• Sussi0­8
    Äldre 11 Jan 14:04
    38949 visningar
    373 svar
    373
    38949

    Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?

    Jag tänkte gå ner så snabbt som möjligt innan vårt bröllop i juli genom att träna och äta så rätt som möjligt dvs ingen kur el liknande. någon fler? Ska vi hjälpas åt? Jag är inne på max 15 kg men vi får se :)

  • Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?
  • vimset
    Äldre 11 Jan 14:23
    #1

    Jag hänger gärna på.
    Gifter mig också i Juli och satsar på 10 kg tror jag.
    Tänkte precis som dig träna och försöka äta sunt.

  • 1 Grevin­nan
    Äldre 11 Jan 14:31
    #2

    Jag ska med gå ner lite, tänkte mig 4 kilo minst, men 5-7 kg vore inte helt fel, hoppas att det räcker att äta nyttigt, drick mindre alkolol och träna och röra på sig, attans att man jämt ska bli förkyld bara, så att man kommer av sig med träningen, men det var inte så många år sedan jag vägde 7 kilo mindre än nu, så det borde gå.... Har gått upp 10 kg sedan vi träffades, men jag är inte smällfet alltså, bara lite för mycket på magen.
    Tänkte tävla med min blivande man eller de andra nyckelpersonerna, men de vill inte...
    Så nu kör vi hårt!

  • Sussi0­8
    Äldre 11 Jan 14:49
    #3

    Vad kul! hur ska vi göra för att peppa, motivera varandra? Tips, förslag, råd?

  • tessom­ac
    Äldre 11 Jan 14:53
    #4

    Jag hänger gärna på!

    Gifter mig också i juli och börjar få lätt panik eftersom jag vill gå ner minst 20 kg tills dess och jul- och nyårsledigheten har inte varit så lyckade ur den aspekten.

    Mest panik har jag över klänning, jag har inte ens börjat att prova och vill inte göra det förrän 10 av de 20 kilona är borta. Men många affärer har ju låååång leveranstid. Hur gör ni?

  • Sussi0­8
    Äldre 11 Jan 15:33
    #5

    Jag tänkte gå och testa på första stället på måndag om en vecka så kanske jag blir mera motiverad :)
    På det stället (Mathildas fest) sa hon att hon hade leverens på 6-8 veckor under våren så det lät ju ok.

  • iregne­t2010
    Äldre 11 Jan 15:49
    #6

    jag vill också vara med (tänkte precis på att skapa en sån här tråd. Jag ska inte ner så mkt ca 3 kg men det är mina "sista kilon" som sitter väldigt hårt inne. Tänkte även träna upp mig.

    En ide är att man varje fredag (förutom de allmänna diskussioner) rapporterat i tråden hur man har tränat och ev gått ner. Då har man en morot eftersom man ju vill kunna "skryta" i tråden och kan bli peppad om en vecka inte gick som man tänkt sig. Anledningen till att fredagar är en bra dag är att man på måndag efter helgen ofta väger lite mer men man kan ju ha en annan dag annars...

  • KatjaB
    Äldre 11 Jan 16:02
    #7

    jag hänger också på, inte så många kilon, men klänningen behöver få 2 cm mer utrymme för att sitta som den ska, så nu är det diciplin som gäller.. går jag ner mer så gör det förstås inget alls

  • Sussi0­8
    Äldre 11 Jan 16:12
    #8

    Jättekul att vi är flera

    Ok då har vi "rapportering" varje fredag om hur mycket vi tränat och hur mycket vi gått ner alt upp

    Sen får vi peppa och stötta varandra utifrån det.

    Lycka till alla

  • zeldae
    Äldre 11 Jan 16:45
    #9

    Hej!
    Jag är gärna med. Precis vad jag behöver. Jag måste bli av med 10-12 graviditetskilon till början av augusti. Men minst hälften snart eftersom jag inte heller börjat kolla på klänning...

  • CeKe
    Äldre 11 Jan 17:00
    #10

    Skratt, jag känner mig som en levande reklambärare för viktklubb.se, men prova det om ni bara vill äta mer rätt och allt vad ni vill i mer måttliga mängder. Jag gick ner 15 kg där tidigare och har lärt mig massor om kost och motion. Nu i jul gick det dock åt fanders och ett par kg som ska bort igen kröp sig på... Så jag hänger på lite grann här jag också. Kan behöva lite pepp

Svar på tråden Någon som ska ner i vikt till juli som vill hjälpas åt?