• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

    Nejnej du är glad och gul och kommer leverera utmärkta alster! Lovar att bara kolla en gång om dagen.


    nennesjuttioåtta skrev 2009-10-26 15:28:25 följande:
    AMMen vänta nu här, jag har redan prestationsångest!!!!
  • nennesjuttioåtta

    lappis
    jag har ingen aning om hur man gör heller...

  • Ore

    Tack för länken Nenne...!

    Tinga: Tråkigt att höra att det har varit så tungt för er, tur att ni har kunnat vara hemma båda två! Hoppas, hoppas att det vänt nu!!! Att ostbågarna får dem att vara litet mer intresserade av att äta, och att även dagis gör sitt till på den fronten så småningom (inte så långt kvar till jul...) Styrkekram till er!!!

    Bumsisbebis såg jag också på kort ju, hur kan jag ha glömt att kommentera det...? En alldeles bedårande liten tjej med ett jättefint namn! (Har faktiskt litet funderingar på den manliga motsvarigheten till en ev. pojke...)

    Körsbärspaj och choklad låter jättemumsigt. Sedan vet jag inte om jag är trögfattad... AM: Hade du två lager med smuldeg, och körsbär samt choklad mellan, eller hade du körsbär och choklad både över och under smuldegen. Vet iofs vilket av dessa som maken skulle föredra Han skulle lätt klara sig med smuldeg och vaniljsås, och inget mer...

    AM: Ställer mig i kön bland dem som är avis på din resa... Vill också komma iväg, bli solbränd och ligga och slappa i värmen...!

  • Liten med Mindre

    Ore - se det från den positiva sidan - du kommer kunna komma ut och ta långpromenader i dagsljus hela vintern, medan många andra blir sittande inne från mörk morgon till mörk kväll...

    Minns att jag var full av fräknar redan i slutet på mars när jag var hemma med Mindre. Blir kanske inte riktigt samma sak denna gång.

  • nennesjuttioåtta

    Nej men vad roligt AM, ska ni åka till Munkfors på semester!

  • snaily

    Weeey, läst ikapp hela måndagen! *stolt*

    Koko
    Hoppas kissen hittat hem vid det här laget! Förresten - lila är väl en vacker färg!?

    Får också prestationsångest av alla fina inredningsbilder - har inte lagt ner någon som helst energi på inredning i vårt halvtrista plastiga Älvsbyhus, men jag vet PRECIS hur fint vi ska ha det när vi köper vårt stora timmerhus från 1700-talet (möjligtvis 1800-talet...)! Vi ska köpa allt från Gysinge centrum för byggnadsvård (in my dreams!) och bli ruinerade på kuppen.

    Telis
    Min syster med man sålde sin 3:a i samma stadsdel som er, också med magnifik utsikt, för ungefär en miljard! Eller så var det 4 och nånting miljoner, men det är ju nästan en miljard om du frågar mig!

    Lycka till ikväll på Auroramöte BS och adoptionskurs Lappis!

    Tinga
    Skickar kramar! Tack gode gud för ostbågar! The cheeeezier snack...

    Liten
    Cool t-shirt!

    AM
    sssscccchhhhh! *blir inte alls grön över hela kroppen av avund*

    Maken (fortfarande utan jobb) har varit på informationsmöte idag på ett callcenter där han absolut inte vill jobba (men AF tyckte han skulle gå på mötet), han var allmänt besvärlig och ställde jobbiga frågor om varför de betalar slavlöner osv, så nu är han nog inte välkommen att jobba där ens om han skulle vilja! Som tur är har han kanske lite annat på gång.

  • Ore

    Liten: Det har du helt rätt i, promenader i dagsljus varje dag är icke att förringa

    Ego: Trodde jag loggat in på fel konto nyss, när jag kollade mitt saldo på sparkontot. Sedan kom jag ihåg att jag betalat för en ny bil med de pengarna... Men det känns väldigt futtigt att ha 419 kr på sitt sparkonto. Får nog åtgärda detta på något sätt

  • Ore

    Har AM förresten rapporterat benstatus på länge? Har du nu sagolikt snygga spiror, såhär inför semestertider på stranden? Är det ok att sola dem, eller måste du ha multihög solskyddsfaktor?

  • fru AM
    Ore skrev 2009-10-26 17:08:41 följande:
    Har AM förresten rapporterat benstatus på länge? Har du nu sagolikt snygga spiror, såhär inför semestertider på stranden? Är det ok att sola dem, eller måste du ha multihög solskyddsfaktor?
    Benen är OK. Mycket prickar (efter stickhålen) men jag kommer definitivt springa runt i hotpants på stranden (leopardfläckiga givetvis - ligger överst i packningen när Kåta Gun ska på semester). Behöver enligt läkaren bara ha spf30 men kommer nog köra 50 (eftersom han inte är hudläkare ...)

    Och ja det var först ett lager med tilltryckt smuldeg - sedan avrunna körsbär + lite potatismjöl + mörk choklad i stora flak och sedan ett smullager till. 20 min i 225gr ugn. Gjorde extra stor sats av smuldeg eftersom jag älskar även den ingrediensen.
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor