men nu har jag skaffat träningskort och börjat äta rätt åter igen..Hur gör ni, går ni bara på vågen eller mäter ni er?
    Kanoners!! Vad bra du är!

    Jag både väger och mäter mig en gång i veckan (söndagar). Fast jag mäter inte så jättemycket, bara midjan för tillfället. Hehe. Jag försöker äta bra och regelbundet, dricka mycket vatten (är dålig på det, väääldigt dålig) och sedan promenera minst 3 dagar i veckan (men helst alla 7) samt styrketränar 2ggr per vecka.
  • CeKe

    Varelse: tack så mycket Egentligen är jag väl lite larvig som promt ska ner två kg när jag egentligen inte behöver, men jag VILL det. hehe. Och så är jag rädd för att gå upp en massa igen (gick ner 15 kg för 1½ år sen).

    Suck, var på en instruktion på nya gymmet igår. Typiskt nog, eller kanske egentligen bra, så drog nacken till efter första maskinen och sen var det tufft att fortsätta gå igenom maskinerna. Det som var bra var ju dock att instruktören är massör och typ nån slags personlig tränare (tror jag) och började direkt känna på olika punkter i nacken/ryggen och så fick jag veta varför jag så lätt får nackspärr och ett träningsprogram för att stärka musklerna som spökar! Så även om jag svär över en stel nacke, så var det ju bra att det hände just då Men det hindrar helt klart träningen ett par dar!

  • källerudd
    varelse skrev 2010-01-27 17:35:42 följande:
    Jag undviker så gott jag kan att fuskväga mig när det inte är väg- och mätdag. Det är så mkt som gör att det kan variera. Framför allt vätskebalansen gör att det kan skilja ett kilo hit eller dit mellan två dagar. Jag blir mest nedslagen och sätter alltför stor press på mig själv om jag väger mig mer än en gång i veckan. Eg borde jag nog väga mig varannan vecka. ;)Bra att du styrde av pizzan!! Starkt jobbat! Våfflor kanske inte var något dunderalternativ, men å andra sidan så måste man få unna sig ibland också!! Så länge man inte gör det varje dag eller i omåttliga mängder. Det tycker då jag i alla fall! Kämpa vidare! Du kommer klara det!! *peppar*
    Nej jag vet..men jag tänkte att våfflor kan jag styra själv hur många + att jag inte behöver ta grädde, glass, sylt och socker på..men nästa gång får det bli något ännu bättre =)

    Tack för peppningen...

    Tränat 30 min idag oxå *stolt* snart väg och mätdag hoppas måtten visar positivt är ganska säker på att det inte hänt jätte mycket på vikten..
  • varelse
    CeKe skrev 2010-01-27 19:53:11 följande:
    Varelse: tack så mycket Egentligen är jag väl lite larvig som promt ska ner två kg när jag egentligen inte behöver, men jag VILL det. hehe. Och så är jag rädd för att gå upp en massa igen (gick ner 15 kg för 1½ år sen).Suck, var på en instruktion på nya gymmet igår. Typiskt nog, eller kanske egentligen bra, så drog nacken till efter första maskinen och sen var det tufft att fortsätta gå igenom maskinerna. Det som var bra var ju dock att instruktören är massör och typ nån slags personlig tränare (tror jag) och började direkt känna på olika punkter i nacken/ryggen och så fick jag veta varför jag så lätt får nackspärr och ett träningsprogram för att stärka musklerna som spökar! Så även om jag svär över en stel nacke, så var det ju bra att det hände just då Men det hindrar helt klart träningen ett par dar!
    Äsch, varför skulle det vara larvigt? Klart man vill hålla koll på sig själv, särskilt om du gick ner sådär mycket för 1½ år sen! Förstår din rädsla att hamna där igen, så att säga.

    Tur i oturen får man välj säga om träningspasset! Önskar någon kunde tala om för mig varför jag får så hiskeligt ont i huvudet efter att ha utfört övningar på golvet... Men hittills har ingen lyckats. Jag har provat alla knep folk kunnat komma på för att försöka utröna vad det är, men än så länge ingen lycka. Jag är väl helt enkelt lite konstig eller nåt.
Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?