• Sussi08

    Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

    Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

  • Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • MissCuticle

    Det går såå mycket låångsammare att gå ner i vikt när man ligger på normalvikt (BMI). Så frustrerande! Men men, vad gör man.. Det är bara att fortsätta kämpa


    JollyO skrev 2010-01-25 15:10:36 följande:
    Är nu ett halvt kilo från BMI 24,9! Hurra!Lite segare med viktminskningen nu och jag har varit lite yr de senaste dagarna. Har fuskat med grönsaker i lördags och kyckling igår. Ska ändå försöka en vecka till med pulver..!
  • varelse
    soonAmrs skrev 2010-01-24 14:31:48 följande:
    Jag är oxå med i viktklubb och jag skulle kunna tänka mig att du måste äta mer. För äter du redan mindre än vad du ska, och sedan tränar bort ännu mer, så går ju din kropp på svält och då, så fort du äter nåt så lagras det i kroppen.. Tränar man mer så måste man äta mer ..
    Men det där är ju så hiiiimla svårt! Att äta lagom i förhållande till hur mycket man rör på sig, menar jag. Jag är dock inte med i Viktklubb så jag kan inte fylla i något interaktivt formulär för att se "hur det går", så att säga. Jag försöker gå lite på känn och äter tills jag är mätt, men ser till att äta mig mätt på bra mat (äter enligt GI). Hoppas att det fungerar även i längden bara!!
  • varelse
    källerudd skrev 2010-01-24 11:40:46 följande:
    Vad duktiga alla är!!!! Snart ny vecka och nya tag...Ja är motiverad och fundera på att leta reda på sambons gamla skidor och ge mig ut en sväng =)Men först ska jag leta reda på alla adresser till alla gäster..
    Hoppas du hittade skidorna och fick en skön tur! Själv blev jag utlurad på längdskidor för någon vecka sedan. Det slutade med en stor bula på underarmen och ont i handleden efter en rejäl vurpa. Tycker att fästmannen kunde informerat mig om god fallteknik _innan_ jag föll och inte efter...

    Hoppas du hittar alla adresser utan alltför mycket bekymmer!! Det är ett åbäke att sitta och leta adresser... *nickar*
  • källerudd
    varelse skrev 2010-01-25 18:53:59 följande:
    Hoppas du hittade skidorna och fick en skön tur! Själv blev jag utlurad på längdskidor för någon vecka sedan. Det slutade med en stor bula på underarmen och ont i handleden efter en rejäl vurpa. Tycker att fästmannen kunde informerat mig om god fallteknik _innan_ jag föll och inte efter... Hoppas du hittar alla adresser utan alltför mycket bekymmer!! Det är ett åbäke att sitta och leta adresser... *nickar*
    Blev ingen skidtur tyvärr...men alla adresser är hittade, skönt..Bara något efternamn på någon pojk-/flickvän som saknas nu...

    Det där med mat tycker jag oxå är super svårt...Jag har i dag tränat 20 min cross, kört lite weel, planka, rygghävningar, armhävningar sammanlagt ca 30 min träning. Vad bör man äta efter det. Ikväll blev det en smörgås med två löskokta ägg, lite keso och en mango. Är det för mycket, för lite eller hur vet man???
  • varelse
    källerudd skrev 2010-01-25 19:11:46 följande:
    Blev ingen skidtur tyvärr...men alla adresser är hittade, skönt..Bara något efternamn på någon pojk-/flickvän som saknas nu... Det där med mat tycker jag oxå är super svårt...Jag har i dag tränat 20 min cross, kört lite weel, planka, rygghävningar, armhävningar sammanlagt ca 30 min träning. Vad bör man äta efter det. Ikväll blev det en smörgås med två löskokta ägg, lite keso och en mango. Är det för mycket, för lite eller hur vet man???
    Ajdå! Kanske en annan dag? Skönt att få rätt på alla adresserna i alla fall! Och det där efternamnet är nog snart fixat! *nickar*

    Ja, det är helt galet svårt. Jag åt bara en liten korvbit och drack ett glas mjölk idag eftersom jag bara gått en 40min promenad och det var bara någon timme kvar till middagen då... Vi får väl gå på känsla, vi som inte vet! Går vi ner i vikt/mått är vi på rätt spår. Eller nåt. *skrattar*
  • källerudd
    varelse skrev 2010-01-25 19:21:42 följande:
    Ajdå! Kanske en annan dag? Skönt att få rätt på alla adresserna i alla fall! Och det där efternamnet är nog snart fixat! *nickar*Ja, det är helt galet svårt. Jag åt bara en liten korvbit och drack ett glas mjölk idag eftersom jag bara gått en 40min promenad och det var bara någon timme kvar till middagen då... Vi får väl gå på känsla, vi som inte vet! Går vi ner i vikt/mått är vi på rätt spår. Eller nåt. *skrattar*
    Haha ja man får väl göra så...Så väger jag mindre imon bitt har jag ätit rätt ikväll väger jag mer, får jag väl äta mindre efter nästa träning =)
  • varelse
    källerudd skrev 2010-01-25 19:39:28 följande:
    Haha ja man får väl göra så...Så väger jag mindre imon bitt har jag ätit rätt ikväll väger jag mer, får jag väl äta mindre efter nästa träning =)
    *skrattar* Har du din väg- och mätdag imorn då? Annars är det kanske ett lite krasst sätt att mäta det på, tänker jag.
  • källerudd
    varelse skrev 2010-01-25 20:12:06 följande:
    *skrattar* Har du din väg- och mätdag imorn då? Annars är det kanske ett lite krasst sätt att mäta det på, tänker jag.
    Hihi nä inte förens på fredag..men jag brukar ju tjuvväga några gånger i veckan =)
  • empa83

    Ok! minst 5 kg måste verkligen av för att jag ska kunna ha min drömklänning som jag hittade idag, går jag ner 10kg är den för stor.... svårt det där;) fast hellre att man får ta in än att den sitter illa!

    Nu måste mitt onda knä läka så jag kan hopp å skutta på Friskis igen!

  • Diz

    Hej, vägdag igår. +0,1 förra veckan. Inte alls konstigt med tanke på att jag fuskat med både det ena och det andra. Nya tag i veckan

Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?